Testy osobných vozidiel

Nová generácia Dacie Sandero

Nová generácia Dacie Sandero výborne nadviazala na silné stránky svojho predchodcu, no zároveň ich ešte vylepšila. Čo jej ostalo, je to najpodstatnejšie: vynikajúci pomer medzi tým, koľko stojí a čo vám za tieto peniaze poskytne.

V tomto redakčnom teste sme sa zamerali na Daciu Sandero Stepway, ktorá má oproti Sanderu navyše napríklad oplastovanie, no upúta aj maska chladiča s chrómovými prvkami či predné LED svetlá v tvare Y. Pri dizajne vyzdvihnime aj taký detail, akým sú naozajstné koncovky výfukov. Na streche dominujú vkusne tvarované pozdĺžne nosiče, ktoré môžete pomocou kľúča otočiť aj priečne. Vzhľad SUV podčiarkuje svetlá výška 201 mm.

Svetlá výška je 201 mm

Príjemnejšie vnútro

Interiér súčasnej generácie je útulnejší, použité materiály vytvárajú lepší dojem, zvlášť textílie použité na palubnej doske alebo dverách, pekne tvarované výduchy klimatizácie alebo chrómové lemy jej ovládačov. Lepšie pôsobí aj použitie novej, kratšej páky prevodovky. K modernému vzhľadu napokon prispieva ovládanie na volante aj multimediálny systém R-Link. Jeho displej je ergonomicky natočený smerom k vodičovi.

V aute môžete mať vyberateľný držiak na smartfón, ktorý je možné umiestniť na ľavú aj na pravú stranu, no skôr ako ten by sme volili zrkadlenie smartfónu a využitie Android Auto, resp. Apple CarPlay. Áno, aj toto Sandero Stepway dokáže. Po pravej ruke má vodič takisto hneď dva USB porty, z ktorých vrchný slúži iba na nabíjanie, pomocou spodného sa pripojíte k vozidlu.

Priamo pred vodičom je medzi budíkmi displej palubného počítača, ktorý poskytuje základné informácie. Za volantom je veľmi dobrý posed a jazdu v tme solídne spríjemňujú spomínané LED svetlá. Už stretávacie svietia dosť silno, takže po prepnutí na diaľkové svetlá neregistrujete zásadný skok.

Lepší prístup do kufra

Batožinový priestor má objem 410 litrov a je lepšie prístupný, nakladacia hrana je totiž nižšie. Sklápanie zadných sedadiel je jednoduchšie vďaka držiakom bezpečnostných pásov, ktoré vám pri manipulácii nebudú zavadzať. Podlaha batožinového priestoru môže byť na želanie dvojitá. Cestujúci majú na zadných sedadlách solídny priestor pre kolená aj priestor nad hlavou.

Pod kapotou trojvalec

Pod kapotou je 1,0-litrový motor TCe s max. výkonom 91 k, ktorý je pocitovo o niečo hlučnejší, ako by sme si želali, na druhej strane je ale auto postavené na platforme CMF-B, na ktorej stoja aj modely materského Renaultu, a to Clio alebo Captur. Podvozok je naladený o niečo tvrdšie ako pri modeli Sandero, Sandero Stepway sa ale hanbiť nemusí. So šesťstupňovým manuálom sa dobre pracuje, pri rozbehoch si to vyžaduje viac otáčok, no od dvojky je radenie veľmi plynulé.

Sandero Stepway má v ponuke výbavy viacero asistentov, okrem dnes už v podstate štandardných prvkov, akými sú tempomat s obmedzovačom rýchlosti, parkovacie senzory či elektrický posilňovač riadenia, tu nájdete aj systémy,
ako aktívny systém núdzového brzdenia, varovanie pred mŕtvym uhlom alebo elektronickú parkovaciu brzdu. Prekvapením pre nás bol pohľad na hodnotenie Euro NCAP, ktoré dalo novému Sanderu Stepway iba dve hviezdičky.

VozidloDacia Sandero Stepway Comfort
Motor1,0 TCe
Druh palivabenzín
Prevodovka6-stupňová manuálna
Zdvihový objem valcov999 cm3
Maximálny výkon67 kW (91 k) pri 4 600 – 5 000 min-1
Maximálny krútiaci moment160 Nm pri 2 100 – 3 750 min-1
Maximálna rýchlosť172 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h12 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom5,6 – 5,8 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste6,7 – 7,2 l/100 km
Objem batožinového priestoru410 l
Rozmery (d x š x v)4 099 x 1 848 x 1 535 mm
Rázvor2 604 mm
Pohotovostná hmotnosť1 152 kg
Celková hmotnosť1 561 kg
Cena základného modeluod 11 850 eur
Základná cena testovanej verzieod 13 150 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button