Testy osobných vozidiel

Suzuki S-Cross v novom

Suzuki S-Cross v novom. Nový S-Cross z dielne automobilky Suzuki prišiel na trh koncom minulého roka. Priniesol na svoje pomery revolučný dizajn aj viaceré nové technológie. A opäť potvrdzuje to, čo máme na Suzuki tak radi – je to dobré auto za dobré peniaze.

Novinka dostala hranatejšiu prednú masku, štýlové LED svetlá, ďalší segment svetiel v spodnej časti a zásadne sa zväčšila aj mriežka chladiča. LED svetlá sú aj vzadu a prepája ich čierna lišta. Nielen toto riešenie celé auto rozširuje a robí ho na pohľad skutočne robustným. Ako správne SUV má S-Cross svetlú výšku 180 mm.

Prečítajte si aj

Suzuki S-Cross v novom

Nová palubná doska

Vo vnútri je asi najpodstatnejšou zmenou nová palubná doska. Uhlopriečka multimediálneho displeja má 9 palcov a zaujme vás aj jeho kvalitná povrchová úprava. Infotainment ponúka dobre fungujúci softvér s rýchlou odozvou, ale aj bezdrôtové prepojenie vášho smartfónu cez Apple CarPlay a Android Auto. Súčasťou výbavy môže byť prepracovaný kamerový systém s 360° obrazom a kontrolou pravého kolesa pri jazde v úzkych priestoroch. Klimatizácia, režimy jazdy aj uzamykanie pohonu všetkých kolies sa naďalej ovládajú fyzickými tlačidlami, takže Suzuki (našťastie) zostáva verné svojej funkčnosti, pre ktorú máme túto značku tak radi.

Analógové budíky pred vodičom nám neprekážali, pri funkčnom zameraní v modeloch Suzuki sa nám to zdá byť v poriadku, aj keď kritici volajú po modernejších riešeniach. Mínusom pre nás bola iba chýbajúca možnosť ovládať zobrazenie malého stredového displeja pred vodičom pomocou tlačidiel z volantu. Predsa len, používať na to „tyčinku“ priamo pri displeji je trochu zastarané.

Miesta je dosť

Vodič si dokáže nájsť svoju ideálnu polohu vďaka možnostiam prispôsobenia volantu aj nastavenia sedadla. V celom aute je veľmi slušný priestor, vzadu sa odvezú aj vyšší dospelí ľudia. Batožinový priestor má dvojité dno a praktické priehradky po oboch stranách. Základný objem 430 l sa po sklopení sedadiel zväčší na 1 230 l. Potešil nás tiež funkčný, príjemný poťah sedadiel. Počas týždňového testu sme na cestách strávili viac času ako obyčajne a o to viac oceňujeme toto príjemné, priestranné prostredie.

Aj na dlhých trasách sa vďaka pohodlným sedadlám cestuje komfortne

Jedna možnosť pohonu

Pod kapotou sa nachádza jediná voľba, ktorú môžete mať v prípade modelu S-Cross – motor 1,4 Boosterjet Hybrid. Ako ste už možno zaznamenali, jazdili sme s pohonom všetkých kolies AllGrip, ak si ale želáte výhradne dvojkolku s predným náhonom, aj takáto možnosť tu je. Možnosť výberu máte aj v prípade prevodovky. Kým my sme jazdili s dobre slúžiacim 6-rýchlostným manuálom, ponukový leták obsahuje aj automat. S-Cross váži iba 1,3 tony, čo pozitívne vplýva na spomínanú dynamiku.

Motor, doplnený mild-hybrid technológiou so štartérgenerátorom asistujúcim pri rozjazdoch a rekuperácii energie, má výkon 129 k. Je to o niečo menej ako v prípade predchodcu, za čo môže potreba znižovania emisií. Aj s takýmto motorom sa dá jazdiť príjemne a miestami aj dynamicky. I v tomto prípade platí, že sa netreba báť vysokých otáčok. Mild-hybrid vie dobíjať akumulátor iba pri zaradenom prevodovom stupni, takže ak sa počas jazdy radi hráte s predvídavosťou a brzdením motorom, pomôžete si k dostatočne dobitej batérii a súčasne k lepšej spotrebe paliva. Úroveň nabitia malého akumulátora môžete vidieť na displeji palubného počítača.

Všestranný podvozok má o niečo tuhšie naladenie odpruženia, čo prispieva k stabilite a ovládateľnosti. V podmienkach slovenských ciest je schopnosť absorbovať nerovnosti a prispieť k pohodlnej jazde podstatným parametrom. Vďaka pohonu AllGrip a možnosti voľby jazdných režimov spolu s možnosťou uzamknutia sa však s týmto autom nemusíte pohybovať iba po asfalte. Práve naopak, S-Cross sa ochotne pozrie aj mimo neho.

Batožinový priestor má dvojité dno aj praktické bočné priehradky

Suzuki S-Cross v novom

VozidloSuzuki S-Cross
Motor 1,4 Boosterjet Hybrid
Druh palivabenzín
Prevodovka6-stupňová manuálna
Zdvihový objem valcov 1 373 cm3
Max. výkon95 kW (129 k) pri 5 500 min-1
Max. krútiaci moment 235 Nm pri 2 000 – 3 000 min-1
Max. rýchlosť 195 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h10,2 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom5,8 – 6,1 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste6,3 l/100 km
Objem batožinového priestoru430/1 230 l
Rozmery (d x š x v) 4 300 x 1 785 x 1 589 mm4 300 x 1 785 x 1 589 mm
Rázvor 2 600 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 285 kg
Celková hmotnosť1 755 kg
Cena základného modelu od 20 490 eur
Základná cena testovanej verzie od 25 490 eur

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button