Zlato pre Superb Sportline
Škoda Superb Combi 4×4 s 200-koňovým TDI s nápadným zlatým lakom poteší milovníkov veľkých škodoviek, ktorí chcú praktické veľké kombi so športovým imidžom.
Tretiu generáciu Škody Superb človek stretáva na každom kroku, je to suverénne najpredávanejší model strednej triedy. Niet sa čomu čudovať, pretože tomuto autu sa nedá prakticky nič vytknúť.
Obrí vnútorný priestor
Vieme, že sa stále dookola píše, že Superb má obrovský vnútorný priestor, a to hlavne na zadných sedadlách. Lenže keď na nich strávite 14 hodín v kuse, až potom pochopíte význam tohto tvrdenia. Nie je totiž mnoho áut, v ktorých by ste si mohli tak pohodlne natiahnuť nohy. A to má ešte tromf v podobe obrieho batožinového priestoru, kam sa bez problémov vojdú veci pre štyri osoby napríklad na päťdňový pobyt v Anglicku. A ešte ich zakryjete aj roletkou. A keď si objednáte nejaké to Simply clever riešenie, ako napríklad zásuvku na 230 V alebo držiak na tablet, tak pohodlne využijete kabínu ako kanceláriu.
Dobre aj vpredu
Spokojný je ale aj vodič, pretože pracovisko v Superb nie je ešte tak pretechnizované a plné dotykových plôch ako napríklad v novej Octavii. Virtuálny prístrojový štít má celý rad konfigurácií, všetko je ale veľmi prehľadné a intuitívne nastaviteľné. Kožené sedadlá v najvyššej špecifikácii sú vybavené aj masážnou funkciou, ktorú na dlhej ceste naozaj oceníte. Rovnako oceníte LED hlavné svetlomety s funkciou vykrývania, ktorú nemajú radi len vodiči kamiónov. Sedia totiž vysoko a čelná kamera Superb ich svetlá zaregistruje neskôr, než by bolo potrebné. To je ale systémová chyba, nielen Škodovky.
Aj športové môže byť komfortné
Súčasťou výbavy stupňa Sportline je aj športový, o 15 mm znížený podvozok a 19“ kolesá. Testovaný Superb ich mal o palec väčšie, hlavne ale adaptívne riadenie DCC. To je naozaj vydarená kombinácia, pretože rozdiely medzi oboma extrémami, režimami Comfort a Sport, sú naozaj citeľné. My sme najradšej jazdili v režime Comfort, plne naložený Superb, pre väčšiu istotu za volantom odporúčame skôr Normal alebo Sport.
Rýchlo a úsporne
Testovaný zlatý Superb Combi poháňal najsilnejší naftový motor v ponuke 2.0 TDI EVO s výkonom 147 kW a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. K nemu automaticky dostávate sedemstupňový dvojspojkový automat DSG, v našom prípade tu bol aj pohon všetkých kolies. A hoci sme išli naozaj plne naložení, na nemeckých diaľniciach sme často jazdili v ľavom pruhu, do Doveru sme prišli s priemernou spotrebou 5,5 l/100 km a s naftou v nádrži na ďalších 150 kilometrov. Celkovo sa dá na jedno natankovanie prejsť vyše 1 100 kilometrov. To sa nám hodilo, pretože v Doveri boli uzavreté čerpacie stanice. Došlo palivo… A prečo v Doveri? Lebo tu som úspešne preplával kanál La Manche. Jazda so zlatým Superb Sportline Combi potom bola vlastne zlatou medailou za životný výkon.
Vozidlo | Škoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4×4 Sportline |
Motor | R4/vznetový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1968 cm3 |
Max. výkon | 147 kW (200 k)/3 600 – 4 100 min-1 |
Max. krútiaci moment | 400 Nm/1 750 – 3 050 min-1 |
Max. rýchlosť | 229 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,3 s |
Prevodovka | A7 |
Kombinovaná spotreba | 5,9 – 6,3 l/100 km |
Spotreba v teste | 5,2 l/100 km |
Emisie CO2 | 162 g/km |
Objem batožinového priestoru | 660/1 950 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 807 kg |
Celková hmotnosť | 2 280 kg |
Rozmery (d x š x v) | 4 862 x 1 864 x 1 476 mm |
Rázvor | 2 841 mm |
Základná cena testovaného vozidla | 37 450 eur |