Testy osobných vozidiel

Peugeot 408 GT Hybrid – nečakaný frajer

Peugeot 408 GT Hybrid – nečakaný frajer. Peugeot 408 svojím vzhľadom výrazne púta pozornosť, snáď preto sme k nemu pristupovali s určitou rezervovanosťou. Postupom času sa nám však toto ťažko zaraditeľné auto tak zapáčilo, až sme z toho boli sami prekvapení.

Sedan, kombi, SUV či kupé? Z každého trochu. Peugeot 408 má ale štýl a šmrnc, ktoré z neho robia asi najkrajší Peugeot súčasnosti. Za týmto 4,7 m dlhým autom sa obzeralo viac ľudí ako za BMW X7, ktoré sme testovali týždeň pred ním. Popri veľmi abstraktných tvaroch k tomu dopomohli aj nádherná moderná metalíza Obsession, ktorá je v prípade najvyššej verzie GT v cene, ako i originálne liate 20″ kolesá Monolithe. Tie už sú však za príplatok.

Prečítajte si aj
Vozidlo využíva platformu radu 308

Dotiahnuté k dokonalosti

„Štyristoosmička“ je postavená na technike menšieho radu 308, a to vrátane prístrojovej dosky. Nechýba tu preto koncept I-Cockpit poslednej generácie, ktorý sa podarilo dotiahnuť na hranice prívetivosti, ktoré táto architektúra umožňuje. Nemáme však na mysli malý volant a kaplnku prístrojov nad ním, stále totiž nedokážeme nájsť optimálnu pozíciu, aby nám veniec nekryl prístrojový štít s 3D zobrazením. Naopak, pochvalu si zaslúži infotainment systém s dotykovým panelom i-Toggles, nachádzajúci sa pod hlavným displejom. Na ňom sú totiž veľké tlačidlá, do ktorých je možné uložiť najpoužívanejšie komfortné funkcie. Celé ovládanie dopĺňajú i fyzické tlačidlá rádia a klimatizácie. Nielenže to aj za jazdy veľmi dobre funguje, hlavne to ale skvele vyzerá.

Karoséria je liftback s výklopnými piatymi dverami

Peugeot 408 GT Hybrid – nečakaný frajer

Luxusné presadenie

Estetickej stránke veľmi pomáha aj pomerne netradičné príplatkové modré kožené čalúnenie Naboo. Navyše sa predné sedadlá môžu pochváliť certifikáciou AGR, čo by malo zaručiť optimálny a chrbtu prospievajúci tvar. Faktom je, že sa na nich pohodlne sedí aj pri dlhšej vzdialenosti. Miesta je vpredu dosť, vzadu panuje dokonca nadbytok priestoru pre kolená, za ktorý 408 vďačí dlhému rázvoru – 2 787 mm.
Peugeot 408 je klasický liftback s výklopnými piatymi dverami, ktoré odhalia batožinový priestor s objemom 536, resp. 471 l v prípade nami testovanej plug-in hybridnej verzie. V skutočnosti je to však menej (454 l), pár litrov totiž „uhryzol“ subwoofer audiosystému Canon. Jeho zvuk ale za tých pár litrov a necelých 1 022 eur stojí.

Nedivoč!

Pohon zaisťoval osvedčený plug-in hybrid v najvýkonnejšom variante s 225 k (165 kW) a 360 Nm. Ten má niekoľko podôb podľa toho, ako veľmi naň tlačíte. Dokáže len tak zľahka plachtiť, pokojne ale pretočí predné kolesá. Spaľovací motor 1.6 Turbo a elektromotor sú skvele zladené aj s osemstupňovým automatom, takže jazda môže byť naozaj veľmi plavná a komfortná. Akumulátor s výkonom 12,4 kWh v lete zaisťuje dojazd medzi 40 a 45 km. Štandardne ho možno dobíjať 3,7 kW nabíjačkou, testované vozidlo malo príplatkovú nabíjačku s výkonom 7,1 kW. Po 700 km a občasnom dobíjaní sme jazdili za hodnoty blížiace sa k dlhodobému priemeru tohto vozidla, ktoré bolo 5,2 l/100 km. Na diaľnici je to ale medzi 7,5 a 8 l.

Prémiová cena

Peugeot 408 je auto, ktoré si kúpite najmä kvôli štýlu, pretože žiadne iné, jemu podobné na trhu nie je. Na druhej strane, vo vrcholnej výbave GT a s top motorom vyjde na nemalých 33 990 eur bez dane. Ani základná cena nie je úplne najnižšia, za prevedenie PureTech 130 EAT8 vo výbave Allure zaplatíte 30 490 eur.

Peugeot 408 GT Hybrid – nečakaný frajer

NázovPeugeot 408 GT Hybrid 225 e-EAT8
Motor R4/zážihový + elektromotor
Zdvihový objem1 598 cm3
Max. výkon132 kW (180 k)/6 000 min-1
Max. krútiaci moment 200 Nm/1 750 min-1
Max. výkon elektromotora 81 kW (110 k)/320 Nm
Maximálny systémový výkon65 kW (225 k)
Maximálna rýchlosť 235/135 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 7,8 s
Prevodovka A8
Kombinovaná spotreba1,2/100 km
Spotreba v teste 5,2 l/100 km
Emisie CO226 g/km
Pohotovostná hmotnosť 1 705 kg
Celková hmotnosť 2 220 kg
Objem batožinového priestoru 454/1 528 l
Rozmery (d × š × v) 4 687 × 1 859 × 1 478 mm
Rázvor 2 787 mm
Základná cena test. vozidla 31 990 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
Michal Štengl, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button