BMW M8 Coupé: Vrchol ponuky
BMW M8 môžeme označiť za vrchol toho, čo bavorská automobilka ponúka. Kupé, ktoré má pod kapotou benzínový motor V8 a z 0 na 100 km/h doslova vystrelí za 3,3 sekundy, v sebe skrýva oveľa viac ako iba ohromnú silu.
Už pohľad naň vzbudzuje nielen emócie, ale aj poriadnu dávku rešpektu. Jeho agresívne športové tvary dávajú zvonku jasný odkaz, že ide superšport. Na druhej strane si však stále ponecháva svojskú dávku elegancie. Ako jeho majiteľ si budete musieť zvyknúť na to, že kamkoľvek prídete, vzbudíte pozornosť, ľudia si ho budú fotiť a natáčať.
V8 a 600 k
Srdcom M8 Coupé je 4,4-litrový benzínový motor s výkonom 600 k a obrím krútiacim momentom 750 Nm. Má toľko sily, že aj pri vysokých rýchlostiach okamžite reaguje na zošliapnutie plynového pedála. Súčasťou výbavy bol aj príplatkový balík M Competition, za ktorý si priplatíte 16 331 eur, no keď ho zažijete, už by ste bez neho zrejme nechceli jazdiť.
Auto vám ponúka nespočetné množstvo prispôsobení a nastavení, od bežných až po nastavenie vhodné na pretekársky okruh. Dovolíme si povedať, že tí z nás, ktorí nie sú profesionálni automobiloví pretekári, ocenia už jazdu s aktívnymi bezpečnostnými systémami. Auto je neuveriteľne stabilné, v zákrutách kopíruje dráhu, ktorú mu určujete svojím šoférovaním, dáva vám jasne pocítiť, že ho máte pod kontrolou. Je extrémne rýchle, no zároveň tiež extrémne sebavedomé.
Bezpečnostné systémy sa, samozrejme, dajú deaktivovať, no pri tejto sile je mimoriadne dôležité mať dostatočné skúsenosti. Limity tohto auta totiž neurčuje technika, ale vodič, ktorý ju ovláda. Výhodou toľkého množstva nastavení je fakt, že po stlačení pár tlačidiel sa z pomerne civilizovaného kupé stane auto pripravené vyraziť na profesionálny športový okruh. Upravovať si dokážete napríklad prácu prevodovky alebo prepínanie medzi pohonom dvoch, resp. štyroch kolies. Systém pohonu všetkých kolies ponúka spolu tri jazdné režimy: 4WD, 4WD Sport a 2WD.
Pochváliť musíme aj dôležitý detail, ktorým je ohromujúci zvuk motora. Vo vnútri je cez veľmi dobré odhlučnenie počuť sebavedomý zvuk vidlicového osemvalca, čo jazde dodáva poriadny náboj. O zvuku pri stiahnutých oknách ani nehovoriac.
Známy interiér
Dizajn, kvalita a najmä spracovanie v interiéri je na najvyššej úrovni, no ak sú vám interiéry modelov BMW známe, budete sa cítiť o niečo menej výnimočne. Mnohé prvky sú totiž rovnaké ako v prípade ďalších modelov BMW. Aj tu sa kombinuje výrazný športový duch s komfortom. Môžete sa tešiť na množstvo karbónu, vynikajúce bočné vedenie sedákov aj operadiel, excelentný posed za volantom, ale aj na praktické veci, napríklad na odvetrávanie sedadiel. Zvolené prešívanie kožených častí to iba podčiarkuje.
Jedinečné schopnosti M8 dokazuje aj to, že okrem svojich priamych konkurentov, ktorými sú Mercedes-Benz GT alebo Audi RS7, šliape svojimi parametrami na päty aj vyslovene športovo ladeným modelom legendárnych značiek, akými sú Aston Martin DB11 alebo McLaren GT.
Vozidlo | BMW M8 Coupé |
Motor | V8 |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 4 395 cm3 |
Max. výkon | 441 kW (600 k) pri 6 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 750 Nm pri 1 800 – 5 600 min-1 |
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 3,3 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 11,2 – 11,4 l |
Objem batožinového priestoru | 420 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 867 x 1 907 x 1 362 mm |
Rázvor | 2 827 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 975 kg |
Celková hmotnosť | 2 385 kg |
Cena základného modelu | 152 500 eur |
Cena testovaného modelu | 178 533 eur |