Testy osobných vozidiel

Kia Ceed Sportswagon

Kia Ceed Sportswagon. Napriek tomu, že sa Kia v poslednej dobe veľmi profiluje do roly lídra elektromobility, stále ponúka aj konvenčné automobily vhodné nielen do fleetu, ale aj do rodiny. Kompaktné kombi Ceed Sportswagon s naftovým 1.6 CRDi a automatom je presne ten typ.

Modelový rad Ceed stojí za vzostupom kórejskej značky Kia v Európe, v roku 2006 nahradil typ Cerato. Existujúce prevedenie je v poradí už treťou generáciou, zatiaľ poslednou výraznejšou modernizáciou prešlo v roku 2021.

Starne s gráciou

Kia Ceed Sportswagon je auto zo starej školy, pričom použitý prívlastok rozhodne neznamená nejakú negáciu, skôr naopak. Zvonku síce nie je kombi tak atraktívne a oku lahodiace ako jeho mladší súrodenec z rovnakej rodiny Proceed, svoje čaro ale má. V rámci výbavy Top si Ceed na cestu svieti Full LED svetlami, v cene sú 17″ zliatinové kolesá alebo zatmavené zadné okná. Zvolili by sme však iný odtieň ako tmavozelenú metalízu Experience.

Zelená metalíza Experience vyjde na priaznivých 550 eur bez DPH

Tu je svet v poriadku

Je skutočne zaujímavé sledovať, ako sa môžu v priebehu doby meniť názory na niektorú vec. Ešte pred nástupom veľkých displejov a dotykového ovládania sa novinári v prípade Kie občas sťažovali na záplavu tlačidiel a ovládačov. Dnes sme za ne vďační. V interiéri modelu Ceed je ich naozaj dosť, vďaka tomu je ale ovládanie palubných funkcií oveľa jednoduchšie a príjemnejšie. Aj tu však možno nájsť i digitálne displeje, ktoré predovšetkým pomáhajú.

Ten v kaplnke, nahrádzajúcej analógové prístroje, má skvelé rozlíšenie a dostanete ho v rámci paketu Premium za 1 800 eur. S ním je spojený aj bezkľúčový prístup, elektronická parkovacia brzda, čalúnenie sedadiel v kombinácii koža/látka, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca či lesklo čierny dekor na prístrojovej doske. Stredový 10,25″ displej s navigáciou je už v cene. V Ceede sa budete cítiť veľmi príjemne, a to aj vďaka kvalitným materiálom a veľkému vnútornému priestoru.

Kufor poteší pravidelným tvarom a nízkou nákladovou hranou

Kia Ceed Sportswagon

Stále slušný praktik

Paket Premium taktiež prináša aj niektoré praktické veci. Zadné operadlá sa delia v pomere 40/20/40, čo oceníte napríklad pri preprave lyží, a piate dvere sa otvárajú elektricky. Silnou stránkou modelu Ceed je batožinový priestor, ktorý ponúka 625 až 1 694 l. Teda pokiaľ, ako my, nezvolíte mild-hybridnú verziu, ktorá ponúka 512 až 1 581 l. Je to o viac ako sto litrov menej, ale o rovnú podlahu a nízku nákladovú hranu neprídete. Len pod podlahou sa nachádza menej priehradiek.

Kia stavila na klasické ovládače

Úsporná pohoda

Predné kolesá uvádzal do pohybu osvedčený vznetový štvorvalec 1.6 CRDi s výkonom 100 kW, ktorý vďaka spojeniu so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT disponuje 320 Nm. S manuálom je to o 40 Nm menej. Mild-hybridnú technológiu tu zastupuje 48 V reverzný alternátor, ktorý zaisťuje funkciu stop-štart a dokáže pomôcť pár koňmi aj spaľovaciemu motoru. Ceed tiež dokáže plachtiť s vypnutým motorom aj vo vyšších rýchlostiach.

Celé to ale funguje veľmi nenásilne a pohodovo, mild-hybrid nijako neobťažuje, naopak, poteší úspornosťou. Výsledný priemer do piatich litrov hovorí sám za seba. Nálepku rodinné vozidlo si Ceed SW zaslúži aj za komfortné perovanie, ktoré v kombinácii so skvelými sedadlami a účinnou akustickou izoláciou poskytuje celej posádke vynikajúci komfort.

Príplatok za sedemstupňový automat je 1 500 eur

Kia Ceed Sportswagon

VozidloKia Ceed SW 1.6 CRDi MHEV 7DCT Top
Motor R4/vznetový
Zdvihový objem 1 498 cm3
Max. výkon 100 kW (136 k)/4 000 min-1
Max. krútiaci moment320 Nm/2 000 – 2 250 min-1
Max. rýchlosť 200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10,1 s
Prevodovka A7
Kombinovaná spotreba 4,6 – 5,0 l/100 km
Spotreba v teste 4,8 l/100 km
Emisie CO2 121 – 132 g/km
Objem batožinového priestoru512/1 581 l
Pohotovostná hmotnosť 1 528 kg
Celková hmotnosť 1 940 kg
Rozmery (d × š × v) 4 600 × 1 800 × 1 465 mm
Rázvor2 650 mm
Základná cena test. vozidla 33 890 eur bez DPH

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MŠ, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button