Testy osobných vozidiel

Škoda Enyaq Coupé – elektrický športovec

Škoda Enyaq Coupé – elektrický športovec. Prvé čisto elektrické „ereso“ značky Škoda – Enyaq Coupé RS iV – zrýchľuje z nuly na sto kilometrov za hodinu za 6,5 sekundy. Užili sme si s ním veľa zábavy.

Súčasnú produkciu modelu Enyaq iV je možné v skratke popísať nasledovne: Škoda ponúka elektrický Enyaq iV s karosériami SUV a coupé. Klasické SUV je ponúkané v štyroch variantoch so 132, 150, 195 a 220 kW, pričom k dvom najvyšším výkonom sa viažu dva elektromotory, a teda pohon všetkých kolies. Najvyšší výkon 220 kW je rezervovaný pre verzie RS a karoséria coupé je v súčasnosti v ponuke iba vo verzii RS.

Elegantné Coupé

Pokiaľ ide o dizajn, elektromobily menia pravidlá hry. Nepotrebujú dlhé kapoty, pretože elektromotor s príslušenstvom zaberie oveľa menej miesta než spaľovací motor. Elektromobily potrebujú skôr dlhý rázvor, aby sa medzi kolesá zmestilo čo najviac článkov batérie. To všetko hovorí v prospech priestrannej kabíny. A tak, aj napriek splývavému zadku, je v kabíne Coupé na zadných sedadlách stále dosť miesta nad hlavou. A pre kufor zostáva aj veľmi solídnych 570 litrov.

Top pohon

Vysoký výkon 220 kW sa tu dosahuje pomocou vysokonapäťovej Li-ion batérie s celkovou kapacitou 82 kWh, ktorá poháňa asynchrónny elektromotor vpredu a synchrónny motor vzadu. Krútiaci moment sa prenáša na kolesá pomocou dvoch jednostupňových prevodoviek a jeho maximálna hodnota dosahuje 460 Nm. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 s. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu okolo 18 kWh/100 km a dojazd až 504 km.

Škoda Enyaq Coupé – elektrický športovec

Zrýchlenie, brzdenie, zákruty

Zrýchlenie je skutočne pôsobivé. Tichý záťah vás začne tlačiť do sedačiek už po prvých pár metroch rozjazdu. Brzdy, ktoré krotia zotrvačnosť, majú tiež zodpovedajúci výkon. Vpredu sú vzduchom chladené kotúčové a vzadu – verte, alebo nie – bubnové. Bubnové brzdy totiž ešte automobilový svet neopúšťajú. Sú menej náročné na údržbu, dlhšie vydržia a dostatočne sekundujú predným brzdám. Tu je účinnosť skutočne potrebná. Plne naložený Enyaq Coupé môže vážiť až 2 740 kg. Napriek tomu pri športovej jazde prejavuje v zákrutách skvelú stabilitu. Tá je daná nízkym ťažiskom, odladením podvozka a silným gripom pneumatík s nízkym profilom.

Interiér Lounge s umelou kožou

Spotreba a dobíjanie

Deklarovaný dojazd ani spotrebu sa nám nepodarilo udržať, pretože sme sa nechali veľmi často unášať športovým zameraním auta. Pri spotrebe 24 kWh/100 km klesá dojazd trochu rýchlejšie. Na druhej strane, batériu možno dobiť pomocou rýchlonabíjačky s výkonom 135 kW z 10 na 80 % za 36 minút. Domáce nabíjanie výkonom 11 kW ju nabije z 0 na 100 % za 7,5 hodiny. Raz sa vyspíte a môžete znova jazdiť.

Veľký priestor vzadu

Škoda Enyaq Coupé – elektrický športovec

Vozidlo RS iV
Motor synchrónny + asynchrónny elektromotor
Max. výkon 220 kW (300 k)
Max. krútiaci moment 460 Nm
Kapacita batérie 82 kWh
Typ batérie Li-ion
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h6,5 s
Prevodovka A1
Kombinovaná spotreba18,4 kWh/100 km
Spotreba v teste 24 kWh/100 km
Dojazd504 km
Emisie CO2 0 g/km
Pohotovostná hmotnosť 2 367 kg
Celková hmotnosť 2 740 kg
Objem batožinového priestoru 570/1 610 l
Rozmery (d × š × v) 4 563 × 1 879 × 1 607 mm
Rázvor 2 768 mm
Základná cena test. vozidla 58 290 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
LK, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button