Testy osobných vozidiel

MG EHS – Cenový trhák

MG EHS – Cenový trhák. Plug-in hybridné SUV strednej veľkosti MG EHS, rovnako ako ďalšie modely tejto novej značky, boduje technikou, dizajnom a výbavou za dobrú cenu.

Značka MG dotiahla ázijský trend zjednodušovať ponuku k dokonalosti. Plug-in hybridná verzia EHS je k dispozícii s jedným motorom 1.5 TGI a elektromotorom, desaťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom predných kolies. Zákazník si môže vybrať z dvoch možností výbavy, a to Emotion a Exclusive, a štyroch farieb. My sme testovali auto v nižšej výbave.

Made in China

Toto je aspekt, ktorý síce vyvoláva pochybnosti o kvalite, ale nemali by sme zabúdať, že v Číne fungujú svetoznáme firmy a svetoznáme značky a tie tam majú svojich dodávateľov. A práve od nich komponenty pochádzajú. Ak by sme mali vnímanú kvalitu prirovnať k niektorej európskej značke, bol by to asi Renault. Výrobca svojej kvalite verí a na celé vozidlo vrátane batérie poskytuje záruku sedem rokov alebo 150 000 km. Tým, ktorí budú jazdiť do autorizovaného servisu, predĺžia asistenčnú službu zadarmo až na sedem rokov.

MG EHS – Cenový trhák

Plug-in hybridná technika

Pod kapotou nájdeme preplňovaný štvorvalec 1,5 litra so 16 ventilmi a priamym vstrekovaním. Maximálny výkon dáva 119 kW (162 k) a krútiaci moment má maximum na 250 Nm. Benzínovému motoru pomáha synchrónny elektromotor s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 230 Nm. Celkový systémový výkon je 190 kW (258 k).

K predným kolesám prenáša silu desaťstupňová automatická prevodovka, z čoho šesť stupňov je vyhradených pre spaľovací motor, štyri sú určené pre elektromotor. Preradenie trvá 0,2 sekundy. Batéria s kapacitou 16,6 kWh je umiestnená pod zadnými sedadlami a čiastočne aj v stredovom tuneli. Nabíjanie z 10 A domácej zásuvky trvá 7 hodín a zo 16 A zásuvky Mennekes 4,5 hodiny.

Dojem vylepšujú 18″ kolesá

Spotreba

Pri nabitej batérii si má vozidlo v hybridnom režime vziať asi 1,8 litra benzínu alebo sa po stlačení tlačidla EV prepnúť do čisto elektrického módu a prejsť 52 km. Naša hybridná spotreba sa pohybovala (v závislosti od vybitia batérie) okolo 4 litrov a po vybití narástla na 7 litrov na 100 km. Čisto elektrický dojazd bol kratší ako deklarovaný, asi o 15 km. Avšak takto je to so všetkými elektrifikovanými vozidlami, najmä v chladnejšom počasí.

Celkový dojem

Z hľadiska dizajnu MG EHS niečím pripomína ázijskú a niečím európsku produkciu. Dizajnová identita sa hľadá ťažko, niektoré tradičné značky ju nenašli dodnes. Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, v bežnej prevádzke je vozidlo živé a tiché, vodiča podporuje súbor vyspelých asistenčných systémov. Infotainment má určité rezervy v rýchlosti odozvy a čitateľnosti. Posádka má zabezpečené pohodlie a k dispozícii dostatočný batožinový priestor. Zhrnuté jednou vetou, je to pekný kus auta za priaznivú cenu.

MG EHS – Cenový trhák

VozidloMG EHS PHEV Emotion
Motor R4/zážihový
Zdvihový objem1 490 cm3
Max. výkon 119 kW (162 k)/5 500 min-1
Max. krútiaci moment 250 Nm/1 700 min-1
Elektromotor90 kW (122 k)
Max. výkon systému 190 kW (258 k)
Maximálna rýchlosť 190 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h6,9 s
Prevodovka A10
Kombinovaná spotreba 1,8 l/100 km
Spotreba v teste 4 l/100 km
Emisie CO2 43 g/km
Pohotovostná hmotnosť 1 775 kg
Celková hmotnosť 2 196 kg
Objem batožinového priestoru 448/1 375 l
Rozmery (d × š × v) 4 574 × 1 876 × 1 685 mm
Rázvor2 722 mm
Základná cena test. vozidla 36 790 eur s DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
LK, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button