Železničná doprava

Valné zhromaždenie Magistrály pre Európu pokračuje dnes vo Viedni

Valné zhromaždenie iniciatívy Magistrála pre Európu pokračuje dnes vo Viedni po stredajšom rokovaní v Bratislave. Hlavné mestá Viedeň a Bratislava sú súčasťou železničného prepojenia Paríž-Bratislava v medzinárodnom koridore TEN-T17.

Valné zhromaždenie bude rokovať o novej železničnej stanici Letisko Viedeň Schwechat, projekte novej viedenskej hlavnej železničnej stanice, či význame napojenia letiska Schwechat na TEN-T17. Popoludní sa očakáva podpis Vyhlásenia Twin City tejto iniciatívy. Podľa slov predsedu Magistrály pre Európu Heinza Fenricha samosprávy v nej združené urobia všetko pre integráciu dopravy v rámci trasy Paríž-Bratislava až do Budapešti. Cieľom je kontinuálna prestavba železničnej magistrály na vysokovýkonnú trasu pre osobnú a nákladnú dopravu, ako aj spojenie s miestnou a regionálnou verejnou dopravou pozdĺž celej osi. Námestník generálneho riaditeľa Železníc SR Ivan Fedor pre TASR uviedol, že predpokladaný začiatok stavebných prác v Bratislave je rok 2010. V súčasnosti sa ukončujú práce na projektovej dokumentácii. "Tunelom popod Dunaj pôjdu medzinárodné vlaky a bude tam vylúčená nákladná doprava," ozrejmil. Dodal, že pokračovanie magistrály do Budapešti ešte nie je odsúhlasené. V Bratislave ide o výstavbu železničného prepojenia staníc Bratislava Predmestie – Bratislava Petržalka tunelom s dĺžkou 6,43 km pod centrom mesta a popod rieku Dunaj, ako aj projekt napojenia letiska na železničnú štruktúru v hlavnom meste. Severo-južné prepojenie popod Dunaj bude využité v systéme integrovanej koľajovej dopravy, ktorý zahrňuje aj prvý prevádzkový úsek pripravovaného nosného dopravného systému v Bratislave.

Prečítajte si aj

zdroj: TASR, foto: www.zelpage.cz

Prečítajte si aj

Back to top button