Železničná doprava

Od 15. decembra začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy

Od 15. decembra začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy. Hodinový takt vlakov na trase medzi Bratislavou a Košicami, nová priama linka medzi hlavným mestom a Nitrou či posilnené spojenie do Prahy, aj to prinesie nový grafikon vlakovej dopravy 2024/2025, ktorý začne platiť od 15. decembra. Informoval o tom hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Dominik Drevický.

„Od 15. decembra bude denne až o viac ako 70 nových spojov, čím sa zvýši ponuka na približne 1800 vlakov denne. Nový grafikon je výsledkom intenzívnych rokovaní s Ministerstvom dopravy SR, Železnicami Slovenskej republiky, pričom zohľadňuje pripomienky samospráv aj cestujúcich. Snažili sme sa vytvoriť grafikon, ktorý je praktický, efektívny a zároveň šetrný k životnému prostrediu. Pre nás v ZSSK to znamená nielen optimalizáciu trás a prípojov, ale aj zabezpečenie pohodlného a spoľahlivého cestovania. Veríme, že tieto zmeny pocítia naši cestujúci vo forme kratších jázd a lepšej nadväznosti spojov,“ uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

Vlak medzi Bratislavou a Košicami každú hodinu

Po prvýkrát v histórii Slovenska dopravca zavádza celodenný hodinový takt na trase medzi Bratislavou a Košicami. Počet diaľkových vlakov stúpne z 22 na 32, pričom 4 budú zrýchlené. Tieto zrýchlené vlaky zvládnu trasu pod 5 hodín a ponúknu cestujúcim maximálny komfort aj vďaka povinnému miestenkovaniu. Súpravy budú vybavené cateringovými službami, a vo všetkých spojoch bude platiť možnosť bezplatnej prepravy pre študentov a dôchodcov.

Po prvýkrát v histórii Slovenska dopravca zavádza celodenný hodinový takt na trase medzi Bratislavou a Košicami

Nové priame spojenia doma aj v zahraničí

Okrem hlavného ťahu medzi Bratislavou, Žilinou a Košicami ZSSK rozširuje priame spojenia aj v ďalších regiónoch Slovenska. Vznikne dlhodobo očakávaná priama linka medzi Bratislavou a Nitrou. Cesta medzi týmito dvomi mestami potrvá 1 hodinu a 37 minút. 18 vlakov, ktoré budú premávať denne, budú stáť aj v Hlohovci, Trnave a v Pezinku. Na južnej trase Košice – Lučenec – Zvolen zavádza dvojhodinový takt a posilňuje aj spoje z Prievidze do Bratislavy.

Na linke Bratislava – Praha pribudnú dva nové EuroCity vlaky. Ranný a nočný vlak prinesie ešte lepšiu dostupnosť hlavného mesta do Českej republiky. Na linke Bratislava – Viedeň pribudne 12 nových spojení po ukončení výluky v Marcheggu s predpokladom v polovici roka 2025. Slovensko bude ešte lepšie prepojené s Ukrajinou. Na trase Košice – Čop pribudnú nové vlaky s priamymi vozňami až z/do Bratislavy. V Čope si cestujúci budú môcť prestúpiť na vlak Ukrajinských Železníc (UZ) do Kyjeva.

Od 15. decembra začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy

Viac vlakov naprieč celým Slovenskom

Naprieč celým Slovenskom ZSSK pridáva desiatky vlakov denne. Hodinové spoje medzi Banskou Bystricou a Zvolenom budú premávať aj cez víkendy. Košice sa lepšie prepoja s Prešovom, Popradom či Lipanmi, pričom cestujúci z východného Slovenska budú mať prípoje na diaľkové vlaky do Bratislavy. ZSSK rozšíri spojenia do Slovenského raja, kde vlaky na linke Banská Bystrica – Margecany budú premávať počas zimnej aj letnej sezóny každý deň.

Trnavčania získajú priame spojenie s Kútmi bez prestupu v Senici a do Galanty budú môcť počas pracovných dní cestovať každú hodinu. Viac vlakov bude jazdiť aj na severe Slovenska, konkrétne medzi Žilinou a Trenčínom, a tiež aj Liptovským Mikulášom a Vrútkami. Cieľom bolo zahustiť dopravu na viacerých linkách do takzvaného hodinového taktu, ktorý prináša pravidelné spojenia pre cestujúcich, čím zvyšuje prehľadnosť a lepšiu prípojovosť.

Od 15. decembra začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy

Pokračujúce modernizácie tratí

Výluky na tratiach Bratislava – Marchegg, Žilina – Rajec, Nová Baňa – Hronský Beňadik či Bánovce nad Ondavou – Humenné zo strany manažéra železničnej infraštruktúry, Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), si aj počas budúceho roka vyžiadajú náhradnú autobusovú dopravu, no zlepšenia, ktoré prinášajú, prinesú ešte bezpečnejšiu vlakovú dopravu

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button