Železničná doprava

Električky zo Starého Mesta nebudú premávať v tuneli do Petržalky

Pod pojmom nosný dopravný systém v Bratislave sú dva odlišné projekty, ktoré sa zároveň dopĺňajú. Jedným je pokračovanie električky zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora, druhým prepojenie železničných koridorov TEN T-17 s tým, že na železničnej trati Bratislava-Predmestie až Bratislava-Petržalka bude pod riekou Dunaj odbočka do Petržalky.

Splnomocnenec bratislavského primátora pre dopravné systémy Tomáš Fabor pre TASR uviedol, že táto "odbočka pôjde do Petržalky a v podstate sa zaústi na Bosákovu ulicu a ďalej to pôjde ako združená investícia so Železnicami SR (ŽSR)". Zdôraznil, že električky zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po Janíkov dvor v Petržalke nie sú konštrukčne riešené tak, aby mohli jazdiť v tuneli. Do Petržalky majú premávať železničné elektrické súpravy s dvoma až troma vozňami, ktoré sa budú spájať a rozpájať v dopravnej špičke. Tento týždeň schválili mestskí poslanci zmeny a doplnky územného plánu, čím otvorili možnosti pre plánovanie prepojenia železničných koridorov TEN T-17 v hlavnom meste. Ďalej odsúhlasili Návrh zmluvy o uzavretí budúcich zmlúv pri spolupráci na zabezpečení združenej investície medzi mestom Bratislava, Železnicami SR a Ministerstvom  dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. V zmluve je vyšpecifikované ako výstavba TEN T-17 zasiahne mesto a určili sa pravidlá združenej investície Bosákova ulica – Janíkov dvor, povedal Fabor s tým, že táto zmluva je konkrétnym naplnením memoranda medzi mestom, rezortom dopravy a ŽSR. "Minimálne je vyšpecifikovaná suma 1,35 miliardy Sk (44,81 milióna eur), ktorá bude uhradená z európskych fondov. Jej prijímateľom sú Železnice Slovenskej republiky," ozrejmil. Tieto peniaze sú určené na zaplatenie oprávnených nákladov napríklad na koľajovú trať či trakčné vedenie, ale nie na koľaj s rozchodom 1000 milimetrov, parkoviská, staničné budovy a zastávky.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button