Cestná doprava

Nové pracovisko vodiča v autobusoch a autokaroch Scania

Autobusy a autokary novej generácie Scania majú kompletne prepracovaný priestor pre vodiča s vylepšenou ergonómiou, bezpečnosťou, komfortom a jazdnými vlastnosťami. „Naším cieľom bolo vyvinúť to najlepšie pracovisko pre profesionálneho vodiča autobusu“, hovorí Lotta Jähkel, štúdiová inžinierka oddelenia výskumu a vývoja spoločnosti Scania.

Ergonómia a dostupnosť boli výrazne vylepšené. Všetky ovládacie prvky sú zreteľne označené a sú na dosah ruky z bežnej pozície vodiča. Prístrojová doska je modulárna, čo umožňuje jej rozšírenie o modul s dodatočnými tlačidlami na ovládanie dverí na zastávkach alebo o väčší modul, ktorý môže obsahovať systém infotainmentu.

Lepší prístup a dostupnosť často používaných funkcií

Nové tlačidlá sú v porovnaní so súčasnou generáciou o polovicu väčšie, zatiaľ čo si zachovávajú dostatočnú ergonómiu. Menšie tlačidlá umožňujú optimalizovať veľkosť prístrojového panelu pri súčasnom zvýšení počtu tlačidiel umiestnených na prístrojovom paneli. To poskytuje viac funkcií v tej istej oblasti a dáva vodičovi lepší prístup k často používaným funkciám a ich dostupnosť.

FOTO: Scania Group

Pedále boli upravené tak, aby vodičovi umožňovali plynulo presúvať chodidlo medzi plynovým a brzdovým pedálom bez toho, aby bolo potrebné zdvihnúť chodidlo. Kompaktný stĺpik riadenia vytvoril viac priestoru pre chodidlá a kolená. Pracovný priestor pre vodiča bol upravený tak, aby vyhovoval veľkému rozpätiu rôznych výšok vodiča od 150 do 210 cm.

Výrazne zlepšená viditeľnosť pre vodiča

Vodič si tiež užije vylepšený klimatizačný systém s výrazne lepším prúdením vzduchu. Viditeľnosť pre vodiča, najmä v oblasti tesne pred autobusom, sa výrazne zlepšila vďaka približne o 80 mm nižšej hornej časti prístrojového panelu, väčšiemu čelnému sklu a užším stĺpikom A. „Počas celého procesu sme sa zameriavali na dosiahnutie tej najlepšej možnej viditeľnosti. Celkovo mám skutočne pocit, že sa nám podarilo navrhnúť vynikajúce pracovisko,“ hovorí Jähkel.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button