Testy osobných vozidiel

Ford S-MAX – Overená rodinná klasika

Ford S-MAX – Overená rodinná klasika. Ford S-MAX nie je novinkou. Práve naopak, môžeme o ňom hovoriť ako o overenom modeli ideálnom pre rodiny. Aj on sa ale prispôsobuje trendom. Nedávno dostal hybridný pohon, vďaka ktorému má byť ekologickejší a úspornejší.

MPV modely v súčasnosti v rebríčku popularity predbiehajú SUV-čka, nad čím nejeden z nás fanúšikov áut a automobilového priemyslu krúti hlavou. Avšak, hlas ľudu znie jasne. Pritom práve S-MAX je ideálnym príkladom toho, že praktickosť je omnoho dôležitejšia a aj napriek tomu dokáže stále vyzerať dobre.

Prečítajte si aj

Zaujme aj dnes

S-MAX je na trhu už dlhých 7 rokov. Premiéru mal v roku 2015 a facelift uzrel svetlo sveta v roku 2019. Teraz prichádza spomínaná nová motorizácia – hybrid. Aj keď ide na pomery automobilového priemyslu o poriadne starý model, ako užívateľ to nevnímate. Auto má moderné tvary, vkusný dizajn a nestratí sa ani medzi futuristickými modelmi súčasnosti. Príjemný, oku lahodiaci vzhľad vyzdvihujeme o to viac, že praktické MPV často trpia práve nevkusným vzhľadom vyplývajúcim z tvaru karosérie. Modelu S-MAX sa to netýka. Modernú mriežku chladiča a štýlové svetlomety dopĺňa výbava ST-Line s prvkami v čiernej farbe a s 18-palcovými diskami kolies.

S-MAX je podľa nás jedným z najkrajších MPV na trhu

Zub času cítiť v interiéri

Ak sa niekde na tomto aute podpisuje vek, tak je to v jeho interiéri. Tvar palubnej dosky, menšia obrazovka multimediálneho systému, pomalšie reakcie systému na pokyny či zastaraný dizajn volantu a jednotlivých tlačidiel sa dajú označiť ako mínusy. Na druhej strane, k dispozícii je pripojenie smartfónu cez Apple CarPlay a aj audiosystém Sony poskytuje kvalitný zvuk.

Sedadlo vodiča je uložené vyššie, vďaka čomu máte ideálny rozhľad na cestu a ponúka aj bohaté možnosti nastavenia. Ďalším plusom sú odkladacie priestory. Nastaviť si sklon operadla môžu aj cestujúci vzadu, navyše majú k dispozícii dva praktické sklápacie stolíky. Vzadu nenájdete USB porty, nachádzajú sa tu však zásuvky na 12, resp. 220 V.

Vzadu sú okrem pohodlného sedenia aj sklopné stolíky

Veľa plusov

Dostávame sa k najväčším prednostiam tohto modelu. S-MAX ponúka kráľovský vnútorný priestor vpredu aj vzadu, nájdete tu dostatok miesta pre nohy aj nad hlavou a batožinový priestor poslúži objemom 700 litrov, ak sa veziete piati. V prípade potreby je možné pridať dve sedadlá a získať sedemmiestnu verziu.
Druhým podstatným plusom je nová hybridná sústava tvorená 2,5-litrovým atmosférickým štvorvalcom a elektromotorom. Autu s prevádzkovou hmotnosťou 1,9 tony dáva veľmi dobrú jazdnú dynamiku, v čom ho podporuje automatická CVT prevodovka. Brzdením sa dá rekuperovať energia, my sme v meste takmer nonstop využívali režim zvýšenej rekuperácie L, vďaka ktorému dokážete nielen šetriť energiu, ale aj prevádzkové brzdy.

Chválu si zaslúži aj spotreba paliva. Automobilka udáva kombinovanú spotrebu podľa cyklu WLTP na úrovni 6,4 l/100 km, my sme pri defenzívnej jazde dokázali jazdiť približne za 6 l/100 km, a to v kombinovanom cykle diaľnice, medzimestské cesty a mesto, spotreba iba na diaľnici siahala k hodnote 5,1 l/100 km. Výborné výsledky, ktoré najmä pri súčasných cenách palív potešia. Spomenúť musíme aj podvozok, ktorý Ford vyladil vynikajúco. S-MAX potvrdzuje, že aj vývojovo starší model sa v prípade funkčnosti a praktickosti dokáže s trochou pekného dizajnu presadiť i v súčasnosti. Stále sa medzi nami totiž nájdu praktickí ľudia, ktorí vedia oceniť overené, praktické auto.

Ford S-MAX – Overená rodinná klasika

Vozidlo Ford S-MAX FHEV
Motor 2.5 Duratec HEV
Druh palivabenzín
PrevodovkaeCVT
Zdvihový objem valcov2 487 mm
Max. výkon140 kW (190 k) pri 5 500 min-1
Max. krútiaci moment 200 Nm
Max. rýchlosť185 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,8 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom (WLTP) 6,4 l/100 km
Objem batožinového priestoru (5 sedadiel) 700 l
Rozmery (d x š x v) 4 804 x 2 137 x 1 658 mm
Rázvor 2 850 mm
Pohotovostná hmotnosť1 902 kg
Cena základného modelu 44 690 eur
Cena testovaného modelu 49 834 eur

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button