Testy osobných vozidiel

Prvý test druhej generácie Mercedes-Benz Citan

Prvý test druhej generácie Mercedes-Benz Citan. Značka Mercedes-Benz minulý rok uviedla na trh druhú generáciu modelu Citan, malej kompaktnej dodávky, ktorú okrem klasickej panelovej verzie vyrába aj ako tzv. people mover, teda vozidlo na prepravu ľudí.

Nie je žiadnym tajomstvom, že tak ako pri prvej generácii, aj teraz spolupracoval Mercedes na vývoji tohto auta s automobilkou Renault. Kým pri prvej generácii sa ale nemeckí inžinieri na mnohých veciach aktívne nepodieľali, teraz to bolo inak. Aj keď ide o autá postavené na rovnakej platforme a zdieľajúce množstvo spoločných technických riešení, nájdu sa viaceré rozdiely.

Napríklad v nastavení odpruženia, tvrdosti peny použitej v sedadlách alebo možnostiach infotainmentu. Cieľom automobilky bolo vytvoriť vozidlo, v ktorom sa zákazníci budú cítiť ako v Mercedese. V teste sme sa pozreli na osobnú verziu, ktorá sa označuje ako Tourer. Ak ste zachytili informáciu, že Mercedes predstavil aj novú Triedu T, tak tá bude práve luxusným vyhotovením Citanu Tourer.

Pre rodinu aj pre prácu

Citan Tourer je totiž zameraný v prvom rade na všestrannosť. Je autom, v ktorom sa spokojne odveziete s rodinou na výlet a na druhý deň na ňom budete riešiť úlohy vo svojom podnikaní. Spredu sa nápadne podobá na triedu A, z profilu a zozadu je to typické malé úžitkové auto, ale stále žiadna krabica.
Za volantom je asi najviac zrejmé, že ide o Mercedes, zvlášť ak si zvolíte multimediálny systém MBUX.

Luxusný volant, rovnaký, aký nájdete v prémiových osobných modeloch, výborne padne do ruky a veľmi dobre sa pracuje aj s jeho ovládačmi, keďže intuitívne ovládajú to, čo majú po svojej ľavej, resp. pravej strane, teda palubný počítač alebo multimediálny systém. Trochu nám k MBUX nepasovali analógové budíky. Ak by sa Mercedes „vyhecoval“ a vymyslel niečo podobné, ako je možnosť plne digitálneho štítu palubnej dosky vo VW Caddy, level by sa posunul na ďalšiu úroveň. Na obranu Mercedesu ale dodajme, že toto riešenie zrejme príde v luxusnejšej Triede T.

Už sériovo má Citan 7 airbagov

Pohľad na úžitkové vlastnosti

Verzia Tourer má objem batožinového priestoru 517 l, sklopením zadných sedadiel ho dokážete rozšíriť na 2 390 l. Pri ich sklápaní však prichádzajú komplikácie. Aby ste ich mohli úplne zložiť, musíte posunúť predné sedadlo. Potom ho však nedokážete posunúť naspäť a najmä nám s výškou nad 180 cm sa so sedadlom posunutým dopredu nešoférovalo práve najlepšie.

Áno, môžete vybrať opierky hlavy zadných sedadiel a tento problém vyriešiť, no hovoríme o praktickom aute a toto je pre vás úkon navyše. Ešte dodajme, že nákladový priestor má užitočnú dĺžku 180 cm. Užitočné zaťaženie predstavuje 421 kg a s odnímateľným ťažným zariadením utiahnete navyše 1,5 tony. Nami testovaná verzia 110 CDI s max. výkonom 95 k a max. krútiacim momentom 200 Nm sa nám po týždni zdá ako rozumná voľba. Má adekvátnu dynamiku a dobre spolupracuje so 7-stupňovou automatickou prevodovkou.

Okrem praktických sklopných táciek sú na zadných sedadlách aj dva Isofixy
VozidloMercedes-Benz Citan
Motor 110 CDI
Druh paliva diesel
Prevodovka7-stupňová automatická
Zdvihový objem valcov 1 461 cm3
Max. výkon70 kW (95 k) pri 3 750 min-1
Max. krútiaci moment260 Nm pri 1 750 min-1
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom5,3 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 5,9 l/100 km
Objem batožinového priestoru517/2 390 l
Rozmery (d x š x v)4 498 x 1 919 x 1 813 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 638 kg
Celková hmotnosť 2 174 kg
Cena testovaného modelu 26 588 eur bez DPH
Neskôr pribudne aj dlhá verzia

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button