Testy osobných vozidiel

Elektrický crossover s legendárnym menom

Elektrický crossover s legendárnym menom. Keď automobilka Ford predstavila elektrický model Mustang Mach-e, automobilový svet rozdelila na dva tábory.

Kým jedni príchod nového plne elektrického modelu netrpezlivo očakávali, pre druhých bolo spojenie mena Mustang s elektrickým crossoverom nepredstaviteľné. Začnime tým, že Mustang Mach-e ani nemá za cieľ nahradiť legendárny osemvalec. Na svojho legendárneho predchodcu nadväzuje tento elektrický crossover najmä dizajnom, v ktorom cítiť jasnú inšpiráciu legendou.

Okrem nálepiek s charakteristickým bežiacim mustangom vám športovú legendu pripomenie aj dizajn predných a zadných svetiel. Jednoznačné športové naladenie podčiarkuje nižšia svetlá výška (147 mm) aj zvažujúca sa zadná časť strechy v štýle kupé.

Prečítajte si aj

Elektrický crossover s legendárnym menom

Aj na dlhé trate

Mustang Mach-e prišiel na trh v niekoľkých verziách, ako zadokolka, aj ako AWD. Práve verziu s týmto označením sme testovali my. Výkon 258 kW (351 k) vzbudzoval očakávania, no pre úplnosť dodajme, že nejde o najsilnejšiu verziu. Tou je GT s výkonom až 487 k. Mustang Mach-e ponúka na výber z dvoch veľkostí batérie, pričom väčšia s kapacitou 98 kWh, z ktorých je 91 kWh využiteľných, patrí momentálne k najväčším batériám, aké môžete v osobnom elektromobile v súčasnosti mať.

Pri plnom nabití nám auto ukázalo dojazd 403 kilometrov. Aby sme zistili, do akej miery je tento údaj reálny, vybrali sme sa až na východ Slovenska, konkrétne do Ždiaru. Pravdou je, že pred cestou panovali obavy z dojazdu aj u nás, a to sme už testovali desiatky elektrických áut.

Ford však vďaka svojmu softvéru pomáha tieto obavy odbúrať. Auto vám po zadaní cieľa do navigácie ukáže, kde môžete po ceste nabíjať, koľko času na to budete potrebovať a aký bude stav nabitia batérie vrátane dojazdu po príchode do cieľa. Plánovanie trasy je možné aj vopred cez aplikáciu FordPass, z ktorej si ju potom pošlete do systému SYNC 4 vo vozidle.

Ak pri jazde zvolíte klasických diaľničných 130 km/h, dojazd vám bude ubúdať približne rovnako ako počet reálne prejdených kilometrov. Ak sa uspokojíte so 120 km/h, rozdiel medzi odhadovanými a reálne prejdenými kilometrami bude približne 20 km v prospech reálne prejdenej vzdialenosti. Ukazuje sa tu, že elektrické autá sú na rýchlosť, ktorou cestujete, citlivejšie ako autá so spaľovacími motormi. Do cieľa sme napokon dorazili s jedným nabíjaním v Liptovskom Mikuláši. Kým sa auto nabilo, dali sme si večeru, no je pravda, že ak sa ponáhľate, nabíjanie treba plánovať a prirátať si čas, ktorý vám nabíjanie zaberie.

Sto litrov priestoru pre vaše veci nájdete aj pod prednou kapotou

Elektrický crossover s legendárnym menom

Nový koncept v interiéri

Vo vnútri prináša Mustang Mach-e úplne nový prístup. Vodič má pred sebou úzky digitálny displej so základnými údajmi o jazde, ktorého minimalistický štýl poskytuje všetky dôležité informácie, no zároveň pomáha udržiavať pozornosť vodiča na ceste. V strede palubnej dosky je 15,5-palcový dotykový displej multimediálneho systému SYNC 4, ktorý využíva cloudové pripojenie, vďaka ktorému prináša pokročilejšie plánovanie trás, konverzačné rozpoznávanie hlasu a celkovo vyššiu úroveň konektivity. Vďaka svojej veľkosti sa veľmi dobre ovláda, zvyknúť si treba iba na rozloženie menu a na to, kde sú umiestnené jednotlivé položky.

Jazda je zábava

Mustang Mach-e nie je plnokrvným Mustangom, na ktorého sme boli zvyknutí. S elektromotorom pod kapotou je to úplne iné auto, no aj s týmto pohonom dokáže potešiť. Vodič má k dispozícii tri jazdné režimy – Whisper, Active a Untamed (verzia GT má navyše režim Untamed Plus). V princípe ide o rovnaké režimy, aké poznáme z iných áut, avšak, s iným pomenovaním.

Najväčšiu zábavu a zážitok vám ponúkne režim Untamed, pri ktorom využívate výkonové parametre auta naplno. Samozrejme, bude vás stáť aj najväčšie množstvo minutej energie. Palubná nabíjačka zvládne kapacitu až 150 kW, čo síce neovplyvní váš každodenný život, no pri diaľničnej jazde a nabíjaní na ultrarýchlych nabíjačkách je už rozdiel zásadný.

Pre lepšiu aerodynamiku absentujú kľučky, dvere si otvoríte stlačením gombíka
Vozidlo Ford Mustang Mach-e AWD
Druh paliva elektrická energia
Max. výkon258 kW (351 k)
Max. krútiaci moment 580 Nm
Max. rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,1 s
Kapacita batérie 98,7 kWh
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 18,7 kWh
Kombinovaná spotreba v teste 21,2 kWh/100 km
Objem batožinového priestoru 402/1 420 l
Rozmery (d x š x v) 4 713 x 1 881 x 2 097 mm
Rázvor 2 984 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 257 kg
Celková hmotnosť 2 690 kg
Základná cena testovanej verzie 79 990 eur
Cena testovaného modelu 84 870 eur

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
MM

Prečítajte si aj

Back to top button