Nové lodné spojenia v Baltic Hub
Nové lodné spojenia v Baltic Hub. Baltic Hub Container Terminal oznámil množstvo nových servisov, ktoré začínajú plávať na jeho terminál v poľskom Gdansku.
Koncom marca terminál privítal lode rejdára Maersk ako súčasť novozriadenej Gemini Alliance, a to pravidelne, dvakrát týždenne. MSC navyše začiatkom apríla spúšťa dva nové pravidelné týždenné servisy. Tieto nové spojenia posilnia pozíciu Baltic Hub ako kľúčovej brány pre globálny obchod.
Prvý spomínaný servis, Gemini, je výsledkom nového spojenia medzi rejdármi Maersk a Hapag-Lloyd AG, svoju novú sieť zaoceánskych a kyvadlových (tzv. shuttle) spojení začal 1. februára 2025. V rámci tejto aliancie bude Maersk naplavovať Baltic Hub svojimi transfermi dvakrát týždenne, a bude tak spájať poľské prístavy s nemeckými prístavmi Bremerhaven a Wilhelmshaven.
Prvá loď z tejto novej siete, 294 metrov dlhá Api Bhum, priplávala do Baltic Hub 25. marca 2025. Následne MSC rozširuje svoju prítomnosť v Gdansku pridaním Baltic Hub k dvom svojim týždenným ázijsko-európskym servisom – Britannia a Albatros. Prvá loď servisu Britannia je 364 metrov dlhá MSC Rose a prvá loď Albatros je 366 metrov dlhá MSC Maura.

Nové lodné spojenia v Baltic Hub
Okrem týchto nových služieb bude na Baltic Hub naďalej naplavovaný už dlhodobo zavedenými servismi AEU1/LL1/FAL5/NE1, prevádzkovanými Ocean Alliance (CMA CGM, OOCL, Cosco, Evergreen), a FAL1, prevádzkovaným CMA CGM.
Baltic Hub umožňuje manipuláciu s ultraveľkými kontajnerovými plavidlami (ULCV) na týchto linkách námornej dopravy pomocou najmodernejších žeriavov STS aj na svojom novom projekte terminálu T3, ktorý sa v súčasnosti stavia na umelom polostrove s rozlohou 36 hektárov, prepojeného s existujúcimi terminálmi. Po úplnom dokončení na konci roka 2025 rozšíri T3 kapacitu Baltic Hub o 1,5 milióna TEU na 4,5 milióna TEU ročne, čím sa Baltic Hub stane jedným z najväčších európskych komplexov kontajnerových terminálov. Okrem toho bude mať terminál T3 717 metrov dlhé a 17,5 metrov hlboké nábrežie, ktoré mu umožní manipulovať s najväčšími kontajnerovými plavidlami na svete.
Jan van Mossevelde, generálny riaditeľ Baltic Hub, k novým službám uviedol: „V rámci nášho programu expanzie T3 pridávame ďalšie manipulačné priestory a navýšime tak manipulačnú kapacitu, čo pomôže otvoriť nové príležitosti pre našich zákazníkov a navýši obchodné toky naprieč strednou a východnou Európou. Zavedenie týchto nových servisov a novej spolupráce s rejdármi nás poháňa vpred v našej snahe o prevádzkovú dokonalosť, zvýšenú bezpečnosť a trvalý rast.“

Socep modernizuje žeriav STS v Konstance
Nové lodné spojenia v Baltic Hub
Spoločnosť Socep, prevádzkovateľ dvoch kľúčových terminálov v rumunskom čiernomorskom prístave Konstanca, dodatočne namontovala na jeden zo svojich portainerov (žeriav typu STS, ship-to-shore) iného výrobcu pohonný systém Konecranes. Modernizácia zvyšuje výkon, predlžuje životnosť žeriavu a zabezpečuje nepretržitý prístup k náhradným dielom a technickej podpore. Socep prevádzkuje kontajnerový terminál so skladovacou kapacitou 10 000 TEU a ročnou kapacitou 500 000 TEU. Prevádzkuje aj terminál pre všeobecný náklad, vlastní osem kotvísk, kryté sklady s rozlohou 70 000 m2 a 150 000 m2 nekrytej plochy.
„Pôvodný výrobca prestal žeriav servisovať, ale konštrukcia zostala v dobrom stave,“ povedal Aura Dinu, projektový manažér údržby Socep. Namiesto výmeny celého žeriavu sa Socep rozhodol pre retrofit Konecranes, ktorý je súčasťou série Konecranes Any Brand. Renovácia zahŕňala výmenu AC pohonov žeriavu, optimalizáciu prevádzky a zjednodušenie údržby. Po niekoľkých mesiacoch používania sa výkon a produktivita zlepšili a so zárukou dlhodobej technickej podpory sa očakáva, že modernizácia predĺži životnosť žeriavu až o 15 rokov.
Dodatočné vybavenie zaisťuje, že náhradné diely sú vždy k dispozícii. Nový systém zahŕňa vzdialené monitorovanie TruConnect pre digitálne správy o výkone a ďalšiu pomoc pri údržbe. „Len za zlomok ceny nového žeriavu má Socep teraz najnovšie systémy pohonu od Konecranes na portaineru iného výrobcu než Konecranes,“ povedal Neil Griffiths, riaditeľ pre servisné zmluvy, Port Services, Konecranes. „Táto modernizácia je dôležitým krokom v jeho plánoch na udržateľnú ziskovosť a rast, pretože maximalizuje životnosť jeho existujúcich zdrojov.“
