Testy osobných vozidiel

Utajený talent – Honda HR-V

Utajený talent – Honda HR-V. Hoci tretia generácia Hondy HR-V už nie je tak vyzývavá ako predtým, má niečo, čo jej ostatné mestské crossovery môžu ticho závidieť. Ponúka sa síce iba s hybridným pohonom, ale jej jedinou nevýhodou je len o niečo vyššia cena.

Honda HR-V je skutočný priekopník medzi mestskými crossovermi, pretože na trhu sa objavila už v roku 1998, keď nikto vlastne ešte túto kategóriu ani nepoznal. Lenže toto troj- a päťdverové autíčko predbehlo dobu a na svojho nástupcu si muselo počkať až do roku 2014. Zatiaľ čo „dvojka“ vtedy svojimi futuristickými tvarmi doslova šokovala, nástupca už poriadne „otupil hrany“.

Zmena štýlu

Z klasického SUV tvorcovia urobili crossover so zadkom v štýle kupé, ktorému ale príliš nepristane sivá farba. Tvary nového HR-V sú oveľa uhladenejšie a nie až tak provokatívne, najvýraznejšie sú len čelné partie. Naproti tomu auto pôsobí vizuálne značne mohutne, za čo môže predovšetkým o 94 mm väčšia šírka v kombinácii so znížením výšky o 23 mm. Dĺžka sa predĺžila o 5 mm (4 340 mm), zachovaný zostal iba rázvor 2 610 mm. Podlaha sa zdvihla zo 170 na 188 mm, takže nastupovanie je teraz mimoriadne príjemnou záležitosťou.

HR-V je výhradne prednokolka

Interiér poteší

To, čo sa nám na novom HR-V páči najviac, je ľahké ovládanie a rýchle preniknutie do tajov palubných systémov. Ani tu, samozrejme, nechýba centrálny dotykový displej či digitálny prístrojový štít. Aj keď ten je vlastne digitálny len spolovice, čo skvele maskuje. Oceňujem, že neponúka milión rôznych kombinácií zobrazení, ktoré človek v konečnom dôsledku ani nevyužije. Nájsť tu naďalej môžete množstvo tlačidiel a klasických ovládačov. Navyše sa celá prístrojová doska tvári veľmi pevne, je tradične kvalitne spracovaná a nie je nijako výstredná. Nájdenie správnej pohodlnej pozície za volantom zvládnete skôr, než sa váš spolujazdec pripúta.

Vzadu opäť nechýbajú sedadlá Magic Seats, ktoré možno jednoduchým spôsobom priklopiť k operadlám a vytvoriť ďalší prepravný priestor. Ten je vhodný najmä pri preprave väčších krabíc, keďže batožinový priestor neprekypuje litrami navyše, 335, resp. 320 l pri najvyššej výbave dosť obmedzuje aj skosenie piatych dverí.

Vždy na elektrinu

Nové HR-V sa v Európe predáva výhradne s hybridným pohonom e:HEV, známym z modelu Jazz, ktorý je ale technicky unikátny. Rovnako ako väčšina hybridov kombinuje spaľovací motor, v tomto prípade atmosférický štvorvalec 1,5 l s výkonom 79 kW, a elektromotor s výkonom 96 kW (predtým 80 kW). Do cca 70 km/h pohon funguje ako štandardný hybrid, kde vozidlo poháňa výlučne elektromotor. Spaľovací motor, pokiaľ beží, vyrába elektrinu a posiela ju do batérie (1,08 kWh), odkiaľ si ju berie elektromotor. Preto sú rozjazdy síce plynulé, ale vlažnejšie. Najmä v jazdnom režime Econ.

Optimálne nastavenie ponúka mód Normal alebo Power. Pokiaľ je to len trochu možné, Honda sa snaží jazdiť aj úplne bezemisne. Lenže spaľovací motor štartuje pomerne často a dosť ochotne sa kvôli výrobe elektriny vytáča, takže jeho ľahko protivný zvuk až príliš preniká do interiéru. Našťastie po prekročení rýchlosti 70 km/h už preberá pohon výhradne na seba, elektromotor mu iba pomáha. Ale nie do takej miery, aby Honda trhala asfalt, hybrid skôr šetrí. Bez akejkoľvek snahy o defenzívnu jazdu dokáže HR-V jazdiť v priemere za päť litrov benzínu, v dôsledku čoho si na ten hluk aj „ľahšie“ zvyknete.

Batožinový priestor je skôr podpriemerný

Tak prirodzene

Najviac sa nám ale na Honde páčilo, ako príjemne sa s ňou jazdí a ako rýchlo si zvyknete na jej obratnosť a ovládateľnosť. Štandardné 18″ kolesá by sme síce z hľadiska zlepšenia komfortu vymenili za menšie (bohužiaľ, nedá sa to), no celkovo sme boli z Hondy HR-V nadšení.

Utajený talent – Honda HR-V

VozidloHonda HR-V 1.5 MMI Advanced Style
Motor R4/zážihový + elektromotor
Zdvihový objem valcov1 498 cm3
Max. výkon 79 kW (107 k)/6 000 – 6 400 min-1
Max. krútiaci moment 131 Nm/4 500 – 5 000 min-1
Elektromotor 196 kW (131 k)/253 Nm
Maximálna rýchlosť170 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10,7 s
Prevodovka e-CVT8
Kombinovaná spotreba 5,4 l/100 km
Spotreba v teste5,1 l/100 km
Emisie CO2 122 g/km
Pohotovostná hmotnosť1 377 kg
Celková hmotnosť 1 870 kg
Objem batožinového priestoru 335/1 290 l
Rozmery (d × š × v)4 340 × 1 860 × 1 582 mm
Rázvor 2 610 mm
Základná cena test. vozidla33 490 eur bez DPH

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MŠ, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button