Vynovené bavorské SUV kupé
Vynovené bavorské SUV kupé. BMW X4 je športovejším príbuzným modelu X3. V triede SUV kupé vozidiel mu pribúda konkurencia, no bavorská automobilka nenecháva nič na náhodu a minulý rok predstavila jeho druhú generáciu.
Nová X4 dostala nový predok, ktorý sa v podstate zhoduje práve so spomínaným sesterským modelom X3, no X4 k nemu pridáva exkluzívny rozlišovací prvok v podobe vypletaných obličiek mriežky chladiča. Fanúšikovia značky ho môžu poznať aj z ostatných športových modelov BMW. Nová X4 má už v štandardnej výbave adaptívne LED svetlomety s funkciou Matrix, v našom testovacom vozidle sme sa však mohli tešiť z ešte väčšieho komfortu, vďaka príplatkovým BMW Laser Light, ktoré považujeme za jedny z najlepších svetiel na súčasnom trhu.
Vzadu dostala nová X4 čistejšie línie, čierna lišta podčiarkuje zadné Full LED svetlomety s užšou grafikou.
V našom prípade bolo toto všetko navyše oživené balíkom M Sport, s ktorým sú otvory na vstup vzduchu výrazne väčšie a dizajn dopĺňajú prvky v lesklej čiernej farbe. Obutie na 21″ pneumatikách BMW Individual a hliníkových diskoch V-spoke 726 je čerešničkou na torte. Aj tu platilo, že ani na takýchto širokých pneumatikách nebudete vďaka famóznemu adaptívnemu podvozku cítiť nerovnosti vozovky.
Vynovené bavorské SUV kupé
Zmeny aj vo vnútri
Stredová konzola v druhej generácii X4 pochádza z nových verzií BMW radu 4. Tešiť sme sa mohli z príplatkového systému BMW Live Cockpit Professional, ktorý tvorí plne digitálna prístrojová doska s obrazovkou s vysokým rozlíšením, s 12,3-palcovou uhlopriečkou a stredovou obrazovkou Control display, ktorá má takisto 12,3-palca.
Nechýbalo ani naše obľúbené ovládanie gestami. Športové sedadlá (ktoré sú, mimochodom, už súčasťou štandardnej výbavy) boli potiahnuté novou generáciou materiálu Sensatec a mali nový vzor, s perforáciou na hlavnej ploche sedadiel.
Navigačný systém BMW Maps teraz využíva vzdialené cloud servery a ako jeden z mála na trhu poskytuje mimoriadne rýchly a precízny výpočet trasy a času príchodu, aktualizácie dopravnej informácie v reálnom čase či vyhľadávanie destinácie podľa zadania akýchkoľvek slov. BMW totiž využíva integráciu služieb Amazon Alexa. Ak ste napriek tomu zarytým fanúšikom smartfónov, stále je tu možnosť bezdrôtového pripojenia cez Apple CarPlay alebo Android Auto. Navyše, pri využívaní Google Maps zo svojho smartfónu sa vám informácie z navigácie zobrazia aj na Head-up displeji.
Slušný výkon aj s najslabším dieslom
Všetkých sedem pohonných jednotiek pre modely X3 a X4 (okrem plug-in hybridnej verzie BMW X3 xDrive30e) je vybavených 48-voltovou mild-hybridnou technológiou. Pričom tá zaručuje ešte lepší jazdný výkon s nižšou spotrebou a vyšším komfortom jazdy. Energia získaná z rekuperácie sa ukladá v 48-voltovej batérii a poskytuje extra výkon 8 kW (11 k), spolu s napájaním 12-voltovej palubnej siete.
Pochopiteľne to teda platilo aj o našom dvojlitrovom dieselovom agregáte s výkonom 140 kW (190 k), ktorý nesie označenie xDrive20d. Ako podľa xDrive tušíte, k dispozícii sme mali pohon všetkých kolies. Auto váži 1,9 tony, no aj s touto váhou sa najslabší diesel v ponuke vysporiadal výborne a dynamika mu nechýbala v žiadnej jazdnej situácii. Testované vozidlo sme dostali s nájazdom približne 1 500 km, no napriek tomu bola naša výsledná kombinovaná spotreba viac ako slušná: 7,2 l/100 km. Spotreba od výroby ukazovala hodnotu 7,7 l/100 km.
Vozidlo | BMW X4 xDrive20d |
Druh paliva | diesel |
Prevodovka | 8-stupňová automatická Steptronic |
Max. výkon | 140 kW (190 k) pri 4 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 400 Nm pri 1 750 – 2 500 min-1 |
Max. rýchlosť | 213 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,9 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 5,7 – 6,5 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 7,2 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 525/1 430 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 751 x 1 918 x 1 621 mm |
Rázvor | 2 864 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 915 kg |
Celková hmotnosť | 2 450 kg |
Cena základného modelu | od 55 900 eur |
Cena testovaného modelu | 68 308 eur |