Motorizmus

Nová fabia vstupuje na slovenský trh

Najpredávanejšie auto na Slovensku za uplynulé roky prichádza na náš trh so svojou aktuálnou štvrtou generáciou. O jej obľúbenosti svedčí aj to, že počas 22-ročnej existencie tohto modelu bolo celosvetovo predaných viac ako 4,5 milióna kusov.

Najnovšia generácia automobilu ŠKODA FABIA prichádza opäť s najvyššími ambíciami, ktoré vychádzajú z moderných technológií, bezpečnostných, ako aj priestorových vylepšení. Zákazníci sa o nich môžu presvedčiť u autorizovaných predajcov značky ŠKODA, nová FABIA je už k dispozícii aj na testovacie jazdy. V predpredaji si vozidlo rezervovali stovky zákazníkov, u ktorých prevláda výbava Style a motorizácia 1.0 TSI 81 kW (110 k).

Nová FABIA štvrtej generácie je v porovnaní s jej predchodkyňou väčšia a modernejšia. Narástla do dĺžky o 111 mm, do šírky o 48 mm, rázvor sa natiahol o 94 mm a batožinový sa zväčšil o 50 l. Prináša technologické, bezpečnostné aj priestorové inovácie. Po prvýkrát tak ponúka napríklad možnosť deviatich airbagov, mnohé asistenčné systémy, Virtuálny kokpit, vyhrievané čelné sklo či dvojzónovú klimatizáciu. Poskytuje viac vnútorného priestoru, má najviac Simply Clever prvkov v histórii modelu a najnižší súčiniteľ odporu vzduchu vo svojej triede. Už na prvý pohľad zaujme sebavedomými proporciami, ostro rezanými prednými svetlometmi a zadnými svetlami s modernou LED technológiou.

FOTO: Škoda Auto

„Nová ŠKODA FABIA je naším najpredávanejším modelom o čom svedčí aj veľký záujem motoristov o novú generáciu. Medzigeneračne výrazne dospela, ponúka viac priestoru, šikovných vychytávok a už v základe bohatú výbavu, ako aj širšiu paletu asistenčných a bezpečnostných systémov. Zaujímavosťou je, že mnohé z nich boli doteraz známe iba v modeloch vyššej triedy. Nová FABIA tak prináša úplne novú úroveň praktickosti, jazdného komfortu a bezpečnosti zabalenú do atraktívneho dizajnu. O tom všetkom sa môžu presvedčiť všetci záujemcovia o novú FABIU u našich autorizovaných obchodníkov už od 27. septembra,“ hovorí Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko.

FOTO: Škoda Auto

FABIA dospela, je väčšia aj bezpečnejšia

Populárny model, ktorý kraľuje v predajných štatistikách na Slovensku, štartuje na cene 11 760 eur. Ponúka štyri benzínové motorizácie s výkonom od 48 kW (65 k) až po 81 kW (110 k). Najvýkonnejšia verzia je k dispozícii aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

FOTO: Škoda Auto

Už v základe od výbavového stupňa Active obsahuje Front Assist, Lane Assist, eCall, asistent rozpoznania únavy vodiča, ktoré sú povinné v rámci nových štandardov EÚ. Ďalej má už v základe Easy Light assist, LED predné svetlomety, obmedzovač rýchlosti, Bluetooth či Maxi Dot displej. Nechýba ani na želanie dostupný Travel Assist, Park Assist, Side Assist, Rozpoznávanie dopravných značiek alebo Asistent manévrovania.

V predpredaji je záujem o vyššie výbavy a motorizácie

Najväčší záujem je zatiaľ o najvyššiu výbavu Style, ktorú si zvolila viac ako polovica zákazníkov a o stredný výbavový stupeň Ambition, čo podčiarkuje fakt, že zákazníci preferujú lepšie vybavené verzie. Výbavu Active si totiž objednal len približne každý dvanásty záujemca. Z pohonných jednotiek sa najväčšej priazni teší najsilnejší agregát 1.0 TSI 81 kW (110 k). Pomerne veľký záujem je však aj o motor 1.0 TSI 70 kW (95 k) a 1.0 MPI 59 kW (80 k) s manuálnou prevodovkou. Zaujímavé sú aj ďalšie štatistiky z objednávok. V prípade farby karosérie vedie tradične obľúbená biela Candy, nasledovaná novou šedou Graphite metalízou a novou oranžovou Phoenix metalízou, obe v identickom pomere.

V prípade doplnkovej výbavy sú u zákazníkov ŠKODA FABIA obľúbené Akčné pakety Plus, ktoré sú k dispozícii pre všetky výbavové stupne. Tieto pakety si zvolilo až 79 % zákazníkov. Najobľúbenejší je Ambition Plus v cene 580 eur, s ktorým zákazník obohatí výbavu vozidla v hodnote 1.269 eur. Tento akčný paket zahŕňa parkovacie senzory vzadu, predné hmlové svetlomety, sklopnú lakťovú opierku vpredu s odkladacou schránkou JUMBO BOX, odnímateľný cupholder a 15“ disky z ľahkej zliatiny ROTARE.

Zdroj
transport.sk
Editor
TS

Prečítajte si aj

Back to top button