Letecká doprava

Norwegian Air zastavujú diaľkové lety a sústredia sa na Európu

Nórska letecká spoločnosť Norwegian Air, priekopník v nízkonákladových diaľkových letoch, vo štvrtok uviedla, že zastaví diaľkové lety a sústredí sa na Európu.

Aerolínie prechádzajú reštrukturalizáciou po tom, ako vlani v decembri požiadali o ochranu pred veriteľmi v snahe vyhnúť sa bankrotu.
„Predstavenstvo vo štvrtok predložilo nový podnikateľský plán spoločnosti založený na jednoduchšej štruktúre a sieti európskych trás bez diaľkových spojov,“ uviedli Norwegian Air vo vyhlásení a dodali, že tento krok ovplyvní viac ako 2000 pracovných miest. Norwegian Air, ktoré sa stali tretím najväčším nízkonákladovým dopravcom v Európe, spôsobili v predchádzajúcich rokoch revolúciu v transatlantickom cestovaní tým, že sa pokúsili rozšíriť nízkonákladový model cestovania aj na lety na dlhé vzdialenosti.

Ale aerolínie vykázali v uplynulých rokoch opakované straty, najmä pre technické problémy. Ich lietadlá Boeing 777 Dreamliners mali problémy s motormi od Rolls-Royce a následne boli na celom svete uzemnené lietadlá Boeing 737 MAX po dvoch smrteľných nehodách, čo zasiahlo aj nórsku spoločnosť. Ambiciózny program expanzie zároveň zaťažil spoločnosť obrovskými dlhmi, ktoré ku koncu septembra 2020 dosiahli 66,8 miliardy nórskych korún (6,46 miliardy eur) vrátane záväzkov. Norwegian Air sú v mínuse od roku 2017 a pandémia ochorenia COVID-19, ktorá v minulom roku ochromila globálnu leteckú dopravu, ich ťažkosti ešte zhoršila.

Pre cestovné obmedzenia spojené s pandémiou lietalo v ostatných mesiacoch iba šesť strojov z flotily 140 lietadiel a počet zamestnancov, ktorí stále pracujú, klesol na 600 z 10 000 pred krízou. Spoločnosť požiadala koncom minulého roka v Írsku a Nórsku o ochranu pred bankrotom a snaží sa prísť s plánom finančnej reštrukturalizácie. Vo štvrtok tiež uviedla, že chce znížiť svoj dlh na približne 20 miliárd NOK, získať 4 až 5 miliárd NOK nového kapitálu a tento rok zaradiť do prevádzky 50 lietadiel a budúci rok 70. Osud aerolínií však závisí od výsledku rokovaní s veriteľmi.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button