KÖGEL uvedie koncept superľahkého návesu značky Phoenixx do sériovej výroby v modifikovanej podobe. Výrobca návesov ho predstavil ako štúdiu na veľtrhu IAA Nutzfahrzeuge v septembri roku 2006.
Firma KÖGEL a jej vývojový partner sa zmluvne dohodli už v polovici roka 2005 na tom, že uvedú do života ultraľahký mega-náves. Mal pozostávať z kompozitných uhlíkových vláken (CFK) a škrupinovej nadstavby. Podľa uzatvorenej zmluvy mal byť predsériový produkt predstavený na veľtrhu IAA 2006. Záujem o koncept ultraľahkého vozidla bol veľký. A tak sa otvorila cesta k výrobe malej série. Potenciálni záujemcovia kritizovali jedine škrupinovú nadstavbu, pretože by sa nedali zabezpečiť ekonomické a plošné opravy štruktúry CFK pri prípadných poškodeniach.
Spolupráca na vývoji sa skončila
Firme KÖGEL sa nepodarilo s vývojovým partnerom napriek veľkému úsiliu urobiť krok k plánovanej sériovej výrobe. Prvý predsériový náves nemohol splniť požiadavky stanovené firmou KÖGEL. Následne nevznikli nijaké ďalšie vozidlá, hoci KÖGEL podnikol všetky zastupiteľské úkony, aby spoločný projekt pokračoval ďalej. Spoločnosť KÖGEL v dôsledku toho ukončila svoju spoluprácu so svojím partnerom v polovici roka 2007.
Na základe pozitívnych reakcií na IAA sa KÖGEL rozhodol vyrobiť pre ultraľahkú triedu vozidiel náves s využitím inovatívnych materiálov. Pokračoval vo vývoji Phoenixxu až po vyzreté sériové ultraľahké vozidlo. KÖGEL bude strednodobo prezentovať sériové produkty pod výrobnou značkou Phoenixx. Na základe svojich vynikajúcich vlastností sa materiál CFK uplatňuje v nadstavbe aj nosných štruktúrach. Konštrukcie typu CFK-Monocoque sa však KÖGEL zriekol kvôli nedostatočnej možnosti opráv a absentujúcich možností bezpečného procesu sériovej výroby. Zariadenia Phoenixx vytvárajú ako plne využiteľné mega-návesy novú triedu s pohotovostnou hmotnosťou do 5 ton. Zároveň sú vzorom pri konštrukčnej výške, bezpečnosti, ložnom priestore a aerodynamike sériových vozidiel. Alexander Tietje, obchodný riaditeľ spoločnosti KÖGEL povedal: „Naša spoločnosť opäť zdôrazňuje svoje postavenie nositeľa pokroku spomedzi európskych výrobcov návesov a prívesov.“