Testy osobných vozidiel

Vrchol dominancie: BMW X6 M

Minulý rok sme mali tú česť podrobiť redakčnému testu BMW X5 M Competition, teraz, v roku 2021 sme zoznam našich testov rozšírili o ďalší športový klenot z rodiny BMW – atraktívnu X6 M Competition.

Kým X5 M Competition takisto vyniká svojim výzorom, tvar jeho karosérie mu stále zanecháva dávku serióznosti a konzervativizmu. Toto však pri X6 M Competition neplatí. „X6-tka“ je plnohodnotný dravec, ktorý to dáva najavo už samotným pohľadom z diaľky.

Plnohodnotné M

Označenie X6 M znamená, že máme čo dočinenia s plnohodnotnou technikou od divízie BMW Motorsport. Pod kapotou je 4,4-litrový benzínový vidlicový osemvalec s dvoma turbami. Z nuly na 100 km/h vystrelí toto takmer 2 400 kg vážiace auto za 3,9 sekundy a na okruhových 200 km/h sa dostane za 13,2 s. Funkcia Launch Control vás do sedadla pritlačí spôsobom, aký len tak nezažijete. Koniec koncov, vozidlo s výkonom 600 k a krútiacim momentom 750 Nm je v prvom rade o adrenalíne a toho máte pri jazde s týmto alfa samcom požehnane. Pri dodržiavaní bezpečnosti, samozrejme.

FOTO: red

Mnohým sa nepáči umelo zosilnený zvuk v interiéri, čo chápeme, umelé je umelé, no zosilnené ostré vrčanie motora dokáže mnohých aj potešiť. Povedzme si totiž úprimne, že nie každý, kto si toto auto kúpi, bude pravým automobilovým nadšencom s benzínom v žilách.

FOTO: red

Počas týždňa s týmto autom sme často dostávali otázku na čo slúžia červené tlačidlá M1 a M2 na volante. Dovoľujú vám uložiť si dvojicu svojich obľúbených nastavení auta a aktivovať ich jedným stlačením. Mnohí si pod tieto tlačidlá ukladajú najšportovejšie konfigurácie, teda maximálny výkon, športovo nastavený, tuhý podvozok a deaktivované bezpečnostné systémy. Opäť zdôraznime, že bezpečnosť by mala byť na prvom mieste a pri aute s takýmto výkonom musí vodič rešpektovať svoje šoférske schopnosti.

FOTO: red

Nepovažujeme sa za odborníkov na športovú jazdu, preto ohodnotíme jazdné vlastnosti X6 M z nášho subjektívneho pohľadu. Na svoju hmotnosť je auto vynikajúco ovládateľné, aj s vypnutou elektronikou vás „poslúcha“ a máte jeho ohromnú silu pod kontrolou a prejazdy zákrut aj vysokou rýchlosťou vám prídu ako prechádzka ružovou záhradou. Pri brzdení (najmä z vysokých rýchlostí) však myslite na váhu vozidla, je ju poriadne cítiť.

Praktickejšie, ako si myslíte

Ak ste si mysleli, že X6 M je menej praktické, aj vás by zrejme pár dní s týmto autom presvedčilo, že tomu tak nie je. Má síce úctyhodné rozmery, no slušný polomer otáčania a špičkový 360° kamerový systém, s ktorým máte absolútny prehľad okolo celého vozidla, vám šoférovanie zásadne uľahčia. Pre život v meste je tu výborne fungujúci parkovací asistent a ak vojdete do slepej uličky, z ktorej sa vám napriek kamerám nechce cúvať, vozidlo si pamätá posledných 15 metrov a vycúva späť za vás.

Napriek enormnému športovému naladeniu je auto v štandardnom režime tvrdé „tak akurát“ a naše obavy z extrémne tuhého podvozku sa nenaplnili. Problémom nie je ani znižujúca sa karoséria vzadu. Náš 186 cm vysoký kolega absolvoval na zadných sedadlách cestu z Bratislavy do Nitry a na nedostatok miesta nad hlavou sa nesťažoval. No a napokon, batožinový priestor vám ponúka 580 litrov a odkladacie priestory sú aj pod jeho dnom, takže o dostatok miesta sa báť nemusíte.

FOTO: red

More luxusu

Interiér sme si tento krát nechali až na koniec a to aj preto, že v prípade BMW je spracovanie a kvalita vnútorného priestoru na najvyššej úrovni, to však nie je nič nové. Masážne sedadlá, digitálny štít palubnej dosky či špičková grafika infotainmentu vytvárajú z šoférovania X6 M jedinečný zážitok. Mierne odlišným spôsobom funguje radenie prevodových stupňov, to vám však nijakým spôsobom neuberá z pocitu, ktorý vám toto auto prináša.

Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button