Rôzne

EUROPETRANS špecialista na LAMBERET

EUROPETRANS špecialista na LAMBERET. Spoločnosť EUROPETRANS s.r.o. začala v Českej republike v roku 1991 so sídlom v Prahe a v roku 2005 založila samostatnú slovenskú firmu EUROPETRANS-SK, s.r.o. so sídlom v Bratislave. V oboch krajinách už vyše 32 rokov zastupuje popredného francúzskeho výrobcu chladiarenských prípojných vozidiel, nadstavieb a komponentov značky LAMBERET.

EUROPETRANS svojou produkciou izotermických nadstavieb, prívesov a návesov patrí medzi významných dodávateľov pre prepravcov, ktorí distribuujú potraviny s regulovanou teplotou pre obchodné reťazce a z obchodných reťazcov do distribučnej siete predajní, ako aj výrobcov a spracovateľov mäsa, rýchloskaziteľných potravín (mliečne výrobky) a tovarov pre farmaceutický priemysel. V Čechách a na Slovensku má veľkú sieť zmluvných servisov. Sortiment izotermických vstavieb, nadstavieb a návesov je mimoriadne široký. Malé izotermické nadstavby radu FRIGOLINE sa montujú na šasi malých úžitkových vozidiel do 7,5 t a využívajú sa najmä v mestskej a prímestskej distribúcii, tiež na rozvážky do predajní, reštaurácií či klientom. Na Slovensku sa najčastejšie využívajú nadstavby RIGIDS, ktoré sa inštalujú na šasi stredne veľkých vozidiel od 7,5 do 25 t. Pre veľkodistribúciu do 40 t sú určené návesy SR2, ktoré s množstvom ocenení patria k najlepším produktom v Európe vo svojej triede.

Obdobie pandémie COVID-19 bolo globálne ťažkým obdobím v Európe i po celom svete. Narušovali sa dodávateľské reťazce, logistické či prepravné toky a trvalo to dva roky. Narušil sa aj trh s vozidlami, nadstavbami všetkého druhu aj komponentami. Minulý rok sa však už niesol v oživení odberateľsko-dodávateľských vzťahov a konsolidácii logisticko-dopravných štandardov. O tom ako toto obdobie prežili v spoločnosti EUROPETRANS sme sa porozprávali s konateľom Vladimírom Libigerom.

Vladimír Libiger
Vladimír Libiger – konateľ

Ako ste prežili dva roky útlmu pre pandémiu a ako v tom období fungovali vaši klienti?

Doba pandémie bola pre nás veľmi zložitá a pre našich zákazníkov tiež, ale vďaka zvýšenému úsiliu, hľadaní optimálnych riešení a kvalite výrobkov Lamberet sme my aj naši zákazníci situáciu nakoniec zvládli.

EUROPETRANS špecialista na LAMBERET

Narušil COVID-19 dodávky komponentov LAMBERET?

Prekvapivo v čase najväčšej pandémie sme problém s dodávkami komponentov nezaznamenali. Predsa len materský francúzsky výrobca mal určité zásoby, ktoré v tom čase použil. Vplyv COVIDu-19 sme v našej brandži pocítili až o niekoľko mesiacov neskôr. Vďaka celosvetovo narušeným logisticko-dodávateľským procesom sa globálny obchod destabilizoval a len postupne sa štandardizuje.
Spoločnosti prepravujúce farmaceutické produkty i potraviny však ani počas pandémie nestáli, naopak patrili medzi subjekty s mimoriadnym poslaním zabezpečenia zásobovania aj počas tohto ťažkého obdobia.

EUROPETRANS špecialista na LAMBERET

Prejavilo sa to aj na potrebe doplnenia autoparku o nové vozidlá s chladiarenskými nadstavbami či prívesmi a návesmi?

Áno, je to tak a naša spoločnosť toto nepocítila. Naše portfólio zákazníkov sa skladá zo silných a veľkých spoločností a dopyt sa držal stále na rovnakej úrovni. Ako hovoríte, v čase pandémie sa zvýšil dopyt po doručovaní potravín do domácností a po doprave pre farmaceutický priemysel, ale naopak došlo k poklesu zásobovania reštaurácií a jedální.

EUROPETRANS špecialista na LAMBERET
Renault Master E-Tech

Rok 2023 bol rokom oživenia trhu aj u vás? O aké vaše produkty je na českom a slovenskom trhu najväčší záujem?

K oživeniu trhu v roku 2023 skutočne došlo, najmä v prvom polroku, ale bohužiaľ kvôli oneskoreniu dodávok komponentov od subdodávateľov sa predĺžili dodacie lehoty. Najväčší záujem na CZ a SK trhu je o tzv. distribučné vozidlá (vnútroštátna preprava). V tomto segmente ide najmä o nadstavby RIGIDS v rôznych verziách.

EUROPETRANS špecialista na LAMBERET
Renault – platformový podvozok

Riešili ste aj väčšie flotilové dodávky pre klientov alebo nejaké špeciálne nadstavby?

Áno, medzi našimi zákazníkmi sú aj tzv. flotiloví zákazníci, s ktorými kontinuálne spolupracujeme niekoľko rokov. Ide napr. o METRO SK/METRO CZ, BidFood SK/CZ alebo HOPI SK/CZ.
Stále častejšie dostávame od slovenských i českých zákazníkov dopyty na špeciálne nadstavby, medzi ktoré patrí napr. Duplex s dvojitou nastaviteľnou podlahou, priechodné súpravy, nadstavby na prevoz kvetov, nadstavby na tzv. platformový podvozok a nadstavby na elektrické vozidlá.

Za rozhovor ďakuje Viliam Bujna.

Zdroj
transport.sk
Editor
Viliam Bujna
Back to top button