Železničná doprava

Ďalšie vlakové spojenie medzi Európou a Čínou

V dôsledku epidémie je v prístavoch stále veľké množstvo nevybavených námorných zásielok. Kapacita leteckej nákladnej dopravy sa výrazne znížila, zatiaľ čo dopyt po medzinárodnej logistike naďalej rastie. Dôležitú úlohu tak hrá železničná nákladná doprava.

Pandémia ochorenia COVID-19 naďalej predstavuje veľké výzvy pre obnovu globálnej ekonomiky. Globálne ekonomické a obchodné väzby získali vzostupný trend, ktorý okrem niého podporuje prevádzka čínsko-európskych nákladných vlakov. Príkladom sú výsledky z provincie Ťiang-si na východe Číny. HDP tu podľa štatistík dosiahol 1,17 bilióna jüanov (asi 168 miliárd USD), čo je ôsme miesto v celej Číne. Medzitým sa rast zahraničného obchodu tejto provincie v tomto období umiestnil na prvom mieste v krajine.

S cieľom podporiť normálnu prevádzku nákladného vlaku a kombinovanú dopravu z Ťiang-si do Európy si čínska provincia zriadila mechanizmus rýchleho odoslania na distribúciu do kľúčových obchodných a logistických podnikov. V súčasnosti príslušné orgány v Číne zintenzívňujú úsilie na podporu spolupráce medzi pilotnými zónami pre cezhraničný elektronický obchod v Číne a zónami hospodárskej a obchodnej spolupráce na národnej úrovni v zámorí. Chcú tak prepojiť všetky spojenia dovozu a vývozu cezhraničného elektronického obchodu.

Nákladný vlak Čína – Európa pre cezhraničný elektronický obchod z mesta Kan-čou, v provincii Ťiang-si na východe Číny, do Budapešti už začal svoju prevádzku. Očakáva sa, že v priebehu troch (do roku 2023) bude do týchto dvoch miest a z nich premávať 100 nákladných vlakov medzi Čínou a Európou.

Štatisticky je celkový čas colného odbavenia dovozného a vývozného tovaru v Ťiang-si 2,6 hodiny a o 3,2 hodiny rýchlejší ako národný priemer, čo pomáha efektívnemu výkonu dodávok podnikov. V prvej polovici roku 2021 sa objem zahraničného obchodu Ťiang-si zvýšil o 25,8 %, čím sa umiestnil na prvom mieste v Číne a rast jeho exportu bol v Číne na prvom mieste už štyri mesiace po sebe.

Zdroj
transport.sk
Editor
TS

Prečítajte si aj

Back to top button