Najlepšia Fabia v ponuke
Najlepšia Fabia v ponuke. Dnes je už u nás legendárny model českej automobilky v ponuke s piatimi benzínovými motorizáciami a tromi verziami výbavy. Tou štvrtou, najštýlovejšou a najšportovejšou, je Fabia Monte Carlo, odkazujúca na úspechy značky v motoršporte.
Ak ste sa niekedy obávali, že s Fabiou ťažko vyniknete, práve verzia Monte Carlo vás môže presvedčiť o opaku. Kombinácia červenej farby, veľmi štýlovo doplnená čiernou strechou, spolu s A-stĺpikmi, prednou maskou, spätnými zrkadlami a čiernym difúzorom vzadu púta pozornosť. Dizajn podčiarkujú až 18-palcové disky kolies, pri ktorých ale hneď doplňme, že to s nimi na ceste vôbec nie je také tvrdé a nepohodlné, ako by sa pri aute tejto veľkosti a kvalite našich ciest mohlo zdať. Práve naopak, jazdilo sa nám veľmi komfortne.
Športový nádych cítiť všade
Interiéru dominujú športové doplnky: športové sedadlá pôsobia efektne, sedí sa na nich pohodlne a majú dobré bočné vedenie. Pedále z nehrdzavejúcej ocele sú doplnené gumou, aby sa vám z nich nešmýkala noha. Vnútorné vybavenie dotvárajú dva digitálne displeje, pričom hlavný má rozmer 10,25 palca a ponúka viacero možností zobrazovania.
Displej multimediálneho systému je fanúšikom značky veľmi dobre známy, rovnaký nájdete aj v iných modeloch mladoboleslavskej automobilky. Pochvalu si zaslúži kožený volant aj kvalitne spracované plasty na palubnej doske a dverách. V celom interiéri je viacero chrómových prvkov a prvkov pripomínajúcich karbón, čo podčiarkuje nielen športový, ale aj luxusný nádych. Najväčším plusom je, že toto všetko je skombinované elegantným spôsobom.
Najlepšia Fabia v ponuke
Pod kapotou s TSI
O pohon tohto štýlového auta sa stará 4-valcový benzínový motor TSI s max. výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Ide o najsilnejšiu motorizáciu, ktorá je dostupná pre tento model. Autu dáva výbornú jazdnú dynamiku a najmä v bežných jazdných podmienkach je s ním zábava. Fabia Monte Carlo nie je hot hatch a ani sa ním nesnaží byť, čo oceňujeme.
Spomínanú dynamiku zvýrazňuje aj fakt, že rovnaký motor montuje automobilka aj do väčších a ťažších modelov, než je Fabia. O radenie sa stará 7-stupňový automat DSG, ktorý má pri rozbehoch rád vysoké otáčky a chýba mu trochu viac plynulosti, no následne po rozbehnutí sa už radí dobre a plynulo. Pod volantom nechýbajú pádla pre prípad, že sa o radenie chcete starať sami. Už sme spomínali príjemné jazdenie na 18-palcových kolesách, k čomu prispieva dobre naladený podvozok, s ideálne nastavenou tuhosťou.
Tak ako v interiéri, aj pri jazdných vlastnostiach je všetko vzájomne výborne zosúladené a vytvára to skvelý dojem. Pri energickej jazde sme sa dostali na kombinovanú spotrebu 6,6 l/100 km, čo je vzhľadom na športový štýl jazdenia výborný výsledok. Veľmi efektívne sa v aute kombinuje digitalizácia s fyzickými tlačidlami, ktorými sa stále ovláda napríklad kúrenie a klimatizácia.
Viac miesta
Nová, v poradí 4. generácia Fabie narástla, konkrétne o 11 cm na dĺžku a o 5 cm na šírku, čo sa odráža aj na vnútornom priestore. Aj vzadu si už pohodlne sadnú vysokí ľudia a majú dostatok miesta nielen pre kolená ale aj v oblasti hlavy. Batožinový priestor má objem 380 litrov a po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 190 litrov. Vďaka množstvu asistentov či vďaka prvkom, ako bezkľúčové otváranie a štartovanie, Fabia Monte Carlo pripomína až prémiovú triedu.
Najlepšia Fabia v ponuke
Vozidlo | Škoda Fabia Monte Carlo |
Motor | 1,5 TSI |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 7-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 1 498 cm3 |
Max. výkon | 110 kW pri 5 000 – 6 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 250 Nm pri 1 500 – 3 500 min-1 |
Max. rýchlosť | 225 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,0 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 5,6 – 6,0 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 6,6 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 380/1 190 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 108 x 1 780 x 1 459 mm |
Rázvor | 2 504 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 224 kg |
Celková hmotnosť | 1 612 kg |
Cena základného modelu | od 17 720 eur |
Cena testovanej verzie | od 21 190 eur |