Retardér na voľnobeh znižuje spotrebu paliva
Mnohé nákladné vozidlá disponujú pomocnými brzdami.
Vodič pritom nemusí robiť vôbec nič. Keď je potrebná brzdná sila, voľnobeh sa ihneď vypne a retardér prejde plynule do aktívneho režimu prostredníctvom podobnej synchronizácie ako v prevodovkách značky Scania. Okrem toho, že nepotrebuje žiadnu energiu, retardér na voľnobeh poskytuje tiež vyššiu brzdnú silu – 4 100 Nm namiesto 3 500 Nm – ako aj vyšší brzdný účinok pri nižších otáčkach motora za pomoci vyšších prevodových pomerov.
„Znižovanie spotreby paliva je hlavnou prioritou spoločnosti Scania,“ hovorí Örjan Åslund, ktorý zodpovedá za produktové záležitosti v divízii Scania Trucks. „Retardér na voľnobeh prináša ďalšie úspory, čo prispieva aj k väčšiemu pôžitku z jazdy.“
„Samotný retardér sa aktivuje buď na podnet vodiča – ktorý ho spustí pomocou páky na stĺpiku riadenia alebo ľahkým stlačením brzdového pedála – alebo sa spustí sám, keď tempomat vyžaduje brzdenie,“ hovorí Åslund. „Keď sa retardér nepoužíva, sám prejde do režimu voľnobehu. Zostáva však pripravený v ktorejkoľvek chvíli plynule a okamžite prejsť na výkon s plnou brzdnou silou.“ Nový retardér sa začne dodávať zákazníkom od prvého štvrťroka 2015.