Motorizmus

Bentley si kvôli Brexitu rezervovalo lietadlá Antonov

Britský výrobca luxusných automobilov Bentley, patriaci do skupiny Volkswagen, sa na prípadny Brexit bez dohody priprvauje skutočne zodpovedne. Rezervoval si päť nákladných lietadiel Antonov, ktorými chce zabezpečiť plynulé dodávky v prípade, že výmena tovarov medzi Európskou úniou (EÚ) a Veľkou Britániou bude čeliť prekážkam. Na digitálnej konfernecii o budúcnosti automobilového priemyslu organizovanej denníkom Financial Times to povedal šéf automobilky Adrian Hallmark.

Obchodovniae medzi EÚ a Veľkou Britániou môže od januára narušiť stále hroziaci odchod Veľkej Británie z EÚ bez spoločnej dohody. V takom prípade by obchodovanie cez Lamanšský prieplav skomplikovali clá a kvóty s nimi súvisiace zdržania tovaru na hraniciach. Výrobcovia áut sa preto už teraz snažia zabezpečiť si alternatívne zásobovacie trasy. Bentley predá v Európe zhruba štvrtinu svojej produkcie. Až 90 % súčiastok pre výrobu svojich super luxusných modelov však dováža z pevninskej Európy.

„Plánovaním sme strávili dva roky. Na leteckú prepravu karosérií do Manchestru sme si rezervovali päť Antonovov,“ upresnil šéf automobilky Hallmark. Ako dodal, Bentley navýšilo aj zásoby náhradných dielov. Neupresnil však aký typ lietadiel Antonov si automobilka rezervovala a ani od akého dopravcu. Model An-124 je v súčasnosti v prevádzke v aerolíniách Antonov Airlines, ich veľký prevádzkovateľ Volga Dnepr, ktorý ich prevádzkuje osem, ich po zlyhaní motora na jednom z lietadiel z bezpečnostných dôvodov všetky uzemnil na neurčito.

Ak sa Brusel a Londýn nedohodnú, 10 %-né clo by automobilka zvládla pomocou zvýšenia cien a zníženia nákladov. Podľa Hallmarka by to nemalo také negatívne dôsledky, aké by spôsobilo prerušenie dodávok. Bentley očakáva najmä vďaka zvýšenému dopytu v Číne prekročenie hranice 10 000 predaných vozidiel. Predaje v Číne sú o 35 % vyššie, ako boli pred koronakrízou. Predaje v Európe a USA stúpli podľa Hallmarka o 15 %.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
ČTK

Prečítajte si aj

Back to top button