Motorizmus

Volkswagen chce využiť krízu, aby sa vzdialil konkurencii

Volkswagen (VW) prispôsobil svoju dlhodobú stratégiu siahajúcu až do roku 2018 terajšej kríze v odvetví. V najbližších dvoch rokoch chce uviesť na trh ekologické auto.

VW si stanovil nové ekologické štandardy a na splnenie týchto cieľov vyhradil v najbližších rokoch viac ako 8 miliárd eur (241,01 miliardy Sk). Tieto investície pôjdu do vývoja nových modelov a technológií, ako dnes informovala nemecká automobilka. V piatok sa stretne dozorná na výročnej plánovacej a strategickej konferencii. Šéf VW Martin Winterkorn tu predstaví svoje nové vízie. Ciele formulované v Stratégii 2018 však zostávajú zachované aj v súčasných podmienkach, uvádza sa vo vyhlásení VW. Práve teraz je podľa koncernu nevyhnutné energicky pokračovať v nastúpenom smere a ďalej zvyšovať konkurenčné výhody. Vzhľadom na situáciu na trhoch skúma aj VW všetky svoje investície a výdavky. Kríza zatiaľ koncern na rozdiel od jeho konkurentov príliš nezasiahla. Avšak aj VW sa pozerá s obavou do budúceho roka. Winterkorn už predtým avizoval, že automobilka musí zatiahnuť v oblasti výdavkov brzdu a že zruší investície, ktoré nie sú nevyhnutné. Koncern sa podľa Winterkorna nemôže vyhnúť negatívnym následkom terajšieho vývoja v branži. Aj VW bude na budúci rok trpieť poklesom predaja na globálnom automobilovom trhu. Winterkorn však počíta s tým, že koncern by mohol zvýšiť svoj podiel na trhu. So Stratégiou 2018 sa Winterkorn krátko po svojom nástupe do čela koncernu v roku 2007 pustil do boja s konkurenciou, ako je napríklad Toyota, ktorú chce zosadiť z postu najväčšej svetovej automobilky. VW chce predbehnúť svojho japonského rivala v oblasti odbytu aj tržieb. Do roku 2018 chce nemecký koncern predávať 11,2 milióna áut ročne. Vlani to bolo 6,2 milióna. Odbyt kľúčovej značky VW by mal pritom vzrásť z 3,6 milióna v roku 2007 na prinajmenšom 6,5 milióna. Okrem toho koncern počíta s rastom produktivity o 10 % ročne.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button