Motorizmus

Úplne nový VW Caddy

VW Caddy dokáže byť klasickou dodávkou ale aj veľmi pohodlným a praktickým rodinným autom. Záujem o jeho svetovú premiéru bol preto obrovský.

Žiadny facelift, úplne nové auto

Piata generácia nie je žiadnym kozmetickým vylepšením. Nový Caddy je od základov prepracované auto. Je postavený na báze novej koncernovej modulárnej stavebnice MQB s priečne uloženým motorom. Predná náprava má tlmičové vzpery McPherson s vinutými pružinami, úplne novú konštrukciu má pevná zadná náprava na pozdĺžnych ramenách s Panhardskou žrďou. Komfort zvyšujú vinuté pružiny, ktoré nahrádzajú doteraz používané listové perá. Nová zadná náprava umožnila zvýšenie šírky nákladného priestoru medzi vnútornými blatníkmi.

Nový Caddy bude úplne nové auto (FOTO: VW Commercial Vehicles)

Tri krát diesel, raz benzín

Do nového modelu Caddy si budete môcť vybrať z troch výkonových verzií turbodieselového motora 2.0 TDI (75, 102 resp. 122 k). Ak preferujete benzín, Caddy ponúkne 1,5-litrový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec TSI s výkonom 116 k a v ponuke bude aj verzia s pohonom na CNG s výkonom 130 k. Všetky motory už dnes spĺňajú emisnú normu, ktorá vstúpi do platnosti v roku 2021.

Ponúkne tri dieselové a jednu benzínovú motorizáciu (FOTO: VW Commercial Vehicles)

Smartfón na kolesách

Vo vnútri prichádza nový Caddy s množstvom inovatívnych riešení, ktoré nás potešili najmä z pohľadu jeho úžitkovej verzie. Profesionáli sa môžu tešiť na prvky, ktoré nemajú ani niektoré osobné vozidlá.

Novinkou je interaktívny Digital Cockpit, spolu s rozličnými systémami infotainmentu. Multimediálny systém ponúka na výber z troch rozmerov dotykového displeja s uhlopriečkou 16,5; 21 resp. 25,4 cm. Digital Cockpit spolu s navigačným systémom vytvárajú novú digitálu zobrazovaciu a ovládaciu jednotku Innovision Cockpit.

Interiér ponúkne aj plne digitálny štít palubnej dosky (FOTO: VW Commercial Vehicles)

To podstatné pre profesionálov

Cargo verzia nového Caddy bude opäť k dispozícii aj ako Caddy Maxi s predĺženým rázvorom (2 970 mm). Štandardný Caddy má rázvor 2 755 mm, o 73 mm viac ako jeho predchodca.

Podstatný rast zaznamenal Caddy v nákladovej časti. Vnútorná šírka nákladového priestoru narástla o 50 mm na 1 606 mm, šírka medzi vnútornými blatníkmi je väčšia o 60 mm a meria 1 230 mm a zväčšila sa aj šírka otvoru zadných dverí na 1 234 mm. Vďaka týmto rozmerom teraz Cady pojme až dve europalety. Štandardná dĺžka poskytuje objem nákladového priestoru 3,3 m3; predĺžená verzia Maxi až 4 m3.

Svetová premiéra 5. generácie VW Caddy (FOTO: MM)

Na výber budú jedny resp. dvoje posuvné bočné dvere, ktorých šírka vzrástla na 840 mm, ako aj dohora výklopné alebo krídlové dvere vzadu. Zadné krídlové dvere sú pri skriňovej dodávke po novom bez okien, čo chráni náklad a zlepšuje ochranu pred krádežou. Predaj novej generácie sa začne v druhom polroku 2020, na Slovensko dorazí novinka pred koncom tohto roka.

Fakty o novom VW Caddy

  • Doteraz sa predalo viac ako 3 mil. kusov modelu Caddy
  • Najnovšia generácia je 5. v poradí
  • Nový Caddy je postavený na báze modulárnej stavebnice MQB s priečne uloženým motorom
  • Dodávka Caddy maxi pojme 2 naprieč uložené europalety
  • Motory TDI majú vďaka technológii Twindosing výrazne nižšie emisie
  • Pokrokové možnosti konektivity vďaka „Innovision Cockpit“
  • 19 asistenčných systémov, z toho 6 nových

Článok bol súčasťou vydania odborného magazínu TRANSPORT a LOGISTIKA č. 3/2020.

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button