Cestná doprava

Rad L od spoločnosti Scania je teraz dodávaný v kombinácii so 7-litrovým motorom

Rad L s funkciou „Kneeling“ (automatické zníženie prednej časti vozidla) od spoločnosti Scania má všetky predpoklady, ktoré sú vyžadované u nákladného vozidla určeného pre prevádzku v mestských oblastiach.

Navyše bol tiež predstavený motor DC07 pre rad L, vďaka ktorému sa nosnosť teraz zvýšila asi o 360 kg. Tento motor je k dispozícii s tromi rôznymi úrovňami výkonu: 220, 250 a 280 k.

S uvedením kabín radu L v roku 2017 zaujala spoločnosť Scania silné postavenie 
V segmente ťažkých úžitkových vozidiel pre mestské prostredie. Išlo o niečo úplne nové – modulárne nákladné vozidlo s nízkym nástupom a všetkými vlastnosťami, ktoré sú pre spoločnosť Scania typické, avšak so sedadlom vodiča – a prístupom do kabíny – zníženým na úroveň cesty. Rad L navyše ponúka bezproblémový pohyb v rámci kabíny, znižuje fyzické namáhanie vodičov a tiež im umožňuje ľahko komunikovať z očí do očí s ostatnými osobami v rušnej dopravnej premávke.

„Zo začiatku sme sa sústredili predovšetkým na ťažšie aplikácie vyžadujúce vyšší výkon, pretože sme ponúkali rad L s našimi 9-litrovými radovými päťvalcami,“ hovorí Stefan Lindholm, senior produktový manažér pre nákladné vozidlá v spoločnosti Scania. „Ale to, čo sme od začiatku predpokladali, sa neskôr potvrdilo. A síce, že existuje tiež dopyt po riešeniach založených na ľahšom a flexibilnejšom 7-litrovom motore. „

Vlastnosti typické pre značku Scania
Motor Scania DC07 bol prvýkrát predstavený v roku 2017 a spočiatku sa ponúkal len v kombinácii s kabínami Scania radu P. Ide o ľahký, robustný a moderný radový šesťvalec so zdvihovým objemom 6,7 litra. Vo svojej najsilnejšej verzii s výkonom 280 k ponúka krútiaci moment až 1200 Nm už od 1050 ot./min.

Disponuje systémom riadenia emisií vyvinutým spoločnosťou Scania, ktorý využíva iba technológiu selektívnej katalytickej redukcie (SCR). Okrem toho môže byť tiež vybavený pomocným náhonom. Motor DC07 si okamžite vyslúžil uznanie od médií aj zákazníkov za hladký chod, nízku hlučnosť a nízku spotrebu paliva.

Scania L 360 6×2 rear-steer skiploader

„Áno, v očiach verejnosti bol veľmi dobre prijatý,“ potvrdzuje Lindholm. „Ide o najmenší motor spoločnosti Scania pre nákladné vozidlá za dlhú dobu. Stále sa však vyznačuje všetkými známymi vlastnosťami charakteristickými pre túto značku: najlepšou spotrebou paliva vo svojej triede, našou filozofiou v podobe zamerania sa na nízke otáčky a okamžitou možnosťou pohonu na 100% palivo HVO alebo FAME bez nutnosti akýchkoľvek dodatočných úprav, ktoré prináša zníženie oxidu uhličitého až o 90%.

Trend v podobe zmenšovania veľkosti
Hybnou silou rastúceho dopytu po „mestských riešeniach“ sú miestne predpisy a zvyšujúce sa povedomie o bezpečnosti: „Dopravcovia pôsobiaci v mestských oblastiach čelia prísnejším – a celkom oprávneným – požiadavkám z hľadiska hluku, emisií a schopnosti plynulej integrácie do hustej premávky vrátane zaistenia interakcie s chodcami a cyklistami,“ hovorí Lindholm. „Sklápač radu L so žeriavom, pohonom v podobe motora DC07, kamerami a bezpečnostným oknom Scania City Safe Window vo dverách spolujazdca, môže predstavovať ideálne údržbové vozidlo.“

Spoločnosť Scania verí, že typickí zákazníci tejto novej kombinácie budú pochádzať z radov dopravcov a podnikateľov, ktorí si želajú zabezpečiť bezproblémové vykonávanie každodenných činností v mestských oblastiach. Ide o spoločnosti, ktoré sa zaoberajú distribúciou tovaru, zvozom odpadu alebo sú aktívne pri výstavbe alebo údržbe infraštruktúry. Pri týchto typov činností je najdôležitejším aspektom dobrá viditeľnosť a vynikajúce prostredie vodiča v spojení s priaznivou celkovú prevádzkovú hospodárnosťou.

Scania L-series, cab interior

Stvorené pre mesto
Kabíny radu L sú k dispozícii v troch rôznych výškach strechy: nízka, normálna a vysoká. Pri objednaní kabíny s funkciou „Kneeling“ stačí pre vstup do kabíny vykonať len jeden krok, pričom výška podlahy bude okolo 80 centimetrov. Typické konfigurácie náprav pre náročné mestské aplikácie sú 4×2 alebo 6×2*4  (s elektrohydraulicky riadenou vlečnou nápravou spoločnosti Scania).

„Podobné nákladné vozidlá sú často nasadzované v rámci distribúcie tovaru, avšak čím ďalej viac vidíme na mieru prispôsobené nákladné vozidlá využívané pre stavebné účely,“ hovorí Stefan Lindholm, senior produktový manažér pre nákladné vozidlá v spoločnosti Scania.

„Mnoho stavebných vozidiel trávi väčšinu času v preplnených mestských uliciach. V tomto prípade by mohol byť ideálnym riešením náš sklápač radu L s motorom DC07 s výkonom 280 k v kombinácii so správnou prevodovkou. Ak toto riešenie doplníte aj o službu Scania Zone slúžiacu ako podpora pre vodiča, získate dokonale vybavenú šelmu značky Scania , ktorá bude v asfaltovej džungli ako doma. „


Scania Zone je služba vykonávajúca automatickú úpravu nastavení vozidla na základe jeho polohy. Pomáha vodičom dodržiavať dopravné a ekologické predpisy a umožňuje udržateľnú prevádzku nákladných vozidiel so zaistením vyššej bezpečnosti pre obyvateľov miest.

Prečítajte si aj

Back to top button