Testy osobných vozidiel

Dacia Jogger pre siedmich

Dacia Jogger pre siedmich. Dacia Jogger už od svojej premiéry púta veľkú pozornosť. Má príjemné jazdné vlastnosti, poskytuje veľký vnútorný priestor a odvezie až sedem cestujúcich. Toto všetko môže mať zákazník za takmer neuveriteľne výhodnú cenu.

Dacia vytrvalo pracovala na tom, aby sa zbavila nálepky lacnej značky a treba zdôrazniť, že dizajnom a spracovaním svojich modelov sa jej to podarilo.

Podobný, ale nie rovnaký

Ak sa spredu pozriete na Jogger a jeho sesterský model Sandero spredu, existuje veľká šanca, že budete chvíľu rozmýšľať, ktorý z dvojice je Jogger. Obe autá sú si veľmi podobné, stoja totiž na rovnakej platforme CMF-B LS. V prípade Joggera sa však predĺžila o celých 30 cm. Jogger tým narástol do takých rozmerov, že je momentálne najväčším modelom značky. Dokonca väčším, ako bol svojho času model Lodgy. Pohľad zboku púta výrazné oplastovanie, ale aj svetlá výška na úrovni 20 cm. Ak sme spomínali podobnosť, dizajn predných svetiel v tvare písmena Y nápadne pripomína švédsku značku Volvo, avšak celé riešenie v podaní Dacie pôsobí elegantne a nejde o žiadnu lacnú napodobeninu.

Štandardne dobrá práca v interiéri

Jogger sa nehrá na luxusné auto. Chce byť spoľahlivým partnerom, ktorý za dané peniaze poskytuje výbornú kvalitu. Interiéru dominujú tvrdé, kvalitne spracované plasty a odolné textílie na sedadlách, nijako však neznižujú pocit pohodlia. Multimediálny systém je zrejme jedinou vecou, pri ktorej potrebujete trpezlivosť. Má rozumne a jednoducho spracované menu a vyniká aj intuitívnosťou, niekedy však systém pracuje pomalšie, zvlášť tesne po naštartovaní vozidla. K interiéru ešte jedna dôležitá poznámka – nič tu nevŕzga ani nerezonuje, čo sa niekedy nedá povedať o autách s vyššou cenovkou.

V rodinnom aute nesmú chýbať sklopné stolíky pre pasažierov vzadu

Sedemsto litrov vzadu

Batožinový priestor má so zloženými extra sedadlami objem obrích 708 litrov. Dve sedadlá v treťom rade zasahujú do kufra aj keď sú zložené, čo je istou nevýhodou, no pri cene od 16 550 eur sú kompromisy pochopiteľné. Pri využití oboch sedadiel klesá objem batožinového priestoru na 160 litrov. Ak chcete miesto vzadu maximalizovať, obe sedadlá v treťom rade sa dajú vybrať.

Jogger ponúka dva pohony – benzín kombinovaný s LPG, kedy výkon dosahuje 100 k a dojazd až 1 000 km alebo čisto benzínový s výkonom 110 k. Keďže auto napriek sedemmiestnej verzii váži iba 1,3 tony, jeho trojvalec má slušnú dynamiku. Ak ju očakávate, nebojte sa poslať motor do vyšších otáčok. Vďaka dlhému rázvoru je Jogger stabilnejší a na ceste sa správa kultivovanejšie ako spomínané menšie Sandero.

Trojavlec s objemom 1.0 má solídnu dynamiku, auto totiž váži iba 1,3 tony
Vozidlo Dacia Jogger 7m Extreme
Motor1.0 TCe
Druh paliva benzín
Prevodovka6-stupňová manuálna
Zdvihový objem valcov 999 cm3
Max. výkon 81 kW (110 k) pri 5 000 – 5 250 min-1
Max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 900 – 3 500 min-1
Max. rýchlosť 183 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,2 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom 5,6 – 5,7 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 6,1 l/100 km
Objem batožinového priestoru 708 l
Rozmery (d x š x v)4 574 x 1 784 x1 674 mm
Rázvor2 897 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 336 kg
Cena základného modeluod 16 550 eur
Cena testovaného modelu od 19 700 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button