Testy osobných vozidiel

Seat Leon ST – koncernový športovec

Seat Leon ST – koncernový športovec. Z trojice koncernových súrodencov, ktorú tvorí s Octaviou Combi a Golfom Variant, vyzerá Seat Leon ST najšportovejšie. Vyskúšať známu techniku v inom kabáte bolo príjemné.

Seat Leon sa vyrába ako hatchback alebo kombi s označením Sportstourer (ST). Dostupný je v štyroch výbavových stupňoch a s paletou pohonov zodpovedajúcou ponuke celého koncernu. Pod kapotou môžete mať motory v rozmedzí 81 až 140 kW, benzínové, naftové, a tiež mild-hybrid alebo CNG. Prevodovky môžu byť manuálne alebo automatické. Seat Leon ST je v ponuke aj s pohonom všetkých kolies.

Prečítajte si aj

Úsporná a pritom športová špecifikácia

Testované vozidlo malo pohon predných kolies, preplňovaný benzínový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 96 kW/130 k, s vynikajúcou spotrebou a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Športový dizajn modelu podčiarkla výbava FR. Hlavnými znakmi tohto výbavového stupňa sú 18“ kolesá, o 15 mm znížený podvozok a športovo tvarované sedačky.

Motor 1.5 TSI 96 kW

Preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 96 kW síce nepatrí medzi najvýkonnejšie motory, ktoré je možné k výbave FR objednať, ale na druhej strane poteší vynikajúcou spotrebou. V teste sme jazdili za 6,5 litra na 100 km. Motor beží ticho a kultivovane. Skutočnosť, že pri jazde ustálenou rýchlosťou vypína dva valce, nemožno vôbec postrehnúť. Keď ho chcete prinútiť k silnejšiemu záťahu, treba podradiť až o dva stupne a nebáť sa vysokých otáčok.

Znížený podvozok

Vozidlo sa vzhľadom na znížený podvozok s veľkými kolesami môže zdať „podmotorované“.
Avšak, do zákruty sa dá ostro vojsť aj s menším výkonom. Na širokých a nízkych pneumatikách sedí Sportstourer skvele a riadenie je čitateľné. Podvozok je tuhší, ale nie je nepohodlný. Všetky modely Seat Leon s výkonom pod 110 kW majú vlečenú kľukovú nápravu. Pri špecifikácii FR sa zrejme vďaka zníženiu a tuhším pružinám správa jednoduchá náprava mimoriadne pokojne.

Kufor je takmer porovnateľný s Octaviou

Interiér

Tlačidlový „detox“ dorazil aj sem. Interiér vyzerá čisto a vyniknú pekné tvary palubnej dosky. Ako mínus môžeme označiť ovládanie klimatizácie na dotykovom displeji, ktoré príliš uberá pozornosť vodiča. Ergonómia sedenia je výborná, príjemne tvarovaný volant a športové sedačky umožňujú nájsť optimálne nastavenie. Miesta na zadných sedadlách je v porovnaní s Octaviou viac, ale kufor je o to kratší. Aj napriek tomu má 620 litrov, teda o 20 litrov menej ako Octavia.

Bezpečnosť

Významným prvkom bezpečnosti sú výrazné svetelné podpisy zozadu aj spredu. Neprehliadnuteľným prvkom je svetelný pás cez celú šírku zadnej časti. Predné LED svetlomety síce nie sú maticové, no aj tak majú veľmi jasný svit. Leon disponuje celým radom vyspelých asistentov. Nás zaujal predovšetkým asistent pre prejazd staveniskom, ktorý dokáže rozpoznávať dočasné vodorovné značenie a ochranné bariéry alebo zvodidlá na úsekoch práce na ceste.

Seat Leon ST – koncernový športovec

VozidloSeat Leon Sportstourer 1.5 TSI 96 kW FR
Motor R4/zážihový preplňovaný
Zdvihový objem valcov1 498 cm3
Max. výkon 96 kW (130 k)/5 000 min-1
Max. krútiaci moment 200 Nm/1 400 – 4 000 min-1
Max. rýchlosť 213 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,7 s
Prevodovka M6
Kombinovaná spotreba5,3 l/100 km
Spotreba v teste 6,5 l/100 km
Emisie CO2 121 g/km
Objem batožinového priestoru 620/1 600 l
Pohotovostná hmotnosť 1 325 kg
Celková hmotnosť 1 950 kg
Rozmery (d x š x v)4 642 x 1 799 x 1 437 mm
Rázvor 2 684 mm
Základná cena testovaného modelu 25 247 eur bez DPH

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
LK

Prečítajte si aj

Back to top button