Cestná doprava

S.KOe COOL s generátorovou nápravou

S.KOe COOL s generátorovou nápravou. Schmitz Cargobull sa stal prvým výrobcom prívesov, ktorý zahrnul nápravu elektrického generátora návesu S.KOe COOL do celkového typového schválenia vozidla, čím ďalej posilnil svoju povesť priekopníka v tomto odvetví. Schválenie oficiálne udelil nemecký Spolkový úrad pre motorovú dopravu (Kraftfahrt-Bundesamt).

Prvý OEM s typovým schválením pre plne elektrický chladiarenský náves S.KOe COOL s generátorovou nápravou spĺňa všetky príslušné zákonné bezpečnostné, environmentálne a výrobné požiadavky Európskej únie. Dôkaz bol poskytnutý prostredníctvom predpísaných typových skúšok na vozidle, ako aj na komponentoch vozidla. Systémy boli schválené s podporou TÜV Rheinland. Požadovaný typový test na kompletné schválenie vozidla trojnápravového plne elektrického návesu S.KOe COOL úspešne vykonal technický servis SGS TÜV.

Schmitz Cargobull už od roku 2014 úzko spolupracuje s TÜV Rheinland na všetkých projektoch elektrifikácie a tento rok dokázal projekt doviesť do úspešného produktového výsledku.
„Teší nás, že sme prvým OEM, ktorý získal toto typové schválenie pre náš plne elektrický náves S.KOe COOL,“ povedal Boris Billich, obchodný riaditeľ spoločnosti Schmitz Cargobull. „Našim zákazníkom to potvrdzuje, že im je zo závodu poskytnutý otestovaný celkový systém, ktorý je v súlade so všetkými platnými európskymi predpismi. Bezpečná a ekologicky kompatibilná prevádzka vozidla preto prebieha bez akéhokoľvek následného a dodatočného administratívneho testovania,“ dodal.
Plne elektrický chladiaci box S.KOe COOL bol nedávno ocenený nemeckou cenou za projekty udržateľnosti 2023 v kategórii „Technológia – energia“.

S.KOe COOL s generátorovou nápravou

Náves Schmitz Cargobull S.KOe, typovo schválený chladiarenský náves, pracuje s elektrickým dopravným chladením. Energiu na toto chladenie generuje e-náprava, ktorá ukladá brzdnú energiu do batérií. Pretože sa využíva brzdná energia, tento príves nemá v zásade žiadny vplyv na spotrebu paliva ťahača. Batérie majú kapacitu 30 kWh, čo vystačí na 4,5 hodiny chladenia.

Okrem toho je možné batérie pripojiť aj k nabíjacej stanici, napríklad počas nakladania alebo vykladania. Náves S.KOe je teda riešením na distribučné účely, ako je maloobchodná distribúcia. Vrátane batérií váži systém asi o 100 kg menej ako klasické naftové chladenie s palivovou nádržou. Batérie sú umiestnené medzi opornými nohami, takže stále je možné využívať aj paletový box.

Boris Billich, obchodný riaditeľ spoločnosti Schmitz Cargobull

Zdroj
transport.sk
Editor
VIB

Prečítajte si aj

Back to top button