Testy osobných vozidiel

Zlato pre Superb Sportline

Škoda Superb Combi 4×4 s 200-koňovým TDI s nápadným zlatým lakom poteší milovníkov veľkých škodoviek, ktorí chcú praktické veľké kombi so športovým imidžom.

Tretiu generáciu Škody Superb človek stretáva na každom kroku, je to suverénne najpredávanejší model strednej triedy. Niet sa čomu čudovať, pretože tomuto autu sa nedá prakticky nič vytknúť.

Obrí vnútorný priestor

Vieme, že sa stále dookola píše, že Superb má obrovský vnútorný priestor, a to hlavne na zadných sedadlách. Lenže keď na nich strávite 14 hodín v kuse, až potom pochopíte význam tohto tvrdenia. Nie je totiž mnoho áut, v ktorých by ste si mohli tak pohodlne natiahnuť nohy. A to má ešte tromf v podobe obrieho batožinového priestoru, kam sa bez problémov vojdú veci pre štyri osoby napríklad na päťdňový pobyt v Anglicku. A ešte ich zakryjete aj roletkou. A keď si objednáte nejaké to Simply clever riešenie, ako napríklad zásuvku na 230 V alebo držiak na tablet, tak pohodlne využijete kabínu ako kanceláriu.

Dobre aj vpredu

Spokojný je ale aj vodič, pretože pracovisko v Superb nie je ešte tak pretechnizované a plné dotykových plôch ako napríklad v novej Octavii. Virtuálny prístrojový štít má celý rad konfigurácií, všetko je ale veľmi prehľadné a intuitívne nastaviteľné. Kožené sedadlá v najvyššej špecifikácii sú vybavené aj masážnou funkciou, ktorú na dlhej ceste naozaj oceníte. Rovnako oceníte LED hlavné svetlomety s funkciou vykrývania, ktorú nemajú radi len vodiči kamiónov. Sedia totiž vysoko a čelná kamera Superb ich svetlá zaregistruje neskôr, než by bolo potrebné. To je ale systémová chyba, nielen Škodovky.

Aj športové môže byť komfortné

Súčasťou výbavy stupňa Sportline je aj športový, o 15 mm znížený podvozok a 19“ kolesá. Testovaný Superb ich mal o palec väčšie, hlavne ale adaptívne riadenie DCC. To je naozaj vydarená kombinácia, pretože rozdiely medzi oboma extrémami, režimami Comfort a Sport, sú naozaj citeľné. My sme najradšej jazdili v režime Comfort, plne naložený Superb, pre väčšiu istotu za volantom odporúčame skôr Normal alebo Sport.

Zlatá farba Dragon skin s čiernymi kolesami pôsobila ako magnet pre oči i v Anglicku

Rýchlo a úsporne

Testovaný zlatý Superb Combi poháňal najsilnejší naftový motor v ponuke 2.0 TDI EVO s výkonom 147 kW a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. K nemu automaticky dostávate sedemstupňový dvojspojkový automat DSG, v našom prípade tu bol aj pohon všetkých kolies. A hoci sme išli naozaj plne naložení, na nemeckých diaľniciach sme často jazdili v ľavom pruhu, do Doveru sme prišli s priemernou spotrebou 5,5 l/100 km a s naftou v nádrži na ďalších 150 kilometrov. Celkovo sa dá na jedno natankovanie prejsť vyše 1 100 kilometrov. To sa nám hodilo, pretože v Doveri boli uzavreté čerpacie stanice. Došlo palivo… A prečo v Doveri? Lebo tu som úspešne preplával kanál La Manche. Jazda so zlatým Superb Sportline Combi potom bola vlastne zlatou medailou za životný výkon.

VozidloŠkoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4×4 Sportline
MotorR4/vznetový preplňovaný
Zdvihový objem 1968 cm3
Max. výkon147 kW (200 k)/3 600 – 4 100 min-1
Max. krútiaci moment400 Nm/1 750 – 3 050 min-1
Max. rýchlosť229 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h7,3 s
PrevodovkaA7
Kombinovaná spotreba5,9 – 6,3 l/100 km
Spotreba v teste5,2 l/100 km
Emisie CO2 162 g/km
Objem batožinového priestoru660/1 950 l
Pohotovostná hmotnosť1 807 kg
Celková hmotnosť 2 280 kg
Rozmery (d x š x v)4 862 x 1 864 x 1 476 mm
Rázvor2 841 mm
Základná cena testovaného vozidla37 450 eur

Zdroj
transport.sk
Editor

Prečítajte si aj

Back to top button