Motorizmus

Zaostrené na novinku

Po svetovej premiére vo Frankfurte sa Ford Focus vydáva na slovenské cesty. Slávnostne bol odhalený 1. marca, pod plachtami sa skrývali dve verzie – päťdverový hatchback a kombi.

Vozidlo nižšej strednej triedy od automobilky Ford sa dožíva tretej edície. Prvá sa zjavila na scéne v roku 1998, po nej nasledovalo oživenie v roku 2004. Minuloročný jesenný autosalón ohlásil príchod ďalšej štylistickej obmeny.
 
Dynamické linky
 
Nový Focus sa prezentuje atraktívnym a dynamickým zjavom v štýle kinetického dizajnu. Okrem strešného panelu nezostal jediný dielec karosérie bez zmeny. Jeho nový atletický vzhľad stelesňuje myšlienku „energie v pohybe“ a odráža športový charakter vozidla.
Predná časť prijala odstupňované plochy blatníkov a kapoty. V prednom nárazníku je obrátená podoba masky chladiča. Po bokoch sú umiestnené hmlové svetlomety. Maska chladiča má na vrchnej časti chrómovanú lištu, v strede je modrý ovál s nápisom Ford. V dynamizujúcom štýle sa prezentuje bočný profil, doplnený prelisom na úrovni kľučiek a spodnej časti dverí. Zadné dvere zdobí opäť chrómovaná lišta a prelis evokojúci dynamiku vozidla aj bez pohybu.
 
Vnútorné záležitosti
 
Kokpit vodiča sa orientuje na jednoduchosť a prehľadnosť. Štvorramenný volant možno nastaviť vo dvoch smeroch, za ním si na prístrojovej doske vyčlenili miesto otáčkomer a rýchlomer. V strede je umiestnený multifunkčný ukazovateľ. Na stredovej konzole sa v hornej časti nachádzajú výduchy vzduchu, pod nimi je možnosť umiestniť navigačný prístroj kombinovaný s rádiom a CD prehrávačom. Predné sedadlá poskytujú telu dobrú oporu a pohodlie. Dostatočný priestor majú pasažieri vpredu aj vzadu. Základný objem batožinového priestoru 5-dverového hatchbacku je 385 litrov, verzia kombi ponúka 482 litrov.    
 
Zdroje pohybu
 
Pod prednou kapotou sa ponúkajú do služieb dva benzínové a tri naftové motory. Základným je benzínový motor 1.6 Duratec 16 V s maximálnym výkonom 74 kW (100 k). Vyšší výkonový level dosahuje 1.8 Duratec 16 V (92 kW/125 k). Oba sú spriahnuté s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Trojicu naftových motorov otvára 1.6 TDCi Duratorq s maximálnym výkonom 66 kW (90 k). Stred ponuky predstavuje 1.8 TDCi Duratorq (85 kW/115k), vrcholom je 2.0 TDCi Duratorq (100 kW/136 k). Najsilnejšia naftová verzia sa kombinuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ostatné s 5-stupňovou.      
 
Výbava na úrovni
 
Novinka vstupuje na slovenský trh vo dvoch výbavových balíkoch, Trend X a Titanium X. V prvom prípade sú obsahom balíka airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy s technológiou 3D, hlavové airbagy, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, ABS, EBD a EBA, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, tempomat a štvorramenný volant, palubný počítač, automatická klimatizácia, atď. Verzia Titanium X dopĺňa tento rozsah napríklad ESP, elektrickým ovládaním zadných okien, športovými sedadlami s bedrovou opierkou, sklopnou opierkou zadných sedadiel. Ako vidno, nový Focus sa prezentuje nielen dobrou bezpečnostnou výbavou, ale aj prvkami zvyšujúcimi komfort jazdy. Základná cena 5-dverovej alternatívy je 529 000 Sk, vo verzii N1 s možnosťou odpočítať si DPH je to 468 900 Sk. Pri verzii kombi sú ceny 549 000 Sk, resp. 485 700 Sk (pri N1).
 
Perspektívy
 
Ford Focus si pripíše na svoje konto verziu ST, ktorá naplní predstavy športovo orientovaných vodičov. Prepĺňaný päťvalcový motor 2.5 Duratec disponuje výkonom 166 kW (225 k). Krútiaci moment dosahuje v špičke 320 Nm. V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h a šprintuje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. V Ženeve sa predstavila aj inovovaná verzia Focus CC. Do jeho výbavy patria ochranné prvky v prípade prevrátenia vozidla, čelné a bočné airbagy, ESP, brzdový asistent a kotúčové brzdy vpredu aj vzadu. Pri zatvorenej streche je k dispozícii batožinový priestor s objemom 534 litrov, pri otvorenej je to 248 litrov. O pohon sa postarajú dva benzínové agregáty a jeden naftový, s maximálnymi výkonmi od 74 kW (100 k) do 107 kW (145 k).
 
zdroj: PR

Prečítajte si aj

Back to top button