Citroën C4 – nový smer
Citroën C4 je možné najlepšie opísať ako kompaktný crossover s prvkami SUV a sedanu. Značka na ňom uplatňuje nový smer dizajnu a niektoré svoje špeciality.
Nová C4 je ponúkaná ako benzínová, naftová alebo čisto elektrická. Vo vozidlách so spaľovacími motormi je možné voliť manuálnu šesťstupňovú alebo automatickú osemstupňovú prevodovku. K dispozícii je šesť stupňov výbav a šesť rôznych farebných kombinácií interiéru. Testované vozidlo s motorom 1.2 PureTech 96 kW/130 k s manuálnou prevodovkou vo výbave Feel predstavuje v rámci cenníka rozumnú voľbu za dobrú cenu.
Dizajnové a technické finesy značky
V dobe spoločných platforiem, motorov, prevodoviek a maxima totožných dielov predstavuje dizajn oblasť, v ktorej majú jednotlivé značky najväčšiu slobodu. C4 napríklad ukazuje, aké si značka do budúcnosti predstavuje použitie loga v kombinácii s LED svetlami. Alebo že značka sa bude aj naďalej voči konkurencii vymedzovať prostredníctvom mnohých možností farebných kombinácií. Pre Citroën sú v rámci bývalého PSA stále vyhradené tlmiče s hydraulickými dorazmi a sedadlá so zvláštnou vrstvou pamäťovej peny.
Ako na lietajúcom koberci
Značka Citroën vždy ponúkala komfort navyše. V minulosti známy systém hydraulického odpruženia, keď sa autá po naštartovaní zdvíhali, je teraz nahradený patentovanou technológiou tlmičov s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Tá obmedzuje nepríjemné rázy pri prejazde nerovnosťami a budí dojem veľmi hladkej jazdy, podobnej vznášaniu. Táto technológia je až na základný model dostupná vo všetkých stupňoch výbavy. Aj keď vozidlu chýbali sedačky Advanced Comfort s vrstvou tzv. pamäťovej peny, efekt lietajúceho koberca bolo dobre poznať najmä pri svižnej jazde po dlažobných kockách a cez električkové koľaje.
Živý motor
Preplňovaná trojvalcová tisícdvestovka s výkonom 130 koní, so systémom Stop&Start a s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou predstavuje najpredávanejšiu kombináciu nielen v rámci tohto modelu a značky, ale aj v rámci celého PSA. Benzínový motor je vybavený doživotne bezúdržbovým filtrom pevných častíc. Motor je známy svojou pružnosťou, dobre znáša nízke otáčky len tesne nad voľnobehom a ochotne sa vytáča až takmer k šiestim tisícom. Mimo mesta môžete očakávať spotrebu oscilujúcu okolo 6 l/100 km, podľa štýlu jazdy, v meste potom asi o liter viac.
Praktické úložné priestory
Špecialitou C4 je praktická zásuvka na notebook, ktorá je súčasťou odkladacej schránky pre spolujazdcov. Po sklopení zadných sedačiek vznikne rovná ložná plocha. Kufor je možné prehĺbiť presunutím vyberateľnej podlahovej dosky do nižšej pozície.
Vozidlo | Citroën C4 1.2 PureTech 130 Feel |
Motor | R3/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1199 cm3 |
Max. výkon | 96 kW (131 k)/5500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 230 Nm/1750 min-1 |
Maximálna rýchlosť | 208 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,9 s |
Prevodovka | M6 |
Kombinovaná spotreba | 5,4 l/100 km |
Spotreba v teste | 5,9 l/100 km |
Emisie CO2 | 122 g/km |
Pohotovostná hmotnosť | 1 322 kg |
Celková hmotnosť | 1 735 kg |
Objem batožinového priestoru | 380/1 250 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 360 x 1 834 x 1 525 mm |
Rázvor | 2 670 mm |
Základná cena test. vozidla | 16 490 € bez DPH |