Motorizmus

Ford predstavuje exkluzívny pickup Ranger Raptor Special Edition

Ranger Raptor Special Edition postupne dorazí aj k európskym predajcom Ford a začiatkom roku 2022 aj na Slovensko. Nasledovať bude rad MS-RT, Stormtrak a Wolftrak, ktoré ďalej rozšíria najpredávanejší rad modelov Ranger.

Ponuka najodolnejšieho a najvýkonnejšieho variantu najpredávanejšieho pickupu v Európe, Ford Ranger Raptor, sa rozšíri novou verziou Special Edition. Nový model bude kvôli exkluzivite vyrobený v obmedzenej sérii. Tento plnokrvník prichádza so zdokonaleným exteriérom a prémiovým interiérom. Jedinečná verzia prináša dodatočné prvky na zvýraznenie štýlu vrátane výrazných pretekárskych pruhov a charakteristických červených detailov.

Model z limitovanej edície patrí medzi hrdinov filmu „The Good, the Bad and the Bad-RSE“, nového westernového, akčného filmu, ktorý nedávno uviedla spoločnosť Ford. Vo filme sa predstaví Ranger Raptor Special Edition s vylepšeným štýlom a schopnosťou jazdy vysokou rýchlosťou v teréne spolu s ďalšími charakteristickými modelmi Ranger vrátane nových variantov Wolftrak, Stormtrak a Ranger MS-RT inšpirovaným rely.

„Nový Ranger Raptor Special Edition dodáva nášmu „brutálnemu“ pickupu ešte dramatickejší štýl v podobe jedinečných úprav exteriéru a vylepšení kabíny, vďaka ktorým je tento výkonný terénny pickup ešte výraznejší a žiadanejší. Rola vo vlastnom westernovom filme predstavuje dokonalý spôsob, ako predviesť štýl a terénne schopnosti modelu Ranger Raptor Special Edition,“ povedal Stefan Muenzinger, manažér tímu Ford Performance spoločnosti Ford of Europe. Ranger Raptor Special Edition príde k slovenským predajcom Ford začiatkom roku 2022.

Ranger Raptor, vyvinutý tímom Ford Performance ako dokonalý model Ranger, sa vyznačuje mimoriadne silným podvozkom, odpružením, pneumatikami pripravenými na mieru a vysokovýkonným naftovým motorom EcoBlue, ktorý podporuje vzrušujúci životný štýl skutočných nadšencov jazdy v teréne.

Pútavý vzhľad na ceste

Nový Ranger Raptor Special Edition je dostupný s výraznými farbami karosérie – modrá Performance Blue, sivá Conquer Grey a biela Frozen White. Okrem toho pridáva dvojicu matných čiernych pretekárskych pruhov olemovaných červenými kontrastnými líniami, a to na kapote, na streche, v spodnej časti karosérie, na zadných blatníkoch a zadnom veku, ktoré ešte viac zvýrazňujú vysoký výkon tohto pickupu.

Výrazné pretekárske pruhy dopĺňajú predné háky na ťahanie, ktoré sú lakované červenou farbou. Rozšírené podbehy kolies, predný a zadný nárazník, kľučky dverí a charakteristická mriežka s reliéfnym logom Ford majú matnú čiernu povrchovú úpravu, ktorá vytvára ešte pôsobivejší vzhľad než sivé detaily v exteriéri štandardného Raptoru.

V interiéri modelu Ranger Raptor Special Edition vo verzii Double Cab si užijete ešte športovejší pocit v podobe červeného prešívania volantu, prístrojového panela a výplní dverí. V štandardnej výbave sú sedadlá z vysokokvalitnej kože navrhnuté z hľadiska pohodlia aj podpory tela pri jazde v drsnom teréne alebo na diaľnici s hladkým povrchom. Pocit dodatočnej exkluzivity dodáva prístrojový panel vo farbe „Raceway Grey“.

Model zo série Special Edition si zachováva jedinečný podvozok určený pre Ranger Raptor od tímu Ford Performance. Ranger Raptor je optimalizovaný na jazdu vysokou rýchlosťou v teréne, kde to podmienky a pravidlá dovoľujú. Má o 150 mm širší rozchod kolies a o 51 mm vyššiu svetlú výšku než Ranger XLT, aby mal v teréne lepšie vlastnosti.

Odpruženie pripravené na mieru využíva vpredu hliníkové dvojité priečne ramená a vzadu viac prvkovú architektúru vrátane tlmičov FOX s funkciou tlmenia podľa polohy. Tá zmierňuje sily tlmenia v závislosti od meniacich sa jazdných scenárov. Pneumatiky do terénu General Grabber AT3 zaisťujú maximálnu priľnavosť na nespevnených povrchoch.

Ranger Raptor Special Edition poháňa 2,0 litrový vznetový motor EcoBlue s výkonom 213 koní a krútiacim momentom 500 Nm1, ktorý sa prenáša cez dynamickú 10-stupňovú automatickú prevodovku, rovnakú ako v športovom Forde Mustang. Ranger Raptor využíva unikátny systém riadenia jazdy v teréne, s ktorým vodič zvládne širokú škálu situácií pri jazde v teréne, vrátane režimu Baja (pomenovaného po slávnej púštnej rely Baja 1000) pre optimálny výkon pri jazde v teréne.

Zdroj
transport.sk
Editor
TS
Back to top button