Testy osobných vozidiel

BMW M3: Šiesta generácia ikony

Keď vyslovíte jej názov, automaticky sa vám zvýši tep a cítite nával adrenalínu. Toto auto je legendou. Pojmom, ktorý v motoristickom svete rezonuje a vzbudzuje záujem. Zoznámte sa so šiestou generáciou BMW M3.

Vo svete downsizingu, hybridizácie a sústavného tlaku na znižovanie emisií je toto auto zjavom, na ktorý všetci nadšenci motorizmu čakali. Radový trojlitrový prepĺňaný šesťvalec má poriadny zvuk a hlavne výkon, aký na trhu ťažko hľadá konkurenciu. Ide o nový motor, ktorý dostal oproti predchodcovi celú paletu zmien a vylepšení.

Zabudnite na ľadvinky

M3-ka si vypočula dosť kritiky za vzhľad prednej masky, ktorá ale v konečnom dôsledku presne spĺňa svoj účel. Nielenže poskytuje dostatok prúdiaceho vzduchu pre chladenie motora, z pohľadu dizajnu ide o prvok, vďaka ktorému si M3 nemôžete pomýliť s iným autom, jedine ak s modelom M4. Spolu s dizajnom svetlometov pôsobí spredu M3 zdravo agresívne a hneď dáva ostatným vedieť, kto je na ceste pánom. Mimochodom, okrem masívnej prednej mriežky nájdete otvory aj v spodnej časti nárazníka (prúdi cez ne vzduch, ktorý ochladzuje brzdy) a na jeho krajoch (usmerňujú prúdenie vzduchu pre lepšiu aerodynamiku).

Jedinečný dizajn tohto auta originálnym spôsobom dopĺňa veľké množstvo karbónových prvkov. Nájdete ich na streche, spätných zrkadlách, prednej maske alebo na elegantnom zadnom spojlery, ktorý aj s minimalistickým rozmerom dokáže vzbudiť veľké emócie. Karbón môžete nájsť aj na zadnej strane sedadiel, ak si zvolíte tzv. škrupiny, teda športové sedadlá. My sme ich v aute nemali, no s našimi sedadlami sa nám M3 zdá využiteľnejšia v bežnom živote. Sú pohodlnejšie a okrem bohatých možností nastavení a prispôsobení ponúkajú napríklad aj odvetrávanie.

Čistokrvný superšport

Tie najsilnejšie emócie ale prichádzajú na ceste. Auto je až neuveriteľne dobre vystužené, čo napokon prezrádza nielen pohľad na vzpery pod prednou kapotou, ale aj pohľad na podvozok, na ktorom nájdete rovnako množstvo výstuží. Pri jazde je to jednoznačne cítiť, aj vo vysokých rýchlostiach je auto perfektne tuhé. Paradoxom je, že pri jazdnom režime Comfort je bežná jazda celkom príjemná, takže ak ako my očakávate, že jazda po bežných cestách bude prehnane tvrdá, tohto sa báť vôbec nemusíte.

Väčšina ľudí však chce toto auto kvôli režimu Sport, resp. Track. Kým Sport deaktivuje iba niektoré asistenčné systémy, v režime Track sa vypnú všetky a auto je plne pod vašou kontrolou. Avšak, zdôrazňujeme potrebu opatrnosti, nezabúdajte, že pod kapotou je 510 k s krútiacim momentom 600 Nm. Ako v správnom M-ku nechýbajú na volante červené tlačidlá M1 a M2, umožňujúce uložiť si vaše obľúbené nastavenia a aktivovať ich jediným stlačením tlačidla. Mimochodom, v aute nájdete aj mód pre driftovanie so systémom, ktorý vaše driftovanie analyzuje a vyhodnocuje.

Nová prevodovka

Dvojspojkovú prevodovku, ktorú ste mohli nájsť v predošlej generácii, nahrádza v tejto novej 8-stupňová automatická prevodovka od ZF. Podľa automobilky je nakalibrovaná presne na nový motor a prevodové stupne radí rýchlejšie. Rýchlosť a agresivitu radenia prevodových stupňov si ale stále môžete upraviť vďaka systému DriveLogic, ktorý sa ovláda priamo na radiacej páke prevodovky. Ak máte verziu xDrive s pohonom všetkých kolies, ten je možné vypnúť, čím sa z auta stane zadokolka.

Parametre M3 sú ohromujúce, no ešte ohromujúcejší je zážitok, ktorý vám vďaka nim ponúka. A teraz nemáme na mysli iba samotnú rýchlosť, ale aj dokonalú kontrolu, ktorú vám auto poskytuje, spôsob, akým dokáže rýchlo, ale presne a spoľahlivo výkon doručiť pri zošliapnutí plynového pedála. Ak hľadáte auto, vďaka ktorému chcete mať z jazdy dokonalé zážitky, práve ste ho našli.

Nová generácia ikony vzbudila pozornosť dizajnom, no skutočne vás šokuje až jazdou
Vozidlo BMW M3 Competition
Druh palivabenzín
Prevodovka 8-stupňová automatická
Zdvihový objem valcov 2 993 cm3
Max. výkon 375 kW (510 k) pri 6 250 min-1
Max. krútiaci moment650 pri 2 750 – 5 500 min-1
Max. rýchlosť250 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 3,9 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom9,8 l/100 km
Objem batožinového priestoru 480 l
Rozmery (d x š x v) 4 794 x 1 903 x 1 433 mm
Rázvor2 857 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 805 kg
Celková hmotnosť 2 210 kg
Cena základného modelu od 85 400 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button