Testy osobných vozidiel

Škoda Karoq Sportline – Elegantné SUV so športovým nádychom 

Škoda Karoq Sportline – Elegantné SUV so športovým nádychom. Zahoďte nudu a fádnosť za volantom. Škoda Karoq Sportline nie je len ďalšie stredne veľké SUV. Je to spojenie športového charakteru, elegancie s každodennou využiteľnosťou.

Škoda Karoq, ktorá mala svetovú premiéru v roku 2017, má v porovnaní so svojím väčším bratom kompaktnejšie rozmery. Aj preto je právom označované ako kompaktné mestské SUV s ideálnymi mierami pre lepšiu obratnosť v meste, kde so svojím agilným riadením vám umožní hravo preplávať rušnou dopravou a s ľahkosťou zaparkovať aj v tesnejších uličkách. Pritom si stále zachováva dostatočný vnútorný priestor, ktorý je ideálny a zároveň dostatočný aj pre štyroch vyšších dospelých. Je to skvelé auto „do voza, aj do koča“, s ktorým si užijete bezproblémovú jazdu okrem mesta a ľahšieho terénu aj na vzdialenejšie rodinné dovolenky. 

Viac než len sivá myš 

Keď sa nám prvýkrát dostala Škoda Karoq do rúk vo verzii Sportline, hneď nás zaujal jej elegantný dizajn so športovým nádychom v netradičnej nemetalickej sivej farbe. Ostré línie, lesklý čierny rám masky chladiča a čierne prvky akými sú 18″ disky kolies Procyon z ľahkej zliatiny, spätné zrkadlá alebo lyžiny na streche dodávajú autu dravý a sebavedomý vzhľad. Aj keď zadné výfuky Karoq Sportline nie sú funkčné, ich elegantné zakomponovanie do dizajnu dodáva autu atraktívnejší vzhľad. Celá zadná silueta pôsobí harmonicky a vyvážene, s každým prvkom na svojom mieste. Nájdete tu čisté línie, decentné Full LED svetlá a difúzor, ktoré spolu vytvárajú dojem nadčasovej elegancie. 

Určite netreba zabudnúť na výborné adaptívne svetlomety (AFS), ktoré sú vo verzii Full LED Matrix. Dokážu prispôsobiť svetelný lúč podľa potreby, vďaka čomu neoslepuje vodičov v protiidúcich autách. Úplne skvelé na týchto svetlometoch je ich doslova „vyrezávanie“ nie len oproti idúcich áut, ale aj áut, ktoré boli pred nami. Inak povedané, takmer celú cestu nám svietili automatické diaľkové svetlá, ktoré neoslepovali ani protiidúce autá a ani autá jazdiace pred nami, bez toho, aby sa neustále vypínali a zapínali. Oceňujeme, že celkový dizajn auta pôsobí nadčasovo, v čistých líniách a osloví tak aj konzervatívnejších záujemcov. 

Športový nádych s komfortom a dostatkom výkonu 

V dnešnej dobe, kedy elektrifikácia vozidiel naberá na obrátkach, si škodovka (zatiaľ) zachovala dva overené a odladené dieselové motory. Slabší 2.0 TDI s 85 kW (115 k) s manuálnou prevodovkou a predným náhonom a silnejší, nami testovaný, štvorvalec 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom 4×4. V ponuke má aj tri benzínové TSI motory. Dva s predným náhonom 1.5 (150 k) s manuálnou a 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a najsilnejší 2.0 TSI EVO 140 kW (190 k) s pohonom 4×4 a taktiež so 7° AP DSG. 

7-stupňová automatická prevodovka DSG so sekvenčným radením
7-stupňová automatická prevodovka DSG so sekvenčným radením

Aj keby sa možno niekomu môže zdať, že 150 koní je málo na športovú verziu auta, verte, že tento dieselový motor s „kruťákom“ 360 Nm v kombinácii so 7° AP DSG bol pružný, vyvážený a s príjemnou dynamikou pri zrýchlení a predbiehaní. Ku komfortnej jazde v rôznych premávkach a miestach nám dopomáhali režimy Normal, Eco, Sport, Snow a Individual. 

Ak zatúžite po nespevnených cestách či ľahšom teréne, tak s pohonom všetkých kolies to hravo zvládnete aj vďaka vyššej svetlej výške. Inteligentný pohon 4×4 sa ukázal ako cenný pomocník pri výletoch do prírody. No určite by sa nestratil ani na zasnežených cestách s režimom Snow, čo sa nám v týchto jarných dňoch nepodarilo vyskúšať. 

Spotreba sa nám na diaľnici a okresných cestách pohybovala na úrovni 6,2 litra. Pri kombinovanej to bolo okolo 6,8 a v meste sme namerali 7,5 litra. Samozrejme, dosť záleží na štýle jazdy, ale aj použitých režimoch. My sme bežne používali v meste Normal a Šport režim a na diaľnici a okresných cestách Eco.   

Zamerané na praktické pohodlie 

Auto má 3-ramenný kožený športový volant s funkciou vyhrievania a multifunkčného ovládania. Plasty v interiéri sú mäkčené a teda príjemné na dotyk a aj na vzhľad. Dominantou palubnej dosky je virtuálny kokpit – 10″ digitálny prístrojový panel a stredový moderný infotainment Columbus, zabudovaný priamo do palubnej dosky, s navigačným systémom bežiacim na uhlopriečke 9,2″ a online službami na 1 rok.

Ovládanie bolo intuitívne s rýchlou odozvou.  Veľmi oceňujeme praktickú veľkosť a už tradične „škodovácky“ priestranný interiér so simply clever vychytávkami a s komfortnými sedadlami. V porovnaní s väčším modelom Kodiaq, Škoda Karoq Sportline stále ponúka dostatok priestoru pre posádku a batožinu.

Predné sedadlá sú športovo tvarované, dostatočne pohodlné aj pri dlhšej trase a dobre držia vodiča a spolujazdca v ostrejších zákrutách. Zadné sedadlá sú delené klasicky 60:40 a viete ich vyklopiť z kufra mechanickou páčkou.  Plasty v interiéri sú mäkčené a teda príjemné na dotyk a aj na vzhľad.  

Čo sa týka priestoru pre vodiča, tak v našom prípade pri výške 185 cm bol naozaj bohatý v každom smere. Aj na zadných sedadlách je dostatočný, zhruba 8 cm priestor pred kolenami a nad hlavou 10 až 12 cm. 

V kufri, ktorého objem bol 500 litrov a po sklopení zadných sedadiel až úctyhodných 1 609 litrov, oceňujeme prítomné dojazdové koleso. Nájdete tam aj rôzne simple clever vychytávky – ako rôzne držiaky, háčiky na nákupné tašky a pod.

Sportline nabitá modernými technológiami 

Výbava Sportline nás milo prekvapila. Je priam nabitá modernými technológiami – adaptívny tempomat, systém monitorovania mŕtveho uhlu, virtuálny pedál,  funkcia autohold, už spomínané skvelé Full LED Matrix predné svetlomety, bezdrôtové nabíjanie, ale aj ambientné LED osvetlenie interiéru. Pre bezproblémové parkovanie sa dalo plne spoľahnúť na parkovacieho asistenta, predné a zadné senzory doplnené zadnou kamerou, ale aj 360° pohľadom (area view), ktorým viete sledovať okolie auta. 

Škoda Karoq Sportline - Elegantné SUV so športovým nádychom

Nami testovaná verzia mala doplnkovú výbavu za približne 4000 eur. Obsahovala napr. prediktívny tempomat, vedenie a zmena pruhu, parkovací asistent alebo už spomínanú 360° kameru. Veľmi sme ocenili aj nezávislé kúrenie, ktoré v chladných dňoch vykúril interiér auta už pred naším príchodom.

Technické údaje

Názov: Škoda Karoq Sportline 4×4 
Motor: 2,0 TDI 
Zdvihový objem: 1 968 m3
Max. výkon: 110 kW
Max. krútiaci moment: 360 Nm
Max. rýchlosť: 204 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,8 s
Prevodovka: automatická 7° DSG 
Kombinovaná spotreba: 5,8 – 6,2 l/100 km
Spotreba v teste:6,6-6,8 
Emisie CO2:151 – 163 g/km
Objem batožinového priestoru: 500 / 1 609 l
Pohotovostná hmotnosť: 1604 – 1 724 kg 
Celková hmotnosť: 2126 – 2240 kg
Rozmery d × š × v: 4384 x 1841 x 1608 mm
Rázvor: 2 630 mm
Základná cena testovaného vozidla: od 35 650 EUR bez DPH 

Prečítajte si aj

Back to top button