Testy autobusov

Test plne elektrického autobusu eCitaro G

Test plne elektrického autobusu eCitaro G. Mercedes-Benz úspešne testuje plne elektrický autobus eCitaro G v Južnom Tirolsku v oblasti Seiser Alm v Bolzane, v nadmorskej výške 2 000 metrov.

Veľa snehu, zimné teploty, to všetko v nadmorskej výške okolo 2 000 metrov nad morom: v polovici januára 2022 kĺbový autobus Mercedes-Benz eCitaro G preukázal svoje vynikajúce schopnosti v pravidelnej prevádzke v oblasti Seiser Alm v Južnom Tirolsku. Test v zime a vo veľkých nadmorských výškach je výzva. Preverili sme pochybnosti odporcov elektromobilov, ktorí tvrdia, že elektromobily sú vhodné len do mesta a miernych poveternostných podmienok.

Špičkový výkon v zime a vo výškach

„Prvý test 18-metrového elektrobusu v týchto nadmorských výškach takmer 2 000 metrov v oblasti Seiser Al. Je to pre nás v Južnom Tirolsku skvelý moment,“ hovorí Daniel Alfreider, ktorý je ako zástupca guvernéra provincie. Ako člen rady provincie Južného Tirolska je zodpovedný za prvky vrátane infraštruktúry a mobility. Alfreider pokračuje: „Naším cieľom je mobilita s nulovými emisiami pre ľudí tu v Južnom Tirolsku.“

V autoparku dopravcu Silbernagel sú prevažne Mercedesy a Setry

Plne elektrický kĺbový autobus Mercedes-Benz eCitaro G je na to ako stvorený. Vybavený polovodičovými batériami a kapacitou 441 kWh preukázal stabilitu, trakciu a výkon s dvomi poháňanými nápravami. „Super zážitok z jazdy,“ bol verdikt vodiča Franza Federspielera. A vie, o čom hovorí, keďže 40 rokov šoféruje autobusy.

Autobus eCitaro G sa používal na trase prevádzkovanej autobusovou spoločnosťou Silbernagl medzi mestami Compatsch (1 850 metrov nad morom) a Saltria (1 680 metrov) v oblasti Seiser Alm. Na najväčšej európskej alpskej náhornej plošine, ktorá sa nachádza v juhotirolských Dolomitoch v Taliansku.

Test plne elektrického autobusu eCitaro G

Spoločnosť Silbernagl má svoje sídlo neďaleko v obci Kastelruth v Južnom Tirolsku. Spoločnosť sa zameriava na technické inovácie, čo najlepšiu environmentálnu kompatibilitu a ochranu životného prostredia. Generálny riaditeľ Carlo Greco sa preto intenzívne zaujímal o schopnosti eCitaro G aj za takýchto nezvyčajných okolností: „Vozidlá s dĺžkou 18 metrov a konfiguráciou náprav 6×4 sú pre nás veľmi zaujímavé. Sme presvedčení, že ich budeme môcť v najbližších rokoch integrovať do nášho autobusového parku.“

Na foto zľava: Andrea Codecasa (KAM EvoBus Taliansko), Carlo Greco (generálny riaditeľ Silbernagl), Daniel Alfreider (okresný správca vo vláde Južného Tirolska), Helmut Sartori (prezident ANEF pre Južné Tirolsko), Markus Silbernagl (Autobusová spoločnosť Silbernagl)

Veľmi moderný a dobre udržiavaný vozový park Silbernagl pozostáva z približne 70 autokarov a linkových autobusov. Od kompaktných mikrobusov až po dvojposchodové, takmer výlučne značiek Mercedes-Benz a Setra. Rodinný podnik v roku 1978 založili Anton a Monika Silbernaglovci. Je jednou z najúspešnejších autobusových spoločností v Južnom Tirolsku. Má viac ako 100 zamestnancami ponúka všetky služby súvisiace s cestovaním.

Mercedes-Benz eCitaro G s plne elektrickým pohonom a striebornou metalízou disponuje 2 x elektrickým nábojovým motorom, 2 x 125 kW, 2 x 485 Nm, 7 polovodičovými batériami, 63 kWh na polovodičovú batériu, asistentom Sideguard, LED svetlometmi, rozmermi 12 135 x 2 550 x 3 400 mm (d x š x v) a kapacitou cestujúcich: 1/86.

Zdroj
transport.sk
Editor

Prečítajte si aj

Back to top button