Cestná doprava

Renault Trucks: Na stavbu s C alebo K

Značka Renault Trucks označuje svoje modelové rady písmenami, pre stavebný segment sú určené rady C a K. Ponúkajú výborný pomer ceny a úžitkovej hodnoty a zákazníci oceňujú aj spoľahlivý servis s dobrým prístupom.

Potvrdzujú to aj slová Ing. Jána Chobota, člena predstavenstva spoločnosti RBR Betón, ktorá sa zaoberá dopravou betónových zmesí. Vo flotile má sedem vozidiel Renault Trucks K. „Spolupracujeme so značkou Renault Trucks už dlhšie, majú dobré servisy, dobrý prístup k zákazníkom a ich podvozky poznáme, používame ich. Sú flexibilné a dokážeme ich prispôsobovať rôznym potrebám, čo je v stavebnom segmente veľmi dôležitá vlastnosť,“ opisuje Ján Chobot.

FOTO: RBR Betón

Výber správneho vozidla pre stavebné činnosti je veľmi komplexný, vyžaduje si výber nielen správneho podvozku, ale aj nadstavby. Navyše, ide o nákladnú investíciu. „My sa na to pozeráme ako na celý komplet. Cena podvozku musí byť priaznivá, musí mať zodpovedajúcu kvalitu a podvozok musí byť dobre pripravený pre nadstavbára. No a samozrejme kľúčové je, aby bol k dispozícii dobrý a kvalitný servis. Sú to drahé stroje, nie je to iba podvozok ale aj nadstavba, preto potrebujeme, aby pracovali. V prípade, že musíte dlho čakať na opravu, či už drobnej elektroniky alebo čohokoľvek iného, prichádza firma o značné zárobky. Preto musí byť servis rýchly a spoľahlivý. V Renault Trucks to tak je, preto sme ich službami spokojní,“ hovorí Ján Chobot. Ako dodáva, rovnaké nároky kladú aj na servis a zázemie pre nadstavby, preto najviac spolupracujú so značkami Putzmeister a Stetter.

FOTO: RBR Betón

Zameraný na vysoké užitočné zaťaženie

V stavebnom segmente je potreba vysokého úžitkového zaťaženia ešte dôležitejšia ako inde. Pre spomínanú prepravu betónu preto Renault Trucks napríklad ponúka podvozok 8×4, ktorý pred montážou nadstavby váži iba 9 200 kg. Prispievajú k tomu napríklad hliníkové komponenty ako palivová nádrž alebo disky kolies. Podvozok je predpripravený na jednoduchšiu montáž̌ a elektrické́ pripojenie rôznych prepravníkov betónu – domiešavače, domiešavače s pumpou alebo s dopravníkovým pásom či pumpy na betón s vlastným pohonom.

FOTO: RBR Betón

Pre zemné práce sú určené podvozky C a K so svetlou výškou pod nápravou 380 mm. Aj ich podvozky sú pripravené na rýchlu a jednoduchú montáž nadstavby, vďaka podložkám a konzolám predpripraveným na pozdĺžnikoch a elektrickým konektorom medzi podvozkom a kabínou. Renault Trucks sa pri stavebných vozidlách zameral aj na prevádzkyschopnosť, na ktorú výrazne vplývajú extrémne podmienky ako sú výškové prevýšenia, ťažký terén, prašnosť aj maximálne zaťaženie pri každej jazde, s cieľom maximalizovať efektívnosť. Napríklad cyklónový odlučovač je spevnený, aby sa obmedzili zásahy do údržby a umožnilo sa tak intenzívne každodenné používanie motora.

Podvozky C a K určené pre stavebný segment môžu byť poháňané motormi DTI 11 alebo DTI 13 so zdvihovým objemom 10,8 resp. 12,8 litra. Flexibilné sú aj ich konfigurácie. Rad K ponúka podvozky 8×4, 8×6 a 6×4, rad C 6×4, 8×2/6 a 8×4. Pre stavebný segment je určená automatizovaná prevodovka OPTIDRIVER XTREM, prispôsobená pre náročnú prevádzku. Pre jednoduchšie stavebné aplikácie ponúka Renault Trucks aj menší rad D, ktorý môže byť okrem naftových motorov DTI 8 a DTI 11 vybavený aj motorom NGT 9 s výkonom 320 k a pohonom na zemným plyn (CNG).

Prečítajte si aj

Back to top button