Cestná doprava

Prvé testy vodíkovej dodávky

Prvé testy vodíkovej dodávky. Spoločnosť First Hydrogen, ktorá sa venuje vývoju čistej energie pre automobilový priemysel. V súčasnosti v spolupráci s EDAG Group, globálnym odborníkom na mobilitu, pracuje na koncepte revolučného ľahkého úžitkového vozidla (LCV) novej generácie s elektrickým pohonom s palivovými článkami.

First Hydrogen Corp. je britská spoločnosť so sídlom vo Vancouveri a v Londýne, ktorá sa zameriava na vozidlá s nulovými emisiami, ako aj na výrobu a distribúciu zeleného vodíka vo Veľkej Británii, v Kanade, Severnej Amerike a Európe. Momentálne pracuje na LCV generácie II, ktorý sa konštrukčne prispôsobuje cestnej premávke v zastavaných oblastiach a centrách miest s prerušovanou jazdou a častým zastavovaním pri krajnici. First Hydrogen teraz testuje svoje vozidlá prvej generácie a preveruje životaschopnosť vodíkového paliva v úžitkových vozidlách na báze dodávky MAN TGE.

Elektrické vozidlá prvej generácie s palivovými článkami (FCEV) vstupujú do cestných testov s členmi britského konzorcia Aggregated Hydrogen Freight Consortium (AHFC). Skúšky sa uskutočňujú v spolupráci so spoločnosťou Rivus, hlavným prevádzkovateľom autoparkov vozidiel v Spojenom kráľovstve. Vozidlá budú postupne testované v rôznych režimoch vrátane doručovania balíkov, obchodu s potravinami, verejných služieb, zdravotnej starostlivosti a cestnej asistencie.

First Hydrogen generácie II využije údaje zozbierané počas testu na optimalizáciu výkonu z vozidiel generácie I pre ďalší vývoj First Hydrogen druhej generácie. Predpokladá sa, že celosvetový trh s ľahkými úžitkovými vozidlami do roku 2030 dosiahne 786,50 miliardy USD. Pričom počas prognózovaného obdobia (2022 – 2030) sa ročne zvýši o 5,3 %.

Prvé testy vodíkovej dodávky

„Dizajn First Hydrogen generácie II poskytuje pohľad do budúcnosti a jasne naznačuje smerovanie našej značky v oblasti ľahkých úžitkových vozidiel. Priestranná a ľahko prístupná kabína poskytuje vodičom pohodlie. Tiež dobrú viditeľnosť na cestu pred nimi a umožňuje im rýchlo nastupovať a vystupovať z vozidla. Čo je životne dôležité pre expresné doručovanie a operácie citlivé na čas, ktoré od vodiča vyžadujú viac zastávok. Čistý a moderný dizajn je flexibilný, aby vyhovoval použitiu v celom rade priemyselných odvetví, funkčné vozidlá First Hydrogen prenesú operátorov do budúcnosti s nulovými emisiami,“ povedal Steve Gill, generálny riaditeľ Automotive v spoločnosti First Hydrogen.

„Vozidlá generácie II ukazujú, ako sa dá použiť čistá energia v každodennej prevádzke. Začlenili sme aj charakteristický štýl First Hydrogen, ktorý dáva vozidlám rozpoznateľnú identitu. Vyzerajú moderne a budú sa pýšiť vysokovýkonnou technológiou s nulovými emisiami. Dizajn obsahuje množstvo prispôsobiteľných prvkov na mieru, aby vozidlo čo najlepšie vyhovovalo danej prevádzke,“ dodáva Bernat Costa, riaditeľ dizajnu v EDAG Spain.

Rivus, prvý partner pre skúšky

Rivus začína s prevádzkovými skúškami s vozidlom First Hydrogen generácie I, poháňaným vodíkovými palivovými článkami (FCEV). Má 1 300 zamestnancov, 78 celoštátnych autoservisov a 500 garážových partnerov. V súčasnosti spravuje približne 120 000 vozidiel vrátane 85 000 ľahkých úžitkových vozidiel (LCV). Patrí medzi najväčších správcov autoparkov v Spojenom kráľovstve.

Vodiči budú najprv zaškolení na ihrisku firmy Horiba Mira neďaleko Coventry. Následne budú mesiac testovať jedno z LCV First Hydrogen v oblastiach Birmingham a Sheffield, kde sa nachádzajú vodíkové čerpacie stanice. Na konci testu vypracuje Rivus svoju vlastnú nezávislú analýzu výkonu LCV na vodíkový pohon, ktorá bude k dispozícii manažérom autoparkov a zákazníkom Rivus. 15 hlavných prevádzkovateľov autoparkov už prejavilo záujem zúčastniť sa na 12- až 18-mesačnom skúšobnom programe LCV spoločnosti First Hydrogen. Vodíkové hnacie ústrojenstvo poskytuje väčší dojazd, vyššiu nosnosť a rýchlejšie tankovanie ako ekvivalent batériových elektrických vozidiel. Vozidlo First Hydrogen má dojazd 400 až 600 km na jednu palivovú nádrž naplnenú na 700 barov. Naplnenie trvá približne päť minút.

Thomas Maerz, manažér CDO v spoločnosti Rivus, povedal: „Sme radi, že sme prvými účastníkmi testovania a že naši vodiči môžu testovať toto prvé úžitkové vozidlo svojho druhu. Vo svetle cieľov do roku 2030 nám tieto znalosti umožnia pomáhať operátorom s kritickými flotilami, ktoré potrebujú prejsť na nulové emisie. Poskytovanie tejto podpory dáva našim zákazníkom dôveru v ich prechod a podporuje našu ambíciu vytvoriť čistejšiu a udržateľnejšiu budúcnosť.“

Zdroj
transport.sk
Editor
VB, foto: First Hydrogen

Prečítajte si aj

Back to top button