Honda CR-V – S nabíjaním alebo bez nabíjania?
Honda CR-V – S nabíjaním alebo bez nabíjania? Najnovšia generácia ikonického SUV Honda CR-V ponúka dve elektrifikované pohonné jednotky –full hybrid a plug-in hybrid. V redakčnom teste sme sa zamerali na ich výhody a nevýhody, aby sme vám priblížili, ktorý z týchto variantov je ideálny pre každodenné používanie alebo dlhšie rodinné cesty.
Honda CR-V, uvedená na trh v roku 1995, sa rýchlo stala jedným z najpopulárnejších a najpredávanejších SUV segmentu C na svete. Počas svojej evolúcie prešla viacerými technologickými inováciami, pričom významný míľnik nastal v roku 2018, keď Honda predstavila svoju prvú hybridnú verziu e:HEV. Tento krok položil základy pre ďalšiu elektrifikáciu modelu, ktorá vyústila do dnešnej šiestej generácie – dostupnej nielen ako full hybrid, ale aj ako plug-in hybrid (e:PHEV). V tomto redakčnom teste sme sa zamerali na porovnanie týchto dvoch variantov, aby sme zistili, ktorý z nich lepšie vyhovuje rôznym potrebám a typom vodičov.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240731_174157320_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_180912603_iOS-1-1024x768.jpg)
Sebavedomý a vyvážený dizajn
Nová Honda CR-V priniesla sebavedomý a vyvážený dizajn, ktorý spája športovosť, eleganciu a praktickosť. Šiesta generácia dostala robustnejší vzhľad a ostrejšie línie. Predná maska chladiča pôsobí jemne agresívne a úzke adaptívne matrix LED svetlá zas moderne. Celkové rozmery sa mierne zväčšili, čo sa pozitívne prejavilo na priestrannejšom interiéri a batožinovom priestore. Oba testované modely – full hybrid v najvyššej výbave Advanced v červenej metalíze a plug-in hybrid vo výbave Advanced Tech v zlatej farbe – si zachovávajú takmer identický dizajn. Viditeľné rozdiely sú len kozmetické: odlišné usporiadanie čiernej masky chladiča, čierne lemy blatníkov a prahov, ako aj spodná časť nárazníkov a kryty spätných zrkadiel.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240731_173757163_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_174246518_iOS-1-1024x768.jpg)
V zadnej časti dominuje vertikálny svetelný podpis, pričom zadné LED svetlá so smerovkami a brzdovým svetlom dodávajú autu moderný a technologicky vyspelý vzhľad. Plug-in hybrid je o približne 4 500 eur drahší, no ponúka navyše adaptívne tlmiče, parkovací asistent Honda Parking Pilot a špecifické exteriérové detaily. Na druhej strane, pohon všetkých kolies je k dispozícii len pre full hybrid. Honda si zakladá na špičkovej aktívnej bezpečnosti pomocou systému Honda Sensing 360. Patrí sem upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, udržiavanie v jazdnom pruhu, protikolízny systém či detekcia vozidiel a chodcov prichádzajúcich zboku.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/3.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240731_174314781_iOS.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240731_174430463_iOS.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_181118498_iOS.jpg)
Prémiový a ergonomický interiér
Interiér je priestranný, ergonomicky premyslený a z kvalitných materiálov. Horizontálne členená palubná doska pôsobí minimalisticky, no zároveň prepracovane a funkčne. Jej dominantným prvkom je elegantná ventilačná mriežka. V strede je osadený 9″ dotykový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Menu je prehľadné, dotykové ovládanie rýchle a s dobrou odozvou. Pod displejom sa nachádza panel klimatizácie s fyzickými otočnými ovládačmi.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/2-1024x768.jpg)
Stredová konzola ponúka dva držiaky na nápoje a bezdrôtovú nabíjačku, nechýbajú ani dva USB porty vpredu a vzadu. Hlavným ovládacím prvkom je tlačidlový volič prevodovky, ktorého reverzný režim (R) je výrazne oddelený, čím sa predchádza nechceným preklikom.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_181746218_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_181843334_iOS-1024x768.jpg)
Vedľa voliča sa nachádzajú tlačidlá pre jazdné režimy, pričom v prípade plug-in hybridu aj tlačidlo pre elektrický pohon. Za multifunkčným volantom s rekuperačnými pádlami sa nachádza veľký, 10,2″ plne digitálny prístrojový štít s výbornou čitateľnosťou a množstvom informácií o jazde. Dopĺňa ho head-up displej s kľúčovými údajmi.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_183437689_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_182128451_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_182019287_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_182300710_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_183328560_iOS-1024x768.jpg)
Predné sedadlá sú komfortné, vyhrievané aj ventilované a s dostatočnou oporu. Veľkým plusom sú vyhrievané a posuvné zadné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadiel. Rodiny potešia dobre dostupné úchyty Isofix pre uchytenie detských sedačiek.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_183541074_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_183248735_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_183611025_iOS-1024x768.jpg)
Batožinový priestor ponúka pri hybride 579 litrov a pri plug-ine 617 litrov, pričom veko kufra je možné ovládať aj bezdotykovo. Okrem praktických riešení interiér ponúka aj otvárateľné panoramatické strešné okno či audiosystém Bose Premium s 12 reproduktormi vrátane subwoofera, ktorý hral naozaj dobre.
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_183918021_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/20240726_183759304_iOS-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/4-1-1024x768.jpg)
![](https://transport.sk/wp-content/uploads/2025/02/5-1024x768.jpg)
Full hybrid alebo plug-in hybrid?
Full hybrid (e:HEV) kombinuje 2,0-litrový benzínový štvorvalec, pracujúci v Atkinsonovom cykle, s dvojicou elektromotorov a inteligentnou automatickou prevodovkou e-CVT. Spaľovací motor ponúka výkon 109 kW (148 k) a 189 Nm krútiaceho momentu, zatiaľ čo elektromotor produkuje 135 kW (184 k) a 335 Nm. Celkový systémový výkon dosahuje 135 kW (184 k) a 335 Nm, pričom zrýchlenie na 100 km/h trvá 9,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 187 km/h.
Hybridný systém využíva malú lítium-iónovú batériu, ktorá sa nabíja počas jazdy rekuperáciou energie. Vďaka tomu nemusí vodič riešiť externé nabíjanie a vozidlo funguje automaticky ako efektívny hybrid. Spotreba na diaľnici pri 110 km/h bola 6,5 l a pri stotricítke 8,5 l. Po okreskách sme dokázali jazdiť za 4,2 l. Celková priemerná spotreba bola 7,2 l/100 km.
Plug-in hybrid (e:PHEV) využíva rovnaký spaľovací motor, no dopĺňa ho väčšia batéria s kapacitou 17,7 kWh, ktorá umožňuje čisto elektrický dojazd až 82 km (WLTP). V EV režime vozidlo dokáže jazdiť až do rýchlosti 140 km/h, čo umožňuje využívať elektrickú jazdu nielen v meste, ale aj na diaľnici. Pri vybití batérie sa vozidlo automaticky správa ako klasický hybrid, pričom spotreba prekvapivo zostáva len mierne vyššia ako pri fullhybridnej verzii. Pokiaľ sme jazdili s vybitou batériou, spotreba na diaľnici sa pohybovala pri 110 km/h na úrovni 6,7 l, pri stotricítke 8,8 l a po okreskách okolo 4,5 litra. Celková priemerná spotreba bola 7,5 l/100 km.
Ako funguje hybridný systém v novej Honde CR-V?
Honda využíva inteligentný e-CVT hybridný systém, ktorý podľa jazdných podmienok automaticky prepína medzi tromi režimami:
Elektrický režim (EV Drive) – Auto jazdí výlučne na elektromotor, pričom batéria dodáva energiu. Tento režim sa využíva najmä pri nízkych rýchlostiach alebo na krátke vzdialenosti v plug-in hybridnej verzii.
Hybridný režim (Hybrid Drive) – Spaľovací motor nepoháňa priamo kolesá, ale vyrába elektrinu pre elektromotor, ktorý sa stará o pohon vozidla. Tento režim sa najčastejšie využíva pri mestskej a prímestskej jazde, kde maximalizuje úsporu paliva.
Priamy pohon (Engine Drive) – Pri vyšších rýchlostiach (diaľnica) alebo dynamike (zrýchlenie) sa spojí spojka a spaľovací motor poháňa priamo kolesá. Tento režim je najefektívnejší pri konštantnej diaľničnej jazde, keď je výhodnejšie poháňať kolesá priamo namiesto výroby elektriny.
Obe verzie Honda CR-V e:HEV a e:PHEV fungujú tak, že väčšinu času poháňa kolesá iba elektromotor, zatiaľ čo spaľovací motor funguje ako generátor energie. To zaručuje hladkú, tichú a plynulú jazdu, pričom prechod medzi jednotlivými režimami je takmer nepostrehnuteľný. Pri stabilnej diaľničnej jazde sa spojí spojka a spaľovací motor poháňa kolesá priamo cez dodatočný prevodový stupeň. Tento režim je efektívnejší pri vyšších rýchlostiach, keď by nebolo výhodné, aby motor vyrábal elektrinu a následne ju posielal do elektromotora.
Porovnanie full hybrid (e:HEV) vs. plug-in hybrid (e:PHEV)
Kategória | Full hybrid (e:HEV) | Plug-in hybrid (e:PHEV) |
Nabíjanie | Nepotrebuje nabíjanie | Nabíjanie je potrebné pre efektívnejšiu jazdu |
Elektrický dojazd | Veľmi krátke úseky len na elektrinu | Až 82 km (WLTP) čisto na elektrinu. V teste okolo 65 km |
Spotreba paliva v meste | Efektívny, ale využíva aj spaľovací motor | Takmer nulová spotreba paliva pri nabíjaní a jazdení na el. pohon |
Spotreba paliva na diaľnici | Nižšia spotreba ako PHEV | Vyššia spotreba po vybití batérie, kvôli vyššej hmotnosti |
Jazda na dlhé trasy | Stabilná spotreba, žiadne obmedzenia | Po vybití funguje ako hybrid, ale s o niečo vyššou spotrebou |
Ekologická prevádzka | Nižšie emisie ako čistý spaľovací motor, ale stále používa benzín | Možnosť jazdy úplne bez emisií pri el. pohone |
Ideálne využitie | Dlhšie trasy, diaľnice, ale aj mesto – kombinovaná jazda | Mestská a prímestská jazda, ideálne na krátke trasy s nabíjaním |
Výkon systému | 135 kW (184 k) – výkon elektromotora | 135 kW (184 k) – rovnaký výkon, ale dynamickejší v EV režime |
Efektivita rekuperácie energie | Stredná účinnosť, ale pomáha znižovať spotrebu | Výrazná rekuperácia pre väčšiu batériu – využitie pri jazde v meste |
Jazdný komfort | Plynulý chod, spaľovací motor sa občas zapína | Lepší rozbeh na elektrinu, ale vyššia hmotnosť ovplyvňuje agilitu |
Dynamika zrýchlenia | Plynulé zrýchlenie, ale motor občas pracuje na vysokých otáčkach | Lepší rozbeh na elektrinu, ale vyššia hmotnosť ovplyvňuje agilitu |
Doba tankovania vs. nabíjania | Tankovanie trvá 3 – 5 minút | Nabíjanie cez AC (6,8 kW) trvá približne 2,5 hodiny, pri nižšom výkone z domácej zásuvky (2,3 kW) až 8 hodín. Nemá podporu rýchlonabíjania (DC) |
Záver
Honda CR-V spája praktickosť, moderné technológie a vysoký komfort cestovania. Ponúka prepracované detaily, intuitívne ovládanie a dostatok priestoru pre vodiča aj pasažierov. Obe verzie ponúkajú unikátne výhody a mierne odlišné prístupy k elektrifikácii. Full hybrid (e:HEV) je ideálny pre vodičov, ktorí preferujú jednoduchú prevádzku a nemajú možnosť pravidelného nabíjania alebo túto možnosť majú sťaženú, jazdia prevažne dlhšie trasy. Na druhej strane, plug-in hybrid (e:PHEV) je skvelou voľbou pre tých, ktorí majú možnosť pravidelného nabíjania a chcú maximalizovať jazdu na elektrinu, najmä pri kratších dochádzaniach alebo mestských trasách.
Technické údaje
Honda CR-V e:HEV | Honda CR-V e:PHEV | |
Motor | 2,0 l benzínový i-MMD | 2,0 l benzínový i-MMD |
Zdvihový objem | 1 993 cm3 | 1 993 cm3 |
Maximálny výkon | 148 k (109 kW) pri 6 100 ot./min (spaľovací motor); 184 k (135 kW) (elektromotor) | 145 k (107 kW) pri 6 100 ot./min (spaľovací motor); 184 k (135 kW) (elektromotor) |
Maximálny krútiaci moment | 189 Nm pri 4 500 ot./min (spaľovací motor); 335 Nm (elektromotor) | 189 Nm pri 4 500 ot./min (spaľovací motor); 335 Nm (elektromotor) |
Pohon | 4WD | 2WD |
Prevodovka | e-CVT | e-CVT |
Akumulátor | N/A | lítium-iónový, 17,7 kWh |
Elektrický dojazd | N/A | až 82 km (WLTP) |
Kombinovaná spotreba | 6,7 l/100 km | 6,2 l/100 km |
Emisie CO₂ | 123 g/km | 18 g/km |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 9,5 s | 9,4 s |
Maximálna rýchlosť | 187 km/h | 195 km/h |
Rozmery (d × š × v) | 4 706 × 1 942 × 2 153 mm | 4 706 × 1 942 × 2 153 mm |
Rázvor | 2 700 mm | 2 701 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 817 kg | 1 916 kg |
Svetlá výška | 200 mm | 159 mm |
Celková hmotnosť | 2 350 kg | 2 430 kg |
Palivová nádrž | 57 l | 46,5 l |
Základná cena | od 37 908 EUR bez DPH | od 37 908 EUR bez DPH |
Cena testovaného vozidla | 43 283 EUR bez DPH | 47 283 EUR bez DPH |