Náklady na prepravu tovaru po mori už klesajú
Náklady na prepravu tovaru po mori už klesajú. Sadzby za námornú prepravu tovaru, ktoré počas pandémie nového koronavírusu prudko vzrástli, už rapídne klesajú. Informoval o tom vo štvrtok nemecký ekonomický inštitút IfW so sídlom v Kiele.
IfW tiež uviedol, že zápchy v prístavoch a preťaženie nákladných lodí v Nemecku sa zmiernili v dôsledku spomalenia svetového obchodu. Napriek tomu približne 12 % globálneho lodného nákladu zostalo uviaznutých vo veľkých kontajnerových prístavoch. Najnovší ukazovateľ obchodu inštitútu IfW – Kiel Trade Indicator pre mesiac september ukázal v prípade Nemecka a Európskej únie (EÚ) len malý pokles importu aj exportu, výraznejší pokles dovozu do USA o 4,4 % a zvýšenie importu do Číny o 3,9 %.
Náklady na prepravu tovaru po mori už klesajú
Rusko by mohlo očakávať malý nárast dovozu aj vývozu, predpovedá indikátor. „Obchod bol v septembri poznačený slabým dopytom v Severnej Amerike a Európe po tovare z Číny,“ povedal šéf Kiel Trade Indicator Vincent Stamer. To sa prejavilo na prudkom znížení sadzieb na nákladnú dopravu z Číny do týchto regiónov, ktoré klesajú už štyri mesiace. Na trasách z Číny na západné pobrežie USA sú tieto sadzby už takmer na úrovni pred pandémiou. Zatiaľ čo pokles na trase z Číny do západnej Európy bol menej výrazný. Sadzby za prepravu nákladu po vypuknutí pandémie vzrástli až desaťnásobne. Čo spôsobil pokles nákladnej kapacity a nárastom dopytu po tovare, najmä z Číny.