Jeep Avenger – Ide to aj bez 4×4
Jeep Avenger – Ide to aj bez 4×4. Jeep v posledných rokoch čoraz viac smeruje k elektrifikácii svojho portfólia. Model Avenger e-Hybrid spája terénne gény značky s moderným hybridným pohonom a ponúka efektívne technológie so zachovaním typického imidžu Jeepu.
Keď Jeep v roku 2022 predstavil model Avenger, urobil zásadný krok smerom k elektrifikácii. Bol to prvý plne elektrický crossover značky a jasný signál, že aj tradične terénna značka vie reagovať na nové výzvy. Avenger s kompaktnými rozmermi a robustným dizajnom ukázal, že ekológia a DNA Jeepu sa nevylučujú. Vďaka svojej všestrannosti sa stal zaujímavou voľbou pre mestských vodičov, ktorí občas vyrazia aj mimo asfalt.
V roku 2024 na elektrickú verziu nadviazala novinka s hybridným pohonom – Avenger e-Hybrid. Tento crossover kombinuje úsporný pohon s modernými technológiami a stále si drží charakter značky.
Kompaktný, ale stále Jeep
Už pri prvom pohľade mi bolo jasné, že aj ako najmenší model značky je Avenger stále pravý Jeep. Zelenomodrá metalíza v kombinácii s výraznými tvarmi pôsobí sviežo a moderne, no pritom v dizajne stále cítiť odkaz na robustnosť a terénny pôvod značky.

Predná maska s typickými vertikálnymi lamelami jasne dáva najavo, kam Avenger patrí. Výborne fungujú aj LED projektorové svetlá, ktoré počas nočných jázd svietili presne a s dostatočným dosahom. Praktickým doplnkom sú LED hmlovky s prisvecovaním do zákrut, ktoré sa osvedčili najmä v meste a pri pomalšom prejazde neprehľadnými úsekmi.


Z profilu sa auto javí kompaktne, no zároveň pevne. Plastové podbehy a blatníky v čiernej farbe nielen chránia karosériu, ale opticky ju aj rozširujú a pridávajú jej na robustnosti. V kombinácii s 18″ diskami a pneumatikami 215/55 R18 sa Avenger ukazuje vyvážene a pripravený aj na rozbitú cestu či štrkový úsek.



Zadná časť je jednoduchá, no premyslená. LED svetlá majú moderný tvar a spolu s plastovým nárazníkom dotvárajú praktický a zároveň estetický celok. Počas testu som ocenil najmä to, že dizajn nie je samoúčelný – všetko má svoju funkciu a pôsobí zladeným dojmom.




Avenger e-Hybrid síce vyzerá mestsky, no vizuálne si stále drží identitu Jeepu. A to je presne to, čo od neho očakávam.
Komfort a funkčnosť v dokonalej harmónii
Po nasadnutí ma okamžite prekvapila príjemná atmosféra interiéru. Kožené čalúnenie v kombinácii s jemným ambientným osvetlením vytvára dobrú atmosféru. Väčšina plôch je vyhotovená z mäkčených a kvalitne pôsobiacich materiálov, čo v tejto triede nie je samozrejmosť.


Pred vodičom sa nachádzajú dva 10,25″ displeje – centrálny HD dotykový s navigáciou, ktorý má rýchlu odozvu a intuitívne rozhranie, a digitálny prístrojový štít, ktorý zobrazuje všetko podstatné z jazdy. Oceňujem, že Jeep sa nespolieha len na dotykové ovládanie – mechanické gombíky na lište pod displejom slúžia na rýchle nastavenie klimatizácie či vyhrievania. Pod ňou sa nachádza netradičný volič prevodovky a v stredovej konzole nechýba ani volič jazdných režimov, USB-C porty, bezdrôtová nabíjačka a slušne veľký odkladací priestor.






Multifunkčný volant je mohutnejší, príjemne tvarovaný a dobre sadne do ruky. Aj v interiéri tak máte stále pocit, že sedíte v Jeepe. O atmosféru na palube sa stará aj elektricky ovládané panoramatické strešné okno a hlavne výborný zvuk zo systému JBL – sedem reproduktorov so subwooferom hrajú na úrovni. Nechýba Apple CarPlay a Android Auto.



Predné sedadlá sú komfortné, s vyšším bočným vedením. Vodič má elektrické nastavenie, bedrovú opierku aj masáž, spolujazdec len manuálne. Zadné sedadlá sú sklopné v pomere 60/40, bez lakťovej opierky a pre cestujúcich vzadu je k dispozícii len jeden USB-C port.




Batožinový priestor má objem 380 litrov, čo je o 25 litrov viac než v elektrickej verzii. Po sklopení zadných sedadiel vznikne takmer rovná ložná plocha s objemom až 1 277 litrov. Príjemným bonusom je nastaviteľné dvojité dno, bezdotykové otváranie piatych dverí a praktická sada Fix&Go.

100 koní prekvapivo stačí
Avenger e-Hybrid poháňa trojvalcový 1,2-litrový motor s výkonom 100 koní, spojený s mild-hybridnou sústavou a šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Stovka koní síce neohúri na papieri, no v realite mi výkon nechýbal – ani v meste, ani pri predbiehaní či v teréne, kde prekvapil agilitou a pohotovosťou. Auto váži len niečo cez 1,3 tony, čo hrá v jeho prospech, a hybridná sústava pomáha najmä pri rozjazdoch.
Avenger má pohon výlučne predných kolies, no vďaka jazdným režimom Selec-Terrain, asistentovi pre zjazd z kopca a troche zručnosti dokázal zvládnuť prekvapivo aj drsnejší povrch. Svetlá výška 200 mm je v tomto segmente nadštandardná a ukázala sa ako veľké plus. Vyskúšal som ho na zamrznutej tráve, šotoline, blate aj v mierne vyjazdenom lesnom úseku – a áno, išiel. Nie ako offroad, ale ako mestský crossover, ktorý sa nezľakne, keď asfalt skončí.

Podvozok je prekvapivo dobre naladený. V zákrutách drží stopu, auto sa nenakláňa viac, než by ste čakali, a zároveň si slušne poradí s rozbitými cestami. Jemne tvrdší prejav je poznať najmä na ostrých nerovnostiach a krátkych priečnych vlnách, no inak pôsobí vyvážene. Navyše, auto je kompaktné a veľmi dobre sa ovláda, takže mestské manévrovanie je bezproblémové. Pochvalu si zaslúži aj prevodovka, ktorá radí hladko a nenápadne, najmä v meste je jej naladenie ideálne.
Spotreba počas testu bola v meste 7,7 l/100 km, na diaľnicach pri 110 km/h 6,5 l, pri 130 km/h cca 7 l a na okreskách 4,6 l/100 km.
Záver
Jeep Avenger e-Hybrid vo výbave Summit je príjemne vyvážený crossover, ktorý zaujme dizajnom, prekvapí jazdnými vlastnosťami a presvedčí praktickým interiérom. V meste pôsobí obratne, mimo asfaltu zvládne viac, než by ste od predokolky čakali, a k tomu všetkému pridáva úsporný hybridný pohon. Nie je to drsňák do lesa, ale ako štýlový a schopný spoločník na každý deň funguje výborne.
Technické údaje
Názov: | Jeep Avenger e-Hybrid |
Motor: | 1.2T benzín + hybrid |
Zdvihový objem: | 1 199 cm³ |
Max. výkon: | 74 kW (100 k)/5 500 min-1 |
Max. výkon el. motora: | 21 kW |
Max. krútiaci moment: | 205 Nm/1 750 min-1 |
Max. rýchlosť: | 184 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: | 10,4 s |
Prevodovka: | 6-st. automatická (dvojspojková) |
Kombinovaná spotreba (WLTP): | 5,0 – 5,1 l/100 km |
Spotreba v teste: | 7,7 l/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP): | 111 g/km |
Rozmery d × š × v: | 4 084 × 1 797 × 1 534 mm |
Rázvor: | 2 557 mm |
Pohotovostná hmotnosť: | 1 355 kg |
Celková hmotnosť: | 1 782 kg |
Objem batožinového priestoru: | 380/1 277 l |
Základná cena: | 23 976 EUR bez DPH |
Cena testovaného vozidla: | 27 553 EUR bez DPH |