Stavba D1 Hubová – Ivachnová môže napredovať
Stavba D1 Hubová – Ivachnová môže napredovať. Stavba diaľnice D1 Hubová – Ivachnová môže napredovať plnou intenzitou. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) a zhotoviteľ dospeli k dohode.
Informoval o tom v pondelok na tlačovej konferencii štátny tajomník rezortu dopravy Jaroslav Kmeť spolu s generálnym riaditeľom NDS Vladimírom Jackom. „Stavebné práce sa nikdy nezastavili, len sa znížila intenzita. Čiže vraciame sa do pôvodnej intenzity na tých objektoch, kde sa znížila intenzita stavebných prác,“ ozrejmil Kmeť. Jacko dodal, že trvalo niekoľko mesiacov, aby si so zhotoviteľom vyjasnili rozdielne pohľady na výklad zmluvy. „Potrebovali sme si vyjasniť vecné, finančné a právne pohľady na výklad zmluvy,“ spresnil.
Podotkol však, že všetky záležitosti sú ešte v stave riešenia. O ostatných veciach budú podľa jeho slov so zhotoviteľom diskutovať do konca tohto roka. „Pre dnešný deň je dôležité, že stavba pokračuje, ale nedotiahli sme úplne konečné financovanie, čiže celkovú cenu diela,“ poznamenal. Kmeť zdôraznil, že sa stavbu sa použijú financie zo štátneho rozpočtu.
Stavba D1 Hubová – Ivachnová môže napredovať
Jacko teda súčasne priblížil, že južnú rúru tunela Čebrať nedorazili na 45 metrov a severná na 125 metrov. „Máme informácie, že do tých dvoch, troch mesiacov by sme mohli vidieť svetlo na konci tunela,“ avizoval šéf NDS. Zároveň skonštatoval, že zatiaľ pracujú s pôvodne zazmluvneným oficiálnym termínom pre dokončenie diela. Zhotoviteľ totiž ešte oficiálne nepožiadal o zmeny v dĺžke lehoty stavby. Pôvodný termín bol december 2023.
Mesto Ružomberok podľa viceprimátora Jána Bednárika prijíma správu o napredovaní stavby s veľkým potešením. Skonštatoval, že obyvateľov mesta a dolného Liptova najviac trápi doprava. „Situácia v rámci dolného Liptova a Ružomberka sa nedá zniesť,“ zdôraznil.