Nová generácia Renault Mégane E-Tech
Nová generácia Renault Mégane E-Tech. Renault už má dostatok skúseností s elektrickými autami, bol medzi prvými na trhu v ich sériovej výrobe. Nový Renault Mégane E-Tech prichádza ako prvý z novej generácie elektromobilov, ktoré sa stanú ťažiskom ponuky francúzskej automobilky.
Elektrický Renault Mégane E-Tech prichádza v piatej generácii s novými technológiami, postavený na novej, výlučne elektrickej platforme CMF-EV. Nový Mégane má moderný kompaktný dizajn približujúci sa k mestským crossowerom. Prináša nielen futuristickejší vzhľad a masívne zliatinové disky, ale aj nový svetelný podpis predných svetiel, denné „LED-ky“ spájajú tvarom svetlá LED Pure Vision so zlatou časťou predného nárazníka s odkazom na monoposty F1. Zaujímavo vyzerá aj zadná časť auta v horizontálnych líniách – nejde o veľké auto, do mesta má však optimálne rozmery. Šarm dodáva čierna strecha Iconic a chrómové lemovanie okien.
Špičkový interiér
Nový Mégane E-Tech zaujme najmä interiérom, ktorý pôsobí prémiovo. Jeho prepracovanosť sa odráža na výbere materiálov – drevená dyha, sklo, hliník, kožené čalúnenie, i na celkovom dojme z auta. Nami testovaná konfigurácia je pôsobivá. Mäkčené čalúnenie možno nájsť dokonca aj na palubnej doske či vo výplniach dverí, akoby chcel vzhľadom potvrdiť svoju cenu.
Mégane E-Tech je predovšetkým mestským a prímestským autom. Interiér je určený pre maximálne štyroch pasažierov, na elektromobil má slušný batožinový priestor s objemom 389 litrov. Palubná doska je orientovaná vyslovene na vodiča, stredový displej so systémom OpenR Link využíva systém Android a má bezdrôtové zrkadlenie oboch platforiem. Oproti predchádzajúcemu infotainmentu Renaultu je to veľký krok vpred.
Druhý displej, orientovaný na šírku, sa nachádza pred vodičom a je dobre čitateľný. Vďaka jednej z najtenších batérií na svete, s výškou profilu 11 cm, máte v Mégane, v porovnaní s inými elektromobilmi, ideálny posed. Podobne dobre zvládnuté sú aj jazdné vlastnosti. Testovaný Mégane má masívne 20-palcové disky kolies, čo je veľmi efektívne – väčšie kolesá prispievajú k nižšej spotrebe.
Dojazd potešil
Nami testovaná verzia disponovala väčšou 60 kWh kapacitou akumulátora s dojazdom viac ako 400 kilometrov, v závislosti od podmienok a jazdného štýlu. Mimo mesta sme dosiahli spotrebu 15,3 kWh/100 km. Podobné hodnoty sme namerali aj v meste, pričom sa dá jazdiť aj pod 15 kWh. Príjemným prekvapením bola aj diaľnica, keďže sme dosiahli spotrebu 23 kWh/100 km pri štandardnom diaľničnom tempe do 130 km/h.
E-Tech má elektromotor vpredu, poháňa predné kolesá a prichádza v dvoch výkonoch. Výkonnejšia verzia (v teste) má 160 kW (218 k) a krútiaci moment 300 Nm. Svoju energiu čerpá z batérie s kapacitou 60 kWh, z ktorých je využiteľných 55 kWh. Pri diaľničnej rýchlosti má spotrebu 20 kWh na 100 km. To znamená dojazd takmer 270 kilometrov – pozoruhodné. Ak zídete z diaľnice a zvolíte režim Eco, môžete sa dostať dokonca na spotrebu 11 kWh na 100 km.
Dobrý vodič s citlivou nohou a ustálenou dynamikou jazdy dokáže prejsť na jedno nabitie aj 500 kilometrov (WLTP 450 kilometrov). Dá sa povedať, že táto pohonná sústava, ktorú Renault sám vyvinul, je dostatočne efektívna a ukazuje, že elektromobily novej generácie sú už jazdne zaujímavejšie. Ak ale chceme na vozovky dostať viac elektromobilov, treba sa vydať cestou jednoduchšej výbavy s lepšou cenovou dostupnosťou.
Nová generácia Renault Mégane E-Tech
Vozidlo | Renault Mégane E-Tech EV60 |
Motor | elektrický 60 kWh |
Max. výkon | 160 kW/220 k |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 1-stupňová |
Rozmery (d x š x v) | 4 200 x 1 768 x 1 505 mm |
Rázvor náprav | 2 685 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 711 kg |
Objem batožinového priestoru | 389 l |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,5 s |
Rozmer pneumatík | 215/45 R20 |
Spotreba mesto/diaľnica | 15,6 kWh/100 km/23,0 kWh/100 km |
Dojazd v teste | 450 km |
Maximálny nabíjací výkon | 130 kW |
Doba nabíjania | 0 – 100 %/20 – 80 % 90 min/30 min |
Základná cena modelu/testovanej verzie | 45 200 eur/48 850 eur |