Letecká doprava

Privatizácia Austrian Airlines vyústila do chaosu

Privatizácia rakúskej leteckej spoločnosti Austrian Airlines (AUA) vyústila do chaosu. Finančné kruhy aj aktéri predaja štátneho podielu v spoločnosti sa spolu so svojimi poradcami dostali do ohniska ťažkej kritiky. Jej autori tvrdia, že sa Lufthansa, ktorá bola od začiatku pokladaná za favorita na získanie AUA, ocitla v ešte lepšej pozícii než pred vyhlásením tendra na predaj AUA. Teraz môže hrať na čas, lebo práve ten je hlavným nepriateľom rakúskej leteckej spoločnosti. Jej strata každý mesiac rastie a zhoršujú sa jej vyhliadky na trhu.
     

Už vyšlo najavo, že Air France-KLM na protest proti neprimerane vysokej predstave rakúskej strany o cene AUA nepredložila svoju záväznú ponuku. Francúzi sa sťažovali aj na problémy pri získaní všetkých údajov o skutočnom stave AUA. Ruská spoločnosť G7 údajne tiež nič neponúkla, hoci do dňa rozhodnutia veľmi hlasno hovorila o svojom záujme získať AUA. Konkurenti ju utlmili a okrem problémov so získaním licencií na podnikanie sa vynorili aj otázky financovania nákupu. Nie je vylúčené, že spoločnosti Lufthansa a Air France, ktoré majú záujem aj o Alitaliu, sa dohodli, že si rozdelia AUA a talianske aerolínie.
Lufthansa by mala dať záväznú cenovú ponuku za 41,6-% štátny podiel v AUA v piatok. V zasvätených kruhoch vo Viedni sa však hovorí o tom, že nemecké aerolínie zrejme budú žiadať zmenu podmienok na získanie AUA, ich podstatné zmäkčenie.
Okrem iného mal nový vlastník platiť za akcie AUA 5 eur (150,63 Sk), čo sa zdá priveľa. Problémom je aj dlh AUA 900 miliónov eur (27,01 miliardy Sk). Šéf Lufthansy Wolfgang Mayerhuber v utorok uviedol, že nechce prevziať dlhy AUA, lebo v takom prípade hrozí spoločnosti, ktorú vedie, zhoršenie jej dobrého ratingu.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button