Škoda Superb Scout – Benzínová raketa
Škoda Superb Scout – Benzínová raketa. Mali sme možnosť riadiť Škodu Superb Scout s vrcholným motorom 2.0 TSI s výkonom 206 kW (280 k). Milovníkom benzínu môžeme iba odporučiť.
Škoda Superb Combi Scout je k dostaniu iba s najsilnejšími motormi v ponuke. Z naftových je to 2.0 TDI 147 kW a z benzínových 2.0 TSI 206 kW, ktorý je z celého modelového radu Škoda vyhradený iba pre modely Superb a Superb Combi vo výbavách Style, Laurin & Klement, Sportline a Scout.
Konkurencia prémioviek
Preplňovaný benzínový dvojliter TSI 206 kW je skutočnou vodičskou lahôdkou. Superb s týmto motorom dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/ha zrýchlenie z nuly na sto za 5,7 sekundy. Vyznačuje sa tichým, kultivovaným chodom v bežných vodičských situáciách a neutíchajúcim záberom až do rýchlostí cez 200 km/h. Keď vezmeme do úvahy pomer ceny a úžitkovej hodnoty, priestornosť a bohatú výbavu, stáva sa Superb konkurentom mnohých prémiových modelov.
Schopnosti na nespevnených cestách
Superb Combi Scout môže vďaka pohonu všetkých kolies, úpravám podvozku a zvýšenej svetlej výške výborne zvládať aj zlé cesty. Pre zhoršené podmienky je určený jazdný režim offroad, ktorý optimalizuje asistenčné systémy na jazdu na nespevnenom povrchu a funguje do rýchlosti 30 km/h. Režim podporuje trakciu pri rozjazde, pri brzdení a jazde z prudkého kopca. Veľkosť prekážok alebo hĺbka vyjazdených koľají sú samozrejme limitované nájazdovými uhlami, dlhým rázvorom a svetlou výškou.
Schopnosti na ceste
Svetlá výška zvýšená na 151 mm nie je pri Scoute prekážkou pre dosahovanie maximálnej rýchlosti a nezväčšuje náklony v zákrutách. Podľa zvoleného jazdného režimu je vozidlo buď športovo tuhé, alebo komfortne hojdavé. Režim Normal je kompromisom medzi nastaveniami Sport a Comfort. Režim Eco mení charakteristiku pedála plynu a spôsob radenia prevodovky. V záujme čo najnižšej spotreby vie prevodovka pri vhodných podmienkach vyradiť neutrál a nechať auto „plachtiť“. Počítač u tohto vozidla ukazoval dlhodobú spotrebu za posledné 2000 kilometrov 10 l/100 km. Na testovacie vozidlo, pri ktorom každý skúša akceleráciu, to nie je vôbec zlé.
Bohatá na asistenčné systémy
Vozidlá Škoda sú vybavené celým radom asistentov. Niektoré z nich integrujú niekoľko funkcií, ako napríklad Travel Assist, ktorý zvyšuje komfort cestovania. Druhým takým príkladom sú asistenti pre ľahké parkovanie. Zahŕňajú panoramatický kamerový systém zobrazujúci celé okolie vozidla a čidlá na detekciu prekážok. Vďaka nim môžete automaticky cúvať na vybrané parkovacie miesto, automaticky cúvať s prívesom alebo vykonávať iné manévre bez toho, aby ste do čohokoľvek narazili.
Škoda Superb Scout – Benzínová raketa
Vozidlo | Škoda Superb Combi 2.0 TSI 206 kW Scout |
Motor | R4/vznetový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1984 cm3 |
Max. výkon | 206 kW (280 k)/5000–6500 min–1 |
Max. krútiaci moment | 400 Nm/2000–4900 min–1 |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 5,7 s |
Prevodovka | A7 |
Kombinovaná spotreba | 8,7 l/100 km |
Spotreba v teste | 10/100 km |
Emisie CO2 | 197 g/km |
Objem batožinového priestoru | 660/1950 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1686 kg |
Celková hmotnosť | 2321 kg |
Rozmery d × š × v | 4862 ×1864 ×1476 mm |
Rázvor | 2841 mm |
Základná cena testovaného vozidla | 48 560 EUR bez DPH |