Volkswagen Arteon – podmanivá elegancia
Volkswagen Arteon – podmanivá elegancia. Volkswagen Arteon Shooting Brake je nesporne veľmi emotívne auto s ambíciou osloviť náročných vodičov. V čiernej farbe má jasne biznisové črty. Motor 2.0 TSI s 280 k je živý, občas ale tiež dosť nenásytný.
Aj keď sa to možno nezdá, model Arteon, ktorý v hierarchii Volkswagenu predstavuje vrchol ponuky klasických áut, je na trhu už od roku 2017. Testované kombi Shooting Brake sa do predaja dostalo v rámci modernizácie o tri roky neskôr.
Volili by sme inú
Ani po rokoch Arteon nestratil nič zo svojho kúzla a pôvabu, stále je to jeden z najvýraznejších a najpodmanivejších Volkswagenov súčasnosti. Pozitívny dojem vytvárajú dizajnové prvky paketu R-Line, ako aj príplatkové 20″ zliatinové kolesá Nashville, ktoré sú však citlivejšie na nerovnosti. A tomu nezabránia ani inak skvelo fungujúce adaptívne tlmiče DCC. Príplatkový perleťový čierny lak v kombinácii s chrómovými lemami okien a masky zvýrazňuje atraktívne krivky vozidla. S dĺžkou 4,86 m je Arteon poriadny kus auta, na čo treba myslieť najmä pri parkovaní. Pokiaľ si nie ste istí, dobre poslúži automatický asistent alebo cúvacia kamera.
Pekne ohnúť
Nízka silueta vozidla (výška 1 444 mm) spolu s nízkym posedom znamená menej pohodlné nastupovanie a vystupovanie, obzvlášť z vyššieho chodníka. Ale hneď ako „zapadnete“ do sedadiel, budete spokojní. A to aj vďaka tomu, že testovaný kus mal vzadu pod znakom cúvaciu kameru. Ergonomické sedadlá ergoComfort s masážou bedier sú bonusom pre dlhé jazdy. Nedostatkom priestoru rozhodne trpieť nebudete.
Priestor pre hlavu síce trochu obmedzuje panoramatické strešné okno, no s výškou do 185 cm nebudete mať problém. Za zadnými sedadlami je pre batožinu pripravených 565 l, resp. 1 622 l po sklopení operadiel. Dotykovému ovládaniu palubných systémov všeobecne veľmi nefandíme, takže používanie multifunkčného volantu kombinujúce dotykové plôšky s haptickou väzbou nás vyslovene odrádzalo. Ale je to vec vkusu a rýchlej adaptácie na tento systém.
Sily na rozdávanie
Naopak, veľmi rýchlo si človek navykne na to, že má pod plynom 280 k (206 kW) a 400 Nm, ktorými disponuje benzínový 2.0 TSI. Ak opomenieme plnohodnotnú ostrú verziu R-Line, benzínový motor predstavuje pre Arteon top verziu. Dodáva sa vždy so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, my sme k nemu mali aj príplatkový pohon všetkých kolies. A hoci Arteon SB váži takmer 1,8 t, stovku zvládne za 5,5 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Najväčší elán predvádza medzi 2 500 a 5 000 otáčkami, keď motor mohutne zaberá.
Arteon ale nie je auto na šantenie, toľko adrenalínu vo vás nevyvoláva. Má síce strmšie športové riadenie, ale v jadre je to skôr veľmi rýchly a komfortný pohlcovač diaľničných kilometrov. Lenže pri tachometrových 140 km/h spotreba vyskočí na 9,5 l. Rovnako tak stačí párkrát prišliapnuť plyn k podlahe a spotreba nepríjemne často atakuje desaťlitrovú hranicu. K udávaným 8,6 l/100 km sa dá priblížiť jedine defenzívnou jazdou s ľahkým pedálom.
Volkswagen Arteon – podmanivá elegancia
Vozidlo | Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line 2.0 TSI DSG 4Motion |
Motor | R4/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem valcov | 1 984 cm3 |
Max. výkon | 206 kW (280 k)/5 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 400 Nm/2 000 – 4 900 min-1 |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 5,5 s |
Prevodovka | A7 |
Kombinovaná spotreba | 8,6 l/100 km |
Spotreba v teste | 9,5 l/100 km |
Emisie CO2 | 195 g/km |
Objem batožinového priestoru | 565/1 622 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 786 kg |
Celková hmotnosť | 2 290 kg |
Rozmery (d × š × v) | 4 856 × 1 871 × 1 444 mm |
Rázvor | 2 841 mm |
Základná cena testovaného vozidla | od 46 590 eur s DPH |