Testy úžitkových vozidiel

Ford Ranger Wildtrak X je plný dobrodružstva

Ford Ranger Wildtrak X je plný dobrodružstva. Nový Ford Ranger, jeden z najpopulárnejších a najpredávanejších pick-upov v Európe, prináša v dobrodružnej verzii Wildtrak X vyvážený mix robustnosti, drsnosti, moderného dizajnu a komfortu s prepracovaným naftovým Bi Turbo motorom.

Aj keď Ranger naďalej spĺňa svoj tradičný pracovný charakter, jeho nová impozantná predná maska s výraznými dizajnovými prvkami a v atraktívnej príplatkovej farbe Cyber Orange, ktorá pútala pozornosť všade kam sme prišli, mu dávajú vzhľad, ktorý určite zaujme aj v „okukanej“ mestskej doprave. Pickupy už dnes nie sú iba čistými pracovnými nástrojmi, ale čoraz častejšie sa stávajú bežnou súčasťou ciest a alternatívou k tradičným SUV modelom, aj keď komfortnom sa im zatiaľ nevyrovnávajú.

Ford Ranger Wildtrak X je plný dobrodružstva

Najkrajší vo svojej triede

Exteriér Fordu Ranger Wildtrak X nás zaujal premyslenými detailmi, ktorý dokonale kombinuje praktickosť s dizajnom. Veľké nášľapné prahy poskytujú stabilitu pri nastupovaní a vystupovaní, zatiaľ čo čierne prvky, ako mriežka chladiča, spätné zrkadlá a časti nárazníka, dodávajú vozidlu moderný vzhľad.

Elektricky ovládateľný a uzamykateľný rolovací kryt nákladného priestoru síce nie je vodotesný, ale ponúka dostatočný priestor pre náklad. Integrované schodíky za zadnými kolesami výrazne uľahčujú prístup k nákladnému priestoru, čo oceníte najmä pri nakladaní a vykladaní ťažších predmetov.


Modelový rad Ranger začína verziou XL s cenou od 36 tisíc eur, pokračuje cez XLT, Tremor a Limited, až po nami testovaný Wildtrak X, ktorého cenovka štartuje na 52-tisíc eur. Na vrchole ponuky stojí luxusná verzia Platinum, dostupná od 61-tisíc eur. Technologická sada 73, ktorá zahŕňa systém BLIS 2.0 s podporou prívesu a ťažné zariadenie, prispieva k zvýšeniu bezpečnosti a všestrannosti vozidla.

Pod korbou sa nachádza rezervné koleso, čím sa šetrí priestor v nákladnom priestore. Ten je navyše vybavený kotviacimi lištami s posuvnými kotviacimi okami a úchytnými okami na bezpečné upevnenie nákladu. Posúvateľný sportsbar s priečnikom a rozložiteľné strešné lyžiny umožňujú prepravu dlhých predmetov, ako sú strešný box alebo rebrík.

V prednej maske sú umiestnené heavy-duty ťažné oká. Ranger Wildtrak X sa môže pochváliť dynamickými Matrix LED svetlometmi s LED denným svietením v tvare C, LED hmlovkami a LED zadnými svetlometmi, ktoré spolu s 360° zónovým LED osvetlením okolo vozidla zaručujú vynikajúcu viditeľnosť za každých podmienok.

Ford Ranger Wildtrak X je plný dobrodružstva

17-palcové disky z ľahkých zliatin v čiernej farbe s off-road pneumatikami 265/70 a rozšírené lemy blatníkov dodávajú vozidlu nielen impozantný vzhľad, ale aj zlepšujú jeho schopnosti v teréne.

Ford Ranger Wildtrak X je plný dobrodružstva

Zadný nárazník s integrovaným schodíkom ešte viac uľahčuje manipuláciu s nákladom. Strecha, ktorá zvládne statické zaťaženie až 350 kilogramov, je ideálna na rôzne dobrodružstvá, vrátane montáže strešného stanu. Tento komplexne vybavený pick-up je navrhnutý tak, aby zvládol každú výzvu, či už na ceste, alebo v náročnom teréne.

Všetko má svoje miesto a je po ruke

Interiér Fordu Ranger Wildtrak X nás prekvapil svojou modernou eleganciou a kvalitným spracovaním. Priestor pre vodiča a spolujazdca je dostatočne veľký a pohodlný. Tmavé čalúnenie stropu a kožou potiahnutá prístrojová doska a dvere dodávajú kabíne luxusný nádych, ktorý je podporený aj decentným jednofarebným ambientným LED osvetlením.

Zadné sklopné sedadlá, aj keď sú dobre spracované, pripomínajú, že ide predovšetkým o pracovné vozidlo, nie SUV. V rámci svojej kategórie však poskytujú dostatok pohodlia a flexibility s trojmiestnym usporiadaním, hlavovými opierkami, sklopnou stredovou lakťovou opierkou s držiakmi na nápoje a úložnými priestormi pod sedadlami.

Ford Ranger Wildtrak X je plný dobrodružstva

Vodiča poteší kožený športový volant obšívaný kontrastnou niťou a vyhrievaný volant, ktorý spolu s vyhrievanými sedadlami zabezpečí komfort aj v chladnejších mesiacoch. Sedadlo vodiča je elektricky nastaviteľné v ôsmich smeroch, zatiaľ čo sedadlo spolujazdca ponúka štvorsmerné nastavenie. Praktickosť interiéru umocňuje veľká a pohodlná lakťová opierka s dostatkom úložného priestoru. Okrem toho sú k dispozícii aj mnohé odkladacie priestory a držiaky na poháre, vrátane výsuvného držiaka z palubnej dosky.


Digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 8 palcov poskytuje prehľadné zobrazenie všetkých potrebných údajov a je mimoriadne intuitívny. Navigačný a multimediálny systém SYNC 4 beží na veľkom 12-palcovom farebnom dotykovom displeji a podporuje Apple CarPlay a Android Auto, čím zabezpečuje jednoduché pripojenie a ovládanie. O zvukový zážitok sa stará desať prémiových reproduktorov Bang & Olufsen so subwooférom, ktoré ponúkajú vynikajúcu kvalitu zvuku.

Interiér obsahuje aj praktické funkcie ako akustické čelné sklo, fyzické tlačidlá na ovládanie klimatizácie a dve elektrické zásuvky 12V. Pre tých, ktorí chcú pridať ďalšie periférne zariadenia, je k dispozícii šesť spínačov na pripojenie prídavných svetiel, elektrického navijáka a podobne.

Napriek tomu, že Ranger Wildtrak X nemá klasický vnútorný batožinový priestor, čo je vzhľadom na jeho pracovný charakter pochopiteľné, jeho interiér ponúka všetko, čo potrebujete pre pohodlnú a funkčnú jazdu. Výhodou je aj úložný priestor v druhom rade sedadiel.

Skvelé jazdné vlastnosti aj v náročnom teréne

Jazdné vlastnosti a motor Fordu Ranger Wildtrak X nás príjemne prekvapili svojím výkonom a schopnosťami v teréne. Motor 2.0L EcoBlue Bi-Turbo s výkonom 205 koní a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, dostupným už pri 1 750 otáčkach za minútu, je perfektne zladený s automatickou 10-stupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným pohonom všetkých kolies (e-4WD). Tento výkonný pohon spolu s možnosťou manuálneho prepínania medzi pohonmi všetkých kolies (4L/4H) a stáleho pohonu všetkých kolies (4A) nám umožnil ľahko zvládnuť náročný terén aj klzké povrchy.

Sada Offroad s ochranou motora a prevodovky, spolu s asistentom rozjazdu do kopca a zjazdu z kopca, multikolíznou brzdou, stabilizáciou prívesu a ďalšími systémami na podporu stability a trakcie, prispieva k pocitu bezpečnosti aj v tých najnáročnejších situáciách.

Off-road má v krvi

Off-road odpruženie Bilstein s externými zásobníkmi a elektronický posilňovač riadenia nás presvedčili o tom, že tento model je skutočne pripravený na náročné off-road podmienky. Ranger Wildtrak X má svetlú výšku zvýšenú o 26 mm na celkových 261 mm a širší rozchod kolies o 30 mm v porovnaní s verziou Wildtrak, čo výrazne zlepšuje jeho terénne schopnosti. Komfort jazdy na asfalte bol veľmi dobrý aj vďaka vylepšeným tlmičom, aj keď sme zaznamenali trochu vyššiu hlučnosť terénnych pneumatík. Sada Offroad zahŕňa aj ochranu motora a prevodovky, čo zaručuje odolnosť aj v extrémnych podmienkach.

Jazdné režimy, ako Normal, Eco, Ťahanie, Klzký povrch, Piesok, Blato, Skaly, ponúkajú rôzne úrovne trakcie a stability v závislosti od podmienok na ceste, a umožňujú ľahké prepínanie medzi zadným náhonom a pohonom všetkých kolies s redukciou. Terrain Management System s otočným voličom na prepínanie medzi 7 jazdnými režimami a Trail Control pre kontrolované zjazdy a výjazdy v teréne pod 32 km/h pridávajú ďalšiu úroveň kontroly v náročnom teréne. S funkciou Trail Turn Assist sme dokázali znížiť polomer otáčania až o 25 %, čo nám veľmi pomohlo v tesných zákrutách.

Vďaka prednému nájazdovému uhlu 30°, zadnému nájazdovému uhlu 23°, prejazdovému uhlu 21°, uhlu bočného náklonu 35° a brodivosti 800 mm, je Ranger Wildtrak X pripravený zdolať aj tie najnáročnejšie terény. Jedine čo by sme sme mohli vytknúť bola slabšia dynamika pri zrýchlení hlavne pri predbiehaní. Celkovo však jazdné vlastnosti a výkon Rangeru Wildtrak X ponúkajú skvelý mix pre tých, ktorí hľadajú spoľahlivý a výkonný pick-up.

Nabitý modernými technológiami

Technológie vo Forde Ranger Wildtrak X nás naozaj ohromili svojou komplexnosťou a moderným prístupom k bezpečnosti a komfortu. Výbava Wildtrak X zahŕňa automatický parkovací asistent s plnou asistenciou, čo v kombinácii s 360° kamerou poskytuje vynikajúci prehľad o okolí vozidla. Inteligentný adaptívny tempomat spolu so systémom BLIS a varovaním pred križujúcou sa dopravou (CTA).

Technologická sada Power obsahuje praktické zásuvky na 230V/400W umiestnené v druhom rade sedadiel a v korbe. Bezdrôtové nabíjanie telefónu zaisťuje, že váš smartfón je vždy pripravený na použitie, a bezkľúčové zamykanie KeyFree zase pridáva na pohodlí. Bezdrôtové pripojenie pre Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth a USB porty typu A a C zaručujú, že zostanete v spojení, nech ste kdekoľvek.

Pokiaľ ide o asistenčné systémy, Ranger Wildtrak X je vybavený adaptívnym tempomatom, systémom Pre-Collision Assist s autonómnym núdzovým brzdením, ktorý rozpoznáva vozidlá, chodcov a cyklistov, a tiež rozpoznávaním dopravných značiek. Systém LKA pomáha automaticky udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu, zatiaľ čo ESA asistent vyhýbacieho manévra zvyšuje bezpečnosť v nepredvídaných situáciách. Asistent odbočovania vľavo, svetelný senzor a automatické prepínanie diaľkových svetiel pridávajú na bezpečnosti a komforte jazdy.

Ranger Wildtrak X je tiež vybavený elektricky vyhrievaným čelným sklom, parkovacím asistentom vpredu a vzadu s funkciou automatického zabrzdenia pri cúvaní do prekážky, a zadnou parkovacou kamerou pre ľahšie manévrovanie. Deväť airbagov po celom interiéri, vrátane nového centrálneho – medzi vodičom a spolujazdcom, zaisťuje vysokú úroveň ochrany pre všetkých pasažierov. Tieto technológie spoločne poskytujú bezkonkurenčný zážitok z jazdy, spájajúc komfort, bezpečnosť a výkon do jedného celku.

Technické údaje

Názov:Ford Ranger Wildtrak X
Motor: 2.0L EcoBlue Bi-Turbo
Zdvihový objem: 1 996 cm3
Max. výkon: 151 kW (205 k)
Max. krútiaci moment:500 Nm
Max. rýchlosť:180 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,5 s
Prevodovka:A10
Kombinovaná spotreba:10,4 l/100 km
Spotreba v teste: 9,8 l/100 km
Emisie CO2:271 g/km
Pohotovostná hmotnosť: 2 380 kg 
Celková hmotnosť:3 320 kg
Max. hmotnosť súpravy: 6 500 kg
Rozmery d × š × v: 5 350 x 2 208 x 1 886 mm
Rozmery náklad. priestoru d × š × v: 1 613 x 1 224 x 529 mm
Rázvor: 3 270 mm
Základná cena: od 43 590 eur bez DPH
Cena testovaného vozidla: 50 859 eur bez DPH
Back to top button